Hyundai Santa Fe do zásuvky dorazil do Česka. Má 265 koní, stojí od 1,25 milionu

Hybridní verze do zásuvky už doplňuje nabídku modernizovaného Santa Fe a pochopitelně zastává nejdražší variantu modelu.

Modernizovaný Hyundai Santa Fe dorazil na český trh již začátkem minulého prosince, na slibovanou plug-in hybridní variantu jsme si nicméně museli počkat až doteď. Nepřekvapí, že Santa Fe PHEV patří k nejdražší motorizaci v nabídce modelu. Na druhou stranu ale potěší, že varianta do zásuvky je dostupná pro všechny výbavy kromě výchozí úrovně Comfort.

Stačí zopakovat, že plug-in hybridní Santa Fe využívá shodný zážehový čtyřválec 1.6 T-GDi jako full-hybridní protějšek, nicméně v kombinaci s výkonnějším elektromotorem a větší baterií o kapacitě 13,8 kWh. Systémový výkon ústrojí je 195 kW (265 koní) a 350 N.m točivého momentu. Šestistupňová automatická převodovka a pohon všech kol jsou standardem.

Omlazený Hyundai Kona z Nošovic má české ceny. Do světa kabelů pustí lacino

Omlazený Hyundai Kona z Nošovic má české ceny. Do světa kabelů pustí lacino

Hyundai v Česku dále pokračuje s akčním ceníkem, který snižuje cenu Santa Fe napříč všemi verzemi o 100.000 Kč. Plug-in hybrid je tedy dostupný od výbavy Smart za akčních 1.249.990 Kč. Vůči stejně vybavenému, ale slabšímu full-hybridu (1,6 T-GDI HEV, 169 kW (230 k), 6A, 4x4) tak stojí verze do zásuvky o 150.000 Kč více. Tento cenový rozdíl najdete i u dalších výbavových stupňů.

Smart zajistí například rozšířené krizové brzdění s varováním před čelní srážkou při odbočování, vyhřívaný volant a přední sedadla, přední a zadní parkovací senzory, adaptivní tempomat Stop&Go, sledování mrtvého úhlu nebo 10,25palcový infotainment s navigací. Santa Fe PHEV ve vyšší úrovni Style začíná od 1.349.990 Kč a přidává navíc i full-LED přední světlomety, asistent pro bezpečné opuštění vozu, vyhřívaná přední i zadní sedadla či digitální přístrojový štít.

Kia láká na svůj další elektromobil. Uvede s ním nový designový jazyk i techniku

Kia láká na svůj další elektromobil. Uvede s ním nový designový jazyk i techniku

Nejvyšší výbava Luxury ve spojení s plug-in hybridní motorizací pak posunuje cenovku Santa Fe na 1.479.990 Kč. Výbavu rozšiřuje o 19palcová kola, exteriérový paket v barvě vozu a chromované prvky, asistent zabraňující kolizi při couvání, kožené Nappa čalounění, odvětrávané přední sedačky nebo kamerový systém s rozsahem 360 stupňů.

Z příplatků lze opět zmínit hlavně sedmimístné provedení kabiny, které je dostupné i pro plug-in hybrid za 30.000 Kč, a to včetně samostatné klimatizace pro třetí řadu sedadel a automatického udržování světlé výšky vzadu.

Hyundai Santa Fe PHEV: Technické údaje a české ceny
Motor 1,6 T-GDI PHEV
Zdvihový objem [cm3] 1598
Válce/ventily 4/4
Systémový výkon [kW] 195
Točivý moment [N.m] 350
Převodovka 6A
Kapacita akumulátoru [kWh] 13,8
Akční cena Smart [Kč] 1.249.990
Akční cena Style [Kč] 1.349.990
Akční cena Luxury [Kč] 1.479.990
Podrobnější technické údaje zatím Hyundai k Santa Fe PHEV neuvádí.

V galerii Hyundai Santa Fe Hybrid.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků