Hyundai se zbláznil! Postavil driftovací dodávku s výkonem přes 400 koní

Je fajn vidět, že Hyundai si vedle masivních investic do elektromobility a autonomní jízdy dokáže najít čas i na něco opravdu bláznivého.

Poslední výtvor divize N od Hyundaie překvapil asi všechny. To, že sportovní oddělení korejské automobilky udělá ostrou dodávku, nečekal nikdo. A přece tu je. Jmenuje se iMax N Drift Bus a je to pěkná šílenost. Pokud jste o názvu iMax nikdy neslyšeli, tak jde o australské označení užitkového vozu, který je v Evropě známý jako H-1.

Hyundai i30 N Project C a i10 N Line oficiálně: Sportovní Korejci vládnou Frankfurtu

Hyundai i30 N Project C a i10 N Line oficiálně: Sportovní Korejci vládnou Frankfurtu

Původní vznětový motor 2,5 litru zde ustoupil zážehovému šestiválci o výkonu 300 kW (408 koní) a točivém momentu 555 N.m. Síla se přenáší na zadní kola pomocí osmistupňové automatické převodovky a uvnitř zůstala konfigurace sedadel pro osm lidí.  

Se zcela jiným diferenciálem, upravenými výfuky, adaptivním odpružením, upraveným zevnějškem a 19palcovými koly divize N vypadá Drift Bus jako opravdu schopné sportovní náčiní. Tady se musel někdo opravdu hodně odvázat, aby schválil takovou šílenost

Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Driftovací autobus se momentálně účastní soutěže WTAC (World Time Attack Challenge) v Jokohamě, kde soutěží ve třech kategoriích. Samozřejmě se zatím neuvažuje o sériové produkci. To byste museli asi hodně křičet. 

Aby byl vůz perfektně vyvážený (50:50), musí mít plně obsazenou palubu. O tom se můžete přesvědčit v přiloženém videu.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků