Hyundai Santa Fe dostane v nové generaci hned dva hybridní pohony

Nová generace Santa Fe překvapivě vsadila hlavně na naftové motory, které se dostávají v Evropě do nemilosti. Asi proto nepřekvapí, že Korejci pracují také na dvou nových hybridních pohonech.

Novou generaci velkého korejského crossoveru Santa Fe na silnicích prozatím nepotkáte a také naše seznámení s novinkou koncernu Hyundai „tváří v tvář“ bylo dosud jen statické, nicméně i bez praktických jízd máme opět důvod otevřít další článek související s tímto modelem. Lidé z automobilky se totiž rozhovořili o dalších motorizacích, které můžeme očekávat v příštích letech pod kapotou tohoto vozu.

Hyundai Santa Fe poprvé naživo: Hezké moc není, luxusní však ano!

Hyundai Santa Fe poprvé naživo: Hezké moc není, luxusní však ano!

Pro pořádek bychom si mohli nejdříve alespoň telegraficky zopakovat potvrzené pohonné jednotky. Jsou čtyři a pouze jediná zážehová. Má čtyři válce, pochází ze série Theta-II a pořád zůstává bez turbodmychadla. Také proto má při objemu 2,4 litru relativně skromných 185 koní a maximální točivý moment 241 Nm. Na vrcholu tak momentálně stojí diesel s objemem 2,2 litru, výkonem 197 koní a v nabídce ho doplní dva dvoulitry. Slabší produkuje 150, silnější pak 182 koní.

S ohledem na připravované přísnější emisní předpisy asi není nijak překvapivé, že další varianty nedorazí pouze s klasickým spalovacím motorem, ale naopak využijí dodatečně montované elektromotory a balíčky s akumulátory.

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Alespoň ze začátku mají být k mání hned dvě nové motorizace. První bude běžný hybrid, zatímco druhý vůz bude možné rovněž nabíjet ze zásuvky. Technické detaily budoucích elektrifikovaných modelů Santa Fe nejsou v tuto chvíli známé, předpokládá se ale, že ani jedno z aut nepřebere benzín-elektrický systém z aktuální typové řady Ioniq. V úvahu přichází maximálně dvoulitrový čtyřválec z Kie Optima PHEV, spíše se ale dá čekat, že korejský koncern vyvíjí zcela novou hybridní pohonnou soustavu.

Přesný termín uvedení na trh ve v tuto chvíli ve hvězdách a kalendářích plánovačů korejské značky, každopádně kolegové z britského Autocaru tvrdí, že obě auta by měla dorazit nejpozději během osmnácti příštích měsíců a dojezd plug-in hybridu čistě na elektřinu by měl být kolem 50 km. Hybridizované crossovery Santa Fe jsou součástí většího plánu, který počítá s uvedením až šestnácti elektrifikovaných aut pod značkou Hyundai a Kia do roku 2025.

 

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků