Hyundai Santa Fe nově v prodlouženém sedmimístném provedení

Značka Hyundai v Los Angeles vystavila také prodlouženou verzi nové generace svého SUV Santa Fe.

Jak z našeho zpravodajství dobře víte, nová generace středního SUV Santa Fe si překvapivě zachovává své jméno, takže přechod na označení ix45 v duchu ostatních modelů značky zůstalo mimo naše odhady. Nová generace řady Hyundai Santa Fe slavila premiéru v dubnu v New Yorku a v září jsme vás seznámili s prvními jízdními dojmy za volantem. Model Santa Fe se od počátku tohoto měsíce prodává také na českém trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prodloužená karoserie je dobře patrná již na první pohled

Automobilka Hyundai však na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles představila druhou karosářskou verzi řady Santa Fe, jež nabízí větší vnitřní prostor a možnost usadit na palubě až sedm pasažérů. Jak je vidět z přiložených snímků, vůz je delší a výrazně se změnilo i tvarování boků karoserie v oblasti sloupků C. Spodní linie bočního zasklení se u nové verze příliš nezdvihá a prodlouženou záď poněkud odlehčují větší okénka ve sloupcích D.

Hyundai Santa Fe: první jízdní dojmy

Hyundai Santa Fe: první jízdní dojmy

Rozvor náprav sedmimístné verze činí 2 799 mm, což je o 99 mm více než v pětimístné variantě. Novinka je dlouhá 4 905 mm, 1 885 mm široká a 1 689 mm vysoká, takže je o 215 mm delší, o 5 mm širší a o 3 mm vyšší než evropské provedení standardního modelu Santa Fe. V souvislosti s prodloužením karoserie i rozvoru náprav se zvětšil také prostor pro kolena cestujících v druhé řadě sedadel, a to o více než 48 mm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změnilo se také tvarování zadní části boků karoserie

Zatímco evropská paleta pohonných jednotek se opírá o vznětové čtyřválce 2,0 a 2,2 CRDi a zážehový agregát 2,4 GDi s výkonem 192 koní (141 kW), americké Santa Fe v prodloužené verzi bude k dispozici výhradně s přímovstřikovým zážehovým šestiválcem 3,3 GDi V6. Ten dosahuje nejvyššího výkonu 290 koní (216 kW) při 6 400 ot./min. a točivého momentu 341 Nm při 5 200 ot./min. Standardem a jedinou volbou je šestistupňová automatická převodovka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní rysy aktuální generace řady Santa Fe zůstávají zachovány

Na výběr budou verze s pohonem předních, nebo všech kol. Ta první vykáže pohotovostní hmotnost 1 790 kg, druhá pak 1 859 kg.

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 96 400 km
Cena: 252 000 Kč
Hyundai Accent 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 82 557 km
Cena: 70 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 166 km
Cena: 40 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 28 994 km
Cena: 207 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků