Hyundai Santa Fe na prvních snímcích! Nikoliv Kodiaq, ale zvětšená Kona

Korejská automobilka Hyundai vydal první oficiální snímky nové generace SUV Santa Fe. Vůz bude mít oficiální premiéru už za měsíc v Ženevě.

V porovnání s předchůdcem jde rozhodně o designovou revoluci. Hyundai jako by se chtěl vymanit z průměrného designu vlastních modelů a šokovat na první pohled, což se podle mého názoru děje až v od uvedení menšího SUV Kona. Nová generace Santa Fe, která se ukáže už v březnu na autosalonu v Ženevě, sází na horizontálně dělenou příď, podobně jako SUV Škoda, masivní masku chladiče a luxusní nádech v podobě kontrastních prvků.

Hyundai bude mít svůj vlastní Kodiaq. Jen se podívejte na nové Santa Fe!

Hyundai bude mít svůj vlastní Kodiaq. Jen se podívejte na nové Santa Fe!

K dispozici jsou zatím dva snímky a žádný z nich nezobrazuje záď, nějakou dobu si tedy ještě budeme muset vystačit se skicami zveřejněnými minulý týden. Už ale aspoň víme, jak vypadá interiér. Volně stojící displej infotainmentu je u Santa Fe novinkou, luxusní však interiér býval už dávno před novou generací. Zaujme digitální přístrojový štít s centrálně umístěným rychloměrem, kůží obšitá přístrojová deska nebo hezké dekory na dveřích.

Podle současných informací najdeme pod kapotou čtyřválce 2.0 a 2.2 CRDi a dvoulitrový turbobenzin, který by si mohl do nového Santa Fe najít cestu z ostrého kompaktu i30 N. Chybět by neměla ani osmistupňová automatická převodovka, patrně však nepůjde o standard.

Nový Hyundai Santa Fe přijede do Ženevy. Zamezí následkům debility řidičů

Nový Hyundai Santa Fe přijede do Ženevy. Zamezí následkům debility řidičů

Připomínám, že aktuální vydání modelu, stále prodávané na českém trhu, pohání atmosféricky plněný čtyřválec 2.4 GDI (138 kW a 241 N.m) a dva-dvojka CRDi o výkonu 147 kW a točivém momentu 440 N.m. Oba agregáty jsou nabízeny v pohonem předních i všech kol, automat si ale můžete pořídit pouze ke vznětové čtyřkolce.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků