Hyundai Santa Fe nově v prodlouženém sedmimístném provedení

Značka Hyundai v Los Angeles vystavila také prodlouženou verzi nové generace svého SUV Santa Fe.

Jak z našeho zpravodajství dobře víte, nová generace středního SUV Santa Fe si překvapivě zachovává své jméno, takže přechod na označení ix45 v duchu ostatních modelů značky zůstalo mimo naše odhady. Nová generace řady Hyundai Santa Fe slavila premiéru v dubnu v New Yorku a v září jsme vás seznámili s prvními jízdními dojmy za volantem. Model Santa Fe se od počátku tohoto měsíce prodává také na českém trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prodloužená karoserie je dobře patrná již na první pohled

Automobilka Hyundai však na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles představila druhou karosářskou verzi řady Santa Fe, jež nabízí větší vnitřní prostor a možnost usadit na palubě až sedm pasažérů. Jak je vidět z přiložených snímků, vůz je delší a výrazně se změnilo i tvarování boků karoserie v oblasti sloupků C. Spodní linie bočního zasklení se u nové verze příliš nezdvihá a prodlouženou záď poněkud odlehčují větší okénka ve sloupcích D.

Hyundai Santa Fe: první jízdní dojmy

Hyundai Santa Fe: první jízdní dojmy

Rozvor náprav sedmimístné verze činí 2 799 mm, což je o 99 mm více než v pětimístné variantě. Novinka je dlouhá 4 905 mm, 1 885 mm široká a 1 689 mm vysoká, takže je o 215 mm delší, o 5 mm širší a o 3 mm vyšší než evropské provedení standardního modelu Santa Fe. V souvislosti s prodloužením karoserie i rozvoru náprav se zvětšil také prostor pro kolena cestujících v druhé řadě sedadel, a to o více než 48 mm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změnilo se také tvarování zadní části boků karoserie

Zatímco evropská paleta pohonných jednotek se opírá o vznětové čtyřválce 2,0 a 2,2 CRDi a zážehový agregát 2,4 GDi s výkonem 192 koní (141 kW), americké Santa Fe v prodloužené verzi bude k dispozici výhradně s přímovstřikovým zážehovým šestiválcem 3,3 GDi V6. Ten dosahuje nejvyššího výkonu 290 koní (216 kW) při 6 400 ot./min. a točivého momentu 341 Nm při 5 200 ot./min. Standardem a jedinou volbou je šestistupňová automatická převodovka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní rysy aktuální generace řady Santa Fe zůstávají zachovány

Na výběr budou verze s pohonem předních, nebo všech kol. Ta první vykáže pohotovostní hmotnost 1 790 kg, druhá pak 1 859 kg.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků