Odvážnější vzhled, nová platforma a plug-in hybrid pod kapotou. Modernizaci svého SUV vzal Hyundai opravdu od podlahy.
Některé modernizace jsou těžko postřehnutelné a jiné zas mění techniku i vzhled vskutku zásadně. Vylepšený Hyundai Santa Fe patří do druhé skupiny, jelikož v modernizované podobě přichází jak s velkými změnami na designu, tak i s kompletně novou platformou třetí generace, kterou SUV používá jako první model značky v Evropě.
Nová platforma má Santa Fe zajistit lepší jízdní vlastnosti a především obratnost, také ovšem svou konstrukcí zvyšuje bezpečnost v případě kolize a ke všemu mluví Hyundai o prostornější kabině, dokonalejším odhlučnění a lepší absorpci nechtěných vibrací. Přesné míry oproti starší verzi Santa Fe však zatím neznáme.
Po stránce designu je vidět zasazení do nynějšího směřování značky, přičemž ještě odvážněji Hyundai zakomponoval do velké masky chladiče světlomety, které svou grafikou navazují na denní LED svícení výše u kapoty vozu. SUV působí širším postojem, přepracována byla i záď s novými horizontálně spojenými svítilnami nebo reflektivním pásem na nárazníku.
V nabídce Santa Fe se pak objeví i volitelný paket „Luxury Package“, který vozu zajistí nová 20palcová litá kola a specifický design předního a zadního nárazníku a rovněž boční panely, které budou lakovány do barvy karoserie vozu, na rozdíl do výchozí matně černé.
V interiéru se také zapracovalo na pocitu luxusu, takže došlo na větší počet měkčených materiálů a čalouněných částí kabiny oproti původním plastům. Před řidičem je 12,3palcový digitální přístrojový štít, přepracován byl středový panel i spodní část palubní desky a nový je také 10,25palcový dotykový infotainment. Poprvé se v Santa Fe objevuje i samostatný Terrain Mode ovladač, kterým může řidič přepínat mezi různými jízdními režimy.
Ačkoliv Hyundai mluví v ohledu s novou platformou rovněž o zástavbě nového plug-in hybridního ústrojí, více informací o jednotce v Santa Fe zatím neodhaluje. Zmiňována je přitom i pozdější zástavba vodíkového ústrojí. Více informací se máme dozvědět později.
Pod kapotou se nicméně objeví i nový full-hybrid Smartstream. Očekávejme tedy stejnou motorizaci jako v nové generaci Kie Sorento, kombinující přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 T-GDi s jedním elektromotorem a bateriovým modulem o kapacitě 1,49 kWh. V Sorentu má ústrojí výkon 230 koní (169 kW).
S uvedením vylepšeného Santa Fe na trh Evropy počítá Hyundai od letošního září.