Hyundai Santa Fe po faceliftu na českém trhu

V loňském roce prodalo v Česku pět tisíc SUV a Hyundai s modelem Santa Fe k tomu přispěl značnou měrou: bylo prodáno 459 kusů. Aby tomu tak bylo i v dalším období, dochází u Santa Fe k několika málo vylepšením.
Hyundai Santa Fe po faceliftu na českém trhu

Poznámka: Následující text pochází z tiskové zprávy.

Modernizace venku i uvnitř

Nová je přední maska, která vozu dodává výraznější vzhled, dominantně se pak na ní vyjímá především logo, charakteristické písmeno H. Další změny vnějšku jsou zaznamenatelné nejen zezadu (nové ztvárnění nárazníku a zadních dveří, změněná struktura zadních světel ap.), ale i z boku, kde si nelze nevšimnout výrazných plastů v dolní části karosérie po celé délce, které mají „svou“ barvu a dodávají vzhledu modelu další atraktivní rozměr. O přízeň zákazníků se budou ucházet i dvě zcela nové barvy karosérie – světle hnědý a světle modrý metalický lak.

Další změny u nového modelu Santa Fe jsou vysledovatelné v interiéru. Ten se bude od nynějška prezentovat v dvoubarevném tónu. Výrazněji jsou pojaty i hlavní ukazatele pod volantem, displej palubního počítače a další drobnosti - kupříkladu v loketní opěrce zadních sedadel přibyl držák na dva nápoje.

Technické vlastnosti

Po technické stránce zůstává Santa Fe i nadále automobilem s propracovanými jízdními vlastnostmi pro jízdu po asfaltové i polní cestě. K tomu mu nadále pomáhají vitální pohonné jednotky i důmyslný způsob pohonu všech kol. U motoru 2,0 CRDi se systémem VGT je v běžném provozu veškerý výkon přenášen na přední kola; pokud se však změní jízdní podmínky nebo požadavky na točivý moment, řídící jednotka  rozpozná  rozdíly a přenese výkon  v optimální kombinaci na všechna čtyři kola. Novinkou je u tohoto motoru (2,0 CRDi VGT)  je možnost manuálního uzamčení stálého pohonu na přední i zadní nápravu v poměru 50:50 tlačítkem 4WD lock umístěným na přístrojové desce.  Ostatní verze mají stálý pohon všech kol s rozdělením točivého momentu v poměru 60:40.  Platí tak i dál, že Hyundai Santa Fe nikoho na holičkách nenechá.

Ceny na českém trhu

Modernizované Santa Fe je na českém trhu nabízeno se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory a ve třech úrovních výbavy. Santa Fe v úrovni výbavy Active 4x4 je v nabídce se vznětovým motorem  2.0 CRDi a pětistupňovou manuální převodovkou v ceně 749 900 Kč s DPH (v provedení pro kategorii N1 za 648 158 Kč, tedy bez DPH).

Dále ve verzi Dynamic 4x4 a zážehovým motorem 2.4i a pětistupňovou manuální převodovkou stejně tak, jako se vznětovým motorem 2.0 CRDi a systémem VGT (proměnné nastavení lopatek turbodmychadla) s manuální či automatickou převodovkou. Nejvyšším stupněm výbavy je verze Elegance 4x4, kde je navíc oproti verzi Dynamic 4x4 ještě v nabídce zážehový motor o obsahu 2.7 V6 se čtyřstupňovou automatickou převodovkou s možností sekvenční volby. U všech zde uvedených verzí je možná úprava pro kategorii N1.

Stejně jako na ostatní vozy značky Hyundai je i na Santa Fe poskytována záruka tři roky bez omezení počtu ujetých kilometrů.

Motor Výkon
(kW/k)
Převodovka Cena Provedení N1
(bez DPH)
Active 4x4
2,0CRDi 83/113 5 st. 749 900 648 158
Dynamic 4X4
2.4i 107/145 5 st. 694 900 601 940
2.0 CRDi VGT 92/125 5 st. 799 900 690 175
2.0 CRDi VGT 92/125 4 st. automat 849 900 732 192
Elegance 4x4
2.4i 107/145 5 st. 744 900 643 956
2.0 CRDi VGT 92/125 5 st. 849 900 732 192
2.0 CRDi VGT 92/125 4 st. automat 899 900 774 208
2.7 V6 127/173 4 st. automat 849 900 732 192

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků