Hyundai Santa Fe dostane v nové generaci hned dva hybridní pohony

Nová generace Santa Fe překvapivě vsadila hlavně na naftové motory, které se dostávají v Evropě do nemilosti. Asi proto nepřekvapí, že Korejci pracují také na dvou nových hybridních pohonech.

Novou generaci velkého korejského crossoveru Santa Fe na silnicích prozatím nepotkáte a také naše seznámení s novinkou koncernu Hyundai „tváří v tvář“ bylo dosud jen statické, nicméně i bez praktických jízd máme opět důvod otevřít další článek související s tímto modelem. Lidé z automobilky se totiž rozhovořili o dalších motorizacích, které můžeme očekávat v příštích letech pod kapotou tohoto vozu.

Hyundai Santa Fe poprvé naživo: Hezké moc není, luxusní však ano!

Hyundai Santa Fe poprvé naživo: Hezké moc není, luxusní však ano!

Pro pořádek bychom si mohli nejdříve alespoň telegraficky zopakovat potvrzené pohonné jednotky. Jsou čtyři a pouze jediná zážehová. Má čtyři válce, pochází ze série Theta-II a pořád zůstává bez turbodmychadla. Také proto má při objemu 2,4 litru relativně skromných 185 koní a maximální točivý moment 241 Nm. Na vrcholu tak momentálně stojí diesel s objemem 2,2 litru, výkonem 197 koní a v nabídce ho doplní dva dvoulitry. Slabší produkuje 150, silnější pak 182 koní.

S ohledem na připravované přísnější emisní předpisy asi není nijak překvapivé, že další varianty nedorazí pouze s klasickým spalovacím motorem, ale naopak využijí dodatečně montované elektromotory a balíčky s akumulátory.

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Alespoň ze začátku mají být k mání hned dvě nové motorizace. První bude běžný hybrid, zatímco druhý vůz bude možné rovněž nabíjet ze zásuvky. Technické detaily budoucích elektrifikovaných modelů Santa Fe nejsou v tuto chvíli známé, předpokládá se ale, že ani jedno z aut nepřebere benzín-elektrický systém z aktuální typové řady Ioniq. V úvahu přichází maximálně dvoulitrový čtyřválec z Kie Optima PHEV, spíše se ale dá čekat, že korejský koncern vyvíjí zcela novou hybridní pohonnou soustavu.

Přesný termín uvedení na trh ve v tuto chvíli ve hvězdách a kalendářích plánovačů korejské značky, každopádně kolegové z britského Autocaru tvrdí, že obě auta by měla dorazit nejpozději během osmnácti příštích měsíců a dojezd plug-in hybridu čistě na elektřinu by měl být kolem 50 km. Hybridizované crossovery Santa Fe jsou součástí většího plánu, který počítá s uvedením až šestnácti elektrifikovaných aut pod značkou Hyundai a Kia do roku 2025.

 

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků