Hyundai Santa Fe na prvních snímcích! Nikoliv Kodiaq, ale zvětšená Kona

Korejská automobilka Hyundai vydal první oficiální snímky nové generace SUV Santa Fe. Vůz bude mít oficiální premiéru už za měsíc v Ženevě.

V porovnání s předchůdcem jde rozhodně o designovou revoluci. Hyundai jako by se chtěl vymanit z průměrného designu vlastních modelů a šokovat na první pohled, což se podle mého názoru děje až v od uvedení menšího SUV Kona. Nová generace Santa Fe, která se ukáže už v březnu na autosalonu v Ženevě, sází na horizontálně dělenou příď, podobně jako SUV Škoda, masivní masku chladiče a luxusní nádech v podobě kontrastních prvků.

Hyundai bude mít svůj vlastní Kodiaq. Jen se podívejte na nové Santa Fe!

Hyundai bude mít svůj vlastní Kodiaq. Jen se podívejte na nové Santa Fe!

K dispozici jsou zatím dva snímky a žádný z nich nezobrazuje záď, nějakou dobu si tedy ještě budeme muset vystačit se skicami zveřejněnými minulý týden. Už ale aspoň víme, jak vypadá interiér. Volně stojící displej infotainmentu je u Santa Fe novinkou, luxusní však interiér býval už dávno před novou generací. Zaujme digitální přístrojový štít s centrálně umístěným rychloměrem, kůží obšitá přístrojová deska nebo hezké dekory na dveřích.

Podle současných informací najdeme pod kapotou čtyřválce 2.0 a 2.2 CRDi a dvoulitrový turbobenzin, který by si mohl do nového Santa Fe najít cestu z ostrého kompaktu i30 N. Chybět by neměla ani osmistupňová automatická převodovka, patrně však nepůjde o standard.

Nový Hyundai Santa Fe přijede do Ženevy. Zamezí následkům debility řidičů

Nový Hyundai Santa Fe přijede do Ženevy. Zamezí následkům debility řidičů

Připomínám, že aktuální vydání modelu, stále prodávané na českém trhu, pohání atmosféricky plněný čtyřválec 2.4 GDI (138 kW a 241 N.m) a dva-dvojka CRDi o výkonu 147 kW a točivém momentu 440 N.m. Oba agregáty jsou nabízeny v pohonem předních i všech kol, automat si ale můžete pořídit pouze ke vznětové čtyřkolce.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek