Vozidlo je ukázkou nového designového jazyka, kterému značka říká Art of Steel, tedy „umění oceli.“ Zdroj: Hyundai

Vozidlo je ukázkou nového designového jazyka, kterému značka říká Art of Steel, tedy „umění oceli.“ | Zdroj: Hyundai

Ten pracuje s možnostmi ohýbání kovu v takovém extrému, že představuje dle výkonného viceprezidenta značky SangYupa Leeho vlastně formu umění. Zdroj: Hyundai

Ten pracuje s možnostmi ohýbání kovu v takovém extrému, že představuje dle výkonného viceprezidenta značky SangYupa Leeho vlastně formu umění. | Zdroj: Hyundai

Z hlediska pohonu Hyundai uvádí, že použilo veliké nádrže na vodík, díky nimž je možné ujet až 650 kilometrů. Zdroj: Hyundai

Z hlediska pohonu Hyundai uvádí, že použilo veliké nádrže na vodík, díky nimž je možné ujet až 650 kilometrů. | Zdroj: Hyundai

Elektromotor má výkon 150 kW a nabízí tak dost síly pro různé situace, od města až po dálnici. Zdroj: Hyundai

Elektromotor má výkon 150 kW a nabízí tak dost síly pro různé situace, od města až po dálnici. | Zdroj: Hyundai

Energii dodávanou systémem s palivovými články je možné také využít mimo vůz díky funkci V2L. Zdroj: Hyundai

Energii dodávanou systémem s palivovými články je možné také využít mimo vůz díky funkci V2L. | Zdroj: Hyundai

Ten pracuje s možnostmi ohýbání kovu v takovém extrému, že představuje dle výkonného viceprezidenta značky SangYupa Leeho vlastně formu umění. Zdroj: Hyundai
Z hlediska pohonu Hyundai uvádí, že použilo veliké nádrže na vodík, díky nimž je možné ujet až 650 kilometrů. Zdroj: Hyundai
Elektromotor má výkon 150 kW a nabízí tak dost síly pro různé situace, od města až po dálnici. Zdroj: Hyundai
Energii dodávanou systémem s palivovými články je možné také využít mimo vůz díky funkci V2L. Zdroj: Hyundai
5
Fotogalerie

Hyundai se opět vrací k vodíku. Koncept Initium je ukázkou techniky i nového designového jazyka

Drsně se tvářící SUV ujede až 650 kilometrů, sériová verze se má objevit na silnicích již v příštím roce.

S pohonem s palivovými články začala korejská automobilka již před mnoha lety. Vývojový tým vystavěla v roce 1998 a již v této době byla schopna představit koncept na bázi modelu Tucson s výkonem 80 kW a dojezdem 337 kilometrů. Skuteční zákazníci si v současnosti mohou koupit vodíkové nákladní vozy XCIENT, v oblasti osobních vozů je pak již nějaký pátek na trhu model Nexo. A do sériové podoby se dostane i tento nový koncept s názvem Initium, což má v latině znamenat „začátek.“

Vozidlo je ukázkou nového designového jazyka, kterému značka říká Art of Steel, tedy „umění oceli.“ Ten pracuje s možnostmi ohýbání kovu v takovém extrému, že představuje dle výkonného viceprezidenta značky SangYupa Leeho vlastně formu umění. Koncept působí robustně a kombinuje v sobě dobrodružné prvky typu nosiče na střeše nebo oplastování ve spodní části s elegantními křivkami. Grafika světel ve formě symbolu + se má stát výrazným poznávacím znakem budoucích vodíkových vozů.

Z hlediska pohonu Hyundai uvádí, že použilo veliké nádrže na vodík, díky nimž je možné ujet až 650 kilometrů. Elektromotor má výkon 150 kW a nabízí tak dost síly pro různé situace, od města až po dálnici. Energii dodávanou systémem s palivovými články je možné také využít mimo vůz díky funkci V2L.

Interiér zatím automobilka neukázala, popisuje jej však jako prostorný, se polohovatelnými opěradly druhé řady sedadel pro lepší odpočinek na cestách a s dostatečně dimenzovaným kufrem. Samotné cestování má pak řidiči ulehčit integrovaná navigace s plánovačem tankování, který umí zobrazit také momentální obsazenost stanice. V sériové podobě se vůz na bázi konceptu Initium objeví v první polovině roku 2025.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud