Volant a pedály? Takto si budoucnost elektrických SUV Hyundai nepředstavuje.
Po řadě upoutávek již Hyundai oficiálně představuje vizi dalšího člena rodiny elektromobilů Ioniq. Koncept pojmenovaný SEVEN předpovídá uvedení velkého produkčního SUV Ioniq 7, kterého bychom se měli od korejské značky dočkat už vcelku brzy.
Na platformě E-GMP, kterou pro své vlastní SUV EV9 použije i sesterská Kia, se ukazuje aerodynamicky řešená karoserie s uhlazeným designem, výsuvnými kamerami místo zrcátek a bez zjevných klik dveří. Na kolech se nachází aerodynamické kryty pro snížení odporu vzduchu. Stylové vnější osvětlení Parametric Pixel už poté známe z Ioniqu 5. Rozvor náprav konceptu je 3,2 metru.
Konfigurace a zařízení interiéru připomíná obývací pokoj a nedrží se tradiční představy kabiny auta. Nechybí zde rohová sedačka, dvojice otočných křesel, police, šuplíky a výklopná televize, zatímco atmosféru dotváří panoramatická střecha s funkcí projekce obrazu, ambientní osvětlení nebo květináče s rostlinami. Dále zde najdete i miniledničku nebo přihrádku pro boty. Očekává se, že v produkční formě nabídne Ioniq 7 až sedmimístný interiér.
S touto představou interiéru nepřekvapí, že Hyundai prezentuje koncept SEVEN jako plně autonomní, ostatně pro řízení SUV člověkem je zde pouze jediná ovládací páka, respektive joystick, který je jinak skrytý v opěrce sedačky. Jinak zmiňuje Hyundai v interiéru použití udržitelných, recyklovaných a hygienicky nezávadných materiálů. Výbavu doplňuje i UV-C sterilizační systém, který se spustí, jakmile posádka opustí auto.
U konceptu mluví Hyundai o pohonném ústrojí zajišťujícím dojezd přes 480 kilometrů a nabíjení výkonem až 350 kW (dobití baterie z 10 na 80 % za zhruba 20 minut). Více podrobností o technice značka neodhaluje. S platformou E-GMP je však u produkčního Ioniqu 7 pravděpodobná architektura s 800V elektrickou sítí a varianta modelu se dvěma elektromotory pro pohon všech kol.