Hyundai Santa Fe dostane v nové generaci hned dva hybridní pohony

Nová generace Santa Fe překvapivě vsadila hlavně na naftové motory, které se dostávají v Evropě do nemilosti. Asi proto nepřekvapí, že Korejci pracují také na dvou nových hybridních pohonech.

Novou generaci velkého korejského crossoveru Santa Fe na silnicích prozatím nepotkáte a také naše seznámení s novinkou koncernu Hyundai „tváří v tvář“ bylo dosud jen statické, nicméně i bez praktických jízd máme opět důvod otevřít další článek související s tímto modelem. Lidé z automobilky se totiž rozhovořili o dalších motorizacích, které můžeme očekávat v příštích letech pod kapotou tohoto vozu.

Hyundai Santa Fe poprvé naživo: Hezké moc není, luxusní však ano!

Hyundai Santa Fe poprvé naživo: Hezké moc není, luxusní však ano!

Pro pořádek bychom si mohli nejdříve alespoň telegraficky zopakovat potvrzené pohonné jednotky. Jsou čtyři a pouze jediná zážehová. Má čtyři válce, pochází ze série Theta-II a pořád zůstává bez turbodmychadla. Také proto má při objemu 2,4 litru relativně skromných 185 koní a maximální točivý moment 241 Nm. Na vrcholu tak momentálně stojí diesel s objemem 2,2 litru, výkonem 197 koní a v nabídce ho doplní dva dvoulitry. Slabší produkuje 150, silnější pak 182 koní.

S ohledem na připravované přísnější emisní předpisy asi není nijak překvapivé, že další varianty nedorazí pouze s klasickým spalovacím motorem, ale naopak využijí dodatečně montované elektromotory a balíčky s akumulátory.

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Alespoň ze začátku mají být k mání hned dvě nové motorizace. První bude běžný hybrid, zatímco druhý vůz bude možné rovněž nabíjet ze zásuvky. Technické detaily budoucích elektrifikovaných modelů Santa Fe nejsou v tuto chvíli známé, předpokládá se ale, že ani jedno z aut nepřebere benzín-elektrický systém z aktuální typové řady Ioniq. V úvahu přichází maximálně dvoulitrový čtyřválec z Kie Optima PHEV, spíše se ale dá čekat, že korejský koncern vyvíjí zcela novou hybridní pohonnou soustavu.

Přesný termín uvedení na trh ve v tuto chvíli ve hvězdách a kalendářích plánovačů korejské značky, každopádně kolegové z britského Autocaru tvrdí, že obě auta by měla dorazit nejpozději během osmnácti příštích měsíců a dojezd plug-in hybridu čistě na elektřinu by měl být kolem 50 km. Hybridizované crossovery Santa Fe jsou součástí většího plánu, který počítá s uvedením až šestnácti elektrifikovaných aut pod značkou Hyundai a Kia do roku 2025.

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků