Je fajn vidět, že Hyundai si vedle masivních investic do elektromobility a autonomní jízdy dokáže najít čas i na něco opravdu bláznivého.
Poslední výtvor divize N od Hyundaie překvapil asi všechny. To, že sportovní oddělení korejské automobilky udělá ostrou dodávku, nečekal nikdo. A přece tu je. Jmenuje se iMax N Drift Bus a je to pěkná šílenost. Pokud jste o názvu iMax nikdy neslyšeli, tak jde o australské označení užitkového vozu, který je v Evropě známý jako H-1.
Původní vznětový motor 2,5 litru zde ustoupil zážehovému šestiválci o výkonu 300 kW (408 koní) a točivém momentu 555 N.m. Síla se přenáší na zadní kola pomocí osmistupňové automatické převodovky a uvnitř zůstala konfigurace sedadel pro osm lidí.
Se zcela jiným diferenciálem, upravenými výfuky, adaptivním odpružením, upraveným zevnějškem a 19palcovými koly divize N vypadá Drift Bus jako opravdu schopné sportovní náčiní. Tady se musel někdo opravdu hodně odvázat, aby schválil takovou šílenost.
Driftovací autobus se momentálně účastní soutěže WTAC (World Time Attack Challenge) v Jokohamě, kde soutěží ve třech kategoriích. Samozřejmě se zatím neuvažuje o sériové produkci. To byste museli asi hodně křičet.
Aby byl vůz perfektně vyvážený (50:50), musí mít plně obsazenou palubu. O tom se můžete přesvědčit v přiloženém videu.