Hyundai Santa Fe bude sledovat mrtvý úhel pomocí kamer. Výbava se objeví už v létě

U korejského SUV bude nyní dostupná technologie sledování mrtvého úhlu pomocí kamerového systému. Dění kolem auta se bude řidiči zobrazovat na displeji přístrojové desky.

Minulý rok uvedená nová generace Hyundaie Santa Fe si na poli bezpečnosti drží vysokou laťku. V nárazových testech Euro NCAP obdržela nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení, kdežto za systém ROA (Rear Occupant Alert), který při vystupování upozorňuje řidiče na cestující vzadu, si už odnesla slova chvály a rovněž evropské ocenění Safetybest. Teď se ale Hyundai rozhodl bezpečnostní výbavu Santa Fe ještě dále rozšířit.

Z vodíkového Hyundaie Nexo se tak do Santa Fe dostává bezpečnostní systém kamerového sledování mrtvého úhlu (BVM). Namísto pouhého varování o situaci kolem vozu se tak řidiči rovněž zobrazí na displeji přístrojové desky pohled na pravou či levou stranu SUV. Obraz z kamer se na displeji ukáže, jakmile řidič zapne ukazatele směru před změnou jízdního pruhu.

Hyundai Kona již také jako hybrid. To nejlepší je ale v interiéru

Hyundai Kona již také jako hybrid. To nejlepší je ale v interiéru

Systém používá širokoúhlé kamery na každé straně vozidla, které zaznamenávají situaci v oblastech mimo zorný úhel řidiče, zajišťovaný konvenčními zpětnými zrcátky. Funkce také vylepšuje viditelnost v náročných provozních podmínkách, například za tmy nebo deště.

Hyundai dodává, že čtvrtá generace Santa Fe se tedy může chlubit jednou z nejlepších bezpečnostních výbav ve své třídě. V balíčku bezpečnostních a asistenčních systémů SmartSense se dále nachází třeba výše zmíněný systém ROA, systém zabraňující kolizím s vozy přijíždějícími ze stran při couvání nebo asistent pro bezpečné vystupování, který chvilkově uzamkne dveře, jestliže se zezadu přibližuje další vozidlo.

TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Funkci sledování mrtvého úhlu pomocí kamerového systému uvede Hyundai do výbavy Santa Fe od poloviny léta. Přesné datum uvedení se bude na jednotlivých trzích lišit, na českém trhu se ale novinka ukáže v průběhu druhé poloviny letošního roku.

Na funkci systému u Hyundaie Nexo se můžete podívat níže:

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 51 příspěvků