Hyundai Santa Fe bude sledovat mrtvý úhel pomocí kamer. Výbava se objeví už v létě

U korejského SUV bude nyní dostupná technologie sledování mrtvého úhlu pomocí kamerového systému. Dění kolem auta se bude řidiči zobrazovat na displeji přístrojové desky.

Minulý rok uvedená nová generace Hyundaie Santa Fe si na poli bezpečnosti drží vysokou laťku. V nárazových testech Euro NCAP obdržela nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení, kdežto za systém ROA (Rear Occupant Alert), který při vystupování upozorňuje řidiče na cestující vzadu, si už odnesla slova chvály a rovněž evropské ocenění Safetybest. Teď se ale Hyundai rozhodl bezpečnostní výbavu Santa Fe ještě dále rozšířit.

Z vodíkového Hyundaie Nexo se tak do Santa Fe dostává bezpečnostní systém kamerového sledování mrtvého úhlu (BVM). Namísto pouhého varování o situaci kolem vozu se tak řidiči rovněž zobrazí na displeji přístrojové desky pohled na pravou či levou stranu SUV. Obraz z kamer se na displeji ukáže, jakmile řidič zapne ukazatele směru před změnou jízdního pruhu.

Hyundai Kona již také jako hybrid. To nejlepší je ale v interiéru

Hyundai Kona již také jako hybrid. To nejlepší je ale v interiéru

Systém používá širokoúhlé kamery na každé straně vozidla, které zaznamenávají situaci v oblastech mimo zorný úhel řidiče, zajišťovaný konvenčními zpětnými zrcátky. Funkce také vylepšuje viditelnost v náročných provozních podmínkách, například za tmy nebo deště.

Hyundai dodává, že čtvrtá generace Santa Fe se tedy může chlubit jednou z nejlepších bezpečnostních výbav ve své třídě. V balíčku bezpečnostních a asistenčních systémů SmartSense se dále nachází třeba výše zmíněný systém ROA, systém zabraňující kolizím s vozy přijíždějícími ze stran při couvání nebo asistent pro bezpečné vystupování, který chvilkově uzamkne dveře, jestliže se zezadu přibližuje další vozidlo.

TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Funkci sledování mrtvého úhlu pomocí kamerového systému uvede Hyundai do výbavy Santa Fe od poloviny léta. Přesné datum uvedení se bude na jednotlivých trzích lišit, na českém trhu se ale novinka ukáže v průběhu druhé poloviny letošního roku.

Na funkci systému u Hyundaie Nexo se můžete podívat níže:

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 1 příspěvek
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků