Hyundai Santa Fe bude sledovat mrtvý úhel pomocí kamer. Výbava se objeví už v létě

U korejského SUV bude nyní dostupná technologie sledování mrtvého úhlu pomocí kamerového systému. Dění kolem auta se bude řidiči zobrazovat na displeji přístrojové desky.

Minulý rok uvedená nová generace Hyundaie Santa Fe si na poli bezpečnosti drží vysokou laťku. V nárazových testech Euro NCAP obdržela nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení, kdežto za systém ROA (Rear Occupant Alert), který při vystupování upozorňuje řidiče na cestující vzadu, si už odnesla slova chvály a rovněž evropské ocenění Safetybest. Teď se ale Hyundai rozhodl bezpečnostní výbavu Santa Fe ještě dále rozšířit.

Z vodíkového Hyundaie Nexo se tak do Santa Fe dostává bezpečnostní systém kamerového sledování mrtvého úhlu (BVM). Namísto pouhého varování o situaci kolem vozu se tak řidiči rovněž zobrazí na displeji přístrojové desky pohled na pravou či levou stranu SUV. Obraz z kamer se na displeji ukáže, jakmile řidič zapne ukazatele směru před změnou jízdního pruhu.

Hyundai Kona již také jako hybrid. To nejlepší je ale v interiéru

Hyundai Kona již také jako hybrid. To nejlepší je ale v interiéru

Systém používá širokoúhlé kamery na každé straně vozidla, které zaznamenávají situaci v oblastech mimo zorný úhel řidiče, zajišťovaný konvenčními zpětnými zrcátky. Funkce také vylepšuje viditelnost v náročných provozních podmínkách, například za tmy nebo deště.

Hyundai dodává, že čtvrtá generace Santa Fe se tedy může chlubit jednou z nejlepších bezpečnostních výbav ve své třídě. V balíčku bezpečnostních a asistenčních systémů SmartSense se dále nachází třeba výše zmíněný systém ROA, systém zabraňující kolizím s vozy přijíždějícími ze stran při couvání nebo asistent pro bezpečné vystupování, který chvilkově uzamkne dveře, jestliže se zezadu přibližuje další vozidlo.

TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Funkci sledování mrtvého úhlu pomocí kamerového systému uvede Hyundai do výbavy Santa Fe od poloviny léta. Přesné datum uvedení se bude na jednotlivých trzích lišit, na českém trhu se ale novinka ukáže v průběhu druhé poloviny letošního roku.

Na funkci systému u Hyundaie Nexo se můžete podívat níže:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků