Hyundai Santa Fe na prvních snímcích! Nikoliv Kodiaq, ale zvětšená Kona

Korejská automobilka Hyundai vydal první oficiální snímky nové generace SUV Santa Fe. Vůz bude mít oficiální premiéru už za měsíc v Ženevě.

V porovnání s předchůdcem jde rozhodně o designovou revoluci. Hyundai jako by se chtěl vymanit z průměrného designu vlastních modelů a šokovat na první pohled, což se podle mého názoru děje až v od uvedení menšího SUV Kona. Nová generace Santa Fe, která se ukáže už v březnu na autosalonu v Ženevě, sází na horizontálně dělenou příď, podobně jako SUV Škoda, masivní masku chladiče a luxusní nádech v podobě kontrastních prvků.

Hyundai bude mít svůj vlastní Kodiaq. Jen se podívejte na nové Santa Fe!

Hyundai bude mít svůj vlastní Kodiaq. Jen se podívejte na nové Santa Fe!

K dispozici jsou zatím dva snímky a žádný z nich nezobrazuje záď, nějakou dobu si tedy ještě budeme muset vystačit se skicami zveřejněnými minulý týden. Už ale aspoň víme, jak vypadá interiér. Volně stojící displej infotainmentu je u Santa Fe novinkou, luxusní však interiér býval už dávno před novou generací. Zaujme digitální přístrojový štít s centrálně umístěným rychloměrem, kůží obšitá přístrojová deska nebo hezké dekory na dveřích.

Podle současných informací najdeme pod kapotou čtyřválce 2.0 a 2.2 CRDi a dvoulitrový turbobenzin, který by si mohl do nového Santa Fe najít cestu z ostrého kompaktu i30 N. Chybět by neměla ani osmistupňová automatická převodovka, patrně však nepůjde o standard.

Nový Hyundai Santa Fe přijede do Ženevy. Zamezí následkům debility řidičů

Nový Hyundai Santa Fe přijede do Ženevy. Zamezí následkům debility řidičů

Připomínám, že aktuální vydání modelu, stále prodávané na českém trhu, pohání atmosféricky plněný čtyřválec 2.4 GDI (138 kW a 241 N.m) a dva-dvojka CRDi o výkonu 147 kW a točivém momentu 440 N.m. Oba agregáty jsou nabízeny v pohonem předních i všech kol, automat si ale můžete pořídit pouze ke vznětové čtyřkolce.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků