Hyundai Santa Fe na prvních snímcích! Nikoliv Kodiaq, ale zvětšená Kona

Korejská automobilka Hyundai vydal první oficiální snímky nové generace SUV Santa Fe. Vůz bude mít oficiální premiéru už za měsíc v Ženevě.

V porovnání s předchůdcem jde rozhodně o designovou revoluci. Hyundai jako by se chtěl vymanit z průměrného designu vlastních modelů a šokovat na první pohled, což se podle mého názoru děje až v od uvedení menšího SUV Kona. Nová generace Santa Fe, která se ukáže už v březnu na autosalonu v Ženevě, sází na horizontálně dělenou příď, podobně jako SUV Škoda, masivní masku chladiče a luxusní nádech v podobě kontrastních prvků.

Hyundai bude mít svůj vlastní Kodiaq. Jen se podívejte na nové Santa Fe!

Hyundai bude mít svůj vlastní Kodiaq. Jen se podívejte na nové Santa Fe!

K dispozici jsou zatím dva snímky a žádný z nich nezobrazuje záď, nějakou dobu si tedy ještě budeme muset vystačit se skicami zveřejněnými minulý týden. Už ale aspoň víme, jak vypadá interiér. Volně stojící displej infotainmentu je u Santa Fe novinkou, luxusní však interiér býval už dávno před novou generací. Zaujme digitální přístrojový štít s centrálně umístěným rychloměrem, kůží obšitá přístrojová deska nebo hezké dekory na dveřích.

Podle současných informací najdeme pod kapotou čtyřválce 2.0 a 2.2 CRDi a dvoulitrový turbobenzin, který by si mohl do nového Santa Fe najít cestu z ostrého kompaktu i30 N. Chybět by neměla ani osmistupňová automatická převodovka, patrně však nepůjde o standard.

Nový Hyundai Santa Fe přijede do Ženevy. Zamezí následkům debility řidičů

Nový Hyundai Santa Fe přijede do Ženevy. Zamezí následkům debility řidičů

Připomínám, že aktuální vydání modelu, stále prodávané na českém trhu, pohání atmosféricky plněný čtyřválec 2.4 GDI (138 kW a 241 N.m) a dva-dvojka CRDi o výkonu 147 kW a točivém momentu 440 N.m. Oba agregáty jsou nabízeny v pohonem předních i všech kol, automat si ale můžete pořídit pouze ke vznětové čtyřkolce.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Nová Škoda Fabia | Kia Ceed | Hyundai Santa Fe | Citroën Berlingo

Toyota Supra | BMW X4 | Mercedes-Benz G | Jeep Wrangler | PAL-V

McLaren Senna | Lamborghini Urus | Jaguar I-Pace | Ford Ka+

Morgan Aero GT | Polestar 1 | Porsche 911 GT3 RS | Cupra

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků