Hyundai Santa Fe, nová generace konečně v Česku (+kompletní ceník)

Oblíbený model automobilky Hyundai, Santa Fe, přichází s novou tváří, větším vnitřním prostorem, inovovanými motory a náhonem na všechna kola i k nám. Hyundai však tradičně nepřinesl pouze inovace, ale také velmi příznivé ceny.
Hyundai Santa Fe, nová generace konečně v Česku (+kompletní ceník)

Automobilka Hyunda již na sklonku minulého roku představila novou generaci svého SUV modelu Santa Fe, který se nejen u nás těší poměrně velké oblibě. Santa Fe sklízel od svého vstupu na trhy velký úspěch. V mnoha zemích se stal nejprodávanějším SUV a po boku s menším Tusconem sklízely zasloužené vavříny. Novinka této korejské automobilka nyní dorazila i do České republiky a je na čase, abychom si novou generaci představili podrobněji.

Vývoj nového modelu stál automobilku 160 mil. dolarů, a tak Hyundai pochopitelně očekává návrat investic. Automobilka bude vycházet ze své dobré pozice a svého dobrého jména, které si u svých dřívějších zákazníku získala. Nové Santa Fe se od svého předchůdce liší, kromě výrazné změny vzhledu, hlavně v rozměrech, kdy se rozrostl do všech stran. To přinese ještě více místa pro celou posádku, což pasažéři ocení hlavně v sedmimístné verzi. Nový model bude na délku měřit 4 650 mm (+ 175 mm), na šířku 1 890 mm (+ 70 mm) a na výšku 1 725 mm (+ 50 mm). Rozvor se natáhl na 2 700 mm (+ 80 mm).

Mimo změny rozměrů doznalo Santa Fe i mírného vylepšení motorů. Pod kapotou si našel místo naftový motor o objemu 2,2 s výkonem 110 kW (150 k) a v počátku také známý šestiválec o objemu 2,7 litru s výkonem 139 kW (189 k). Výkon bude přenášen přes pětistupňovou manuální převodovku, ovšem k naftové verzi je možno objednat i pětistupňový automat. Ve standardní výbavě nalezneme tradiční škálu airbagů, elektrickou výbavu, klimatizace a další. Nový je i elektronický systém 4WD. Ten funguje víceméně klasicky - využívá ke sledování jízdních podmínek několika čidel, které volí pro daný okamžik optimální režim. Systém rozpozná, kdy přední kola ztratí trakci a automaticky zapojí náhon všech kol prostřednictvím elektronické lamelové spojky. Výhodou systému je i to, že jej může aktivovat i sám řidič a Santa Fe se pak chová jako pravá čtyřkolka.

Hyundai patří ke značkám, které lákají zákazníky na výborné ceny a ani u Santa Fe tomu není jinak. Novinka se nabízí s trojici výbav v několika variantách. Základní model Santa Fe s naftovým motrem a výbavou Active přijde na 699 900 Kč. Využít můžete i verzi N1 za cenu 606 141 bez DPH. Ve výbavě Dynamic stojí Santa Fe spolu s naftovým motorem od 849 900 Kč a ve verzi N1 732 192 Kč bez DPH. Třetí, nejvyšší výbava Elegance pak nabídne i benzínový šestiválec. Santa Fe přijde s benzínovým šestiválcem a výbavou Elegance na dobrých 899 900 Kč a ve verzi N1 za 774 208 Kč. Naftová verze v této výbavě přijde na 909 900 Kč, neboli 782 612 ve verzi N1.

Ceny a výbavy

  • 2,2 CRDi Active s MAN5 - 699 900 Kč
  • 2,2 CRDi Dynamic 4x4 s MAN5 - 849 900 Kč
  • 2,2 CRDi Dynamic 4x4 s AUT5 - 889 900 Kč
  • 2,2 CRDi Elegance 4x4 s MAN5 - 909 900 Kč
  • 2,2 CRDi Elegance 4x4 s AUT5 - 949 900 Kč
  • 2,7 V6 Elegance 4x4 s MAN5 - 899 900 Kč

Výbava Active mj. obsahuje: 17" kola, přední mlhová světla, střešní ližiny, ABS s EBD. airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy vpředu i vzadu, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládaná přední i zadní okna, manuální klimatizace a další.

Výbava Dynamic mj. obsahuje: 18" kola, přední mlhová světla, střešní ližiny, ABS s EBD, ESP, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy vpředu i vzadu, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládaná přední i zadní okna, dvouzónová automatická klimatizace, u 7 místné verze manuální klimatizace pro zadní sedačky, palubní počítač, vyhřívané přední sklo a další.

Výbava Elegance mj. obsahuje: 18" kola, přední mlhová světla, střešní ližiny, ABS s EBD, ESP, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy vpředu i vzadu, kožené čalounění sedal s vyhříváním, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládaná přední i zadní okna, dvouzónová automatická klimatizace, u 7 místné verze manuální klimatizace pro zadní sedačky, palubní počítač, deštové senzory, tempomat, vyhřívané přední sklo a další.

Kompletní ceník, vč. příplatkové výbavy si můžete stáhnout ve formátu XLS zde (160 kB)

Základní technické parametry

 

2,7 V6 DOHC CVVT VIS

2,2 CRDi - VGT

Objem motoru (ccm)

2656

2188

Výkon kW/k - ot./min

139 (189) - 6 000

110 (150) - 4 000

Točivý moment Nm - ot.min

248 - 4 000

335 - 1800 až 2500

Typ převodovky

MT5

MT5

AUT5

Pohon

4x4

4x2

4x4

4x4

Zrychlení 0-100 (s)

10,3

11,3

11,6

12,9

Maximální rychlost (km/h)

190

180

179

178

 

 

 

 

 

 

Spotřeba (l/100 km)

 

 

 

5 místná

7 místná

Město

14,2

9,5

9,6

11,0

11,2

Mimo město

8,3

5,9

6

6,4

6,6

Kombinace

10,4

7,1

7,3

8,1

8,3

Kompletní technické parametry, rozměry a hmotnosti si můžeze stáhnout ve formátu XLS zde (40 kB)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Santa Fe

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků