Hyundai Santa Fe 2010: po faceliftu v novém hávu

Hyundai nyní opatřilo své populární SUV novou dávkou života. Santa Fe přichází s faceliftem i novým „nafťákem“.

Modifikace Hyundai Santa Fe se soustředily zejména na omlazení interiéru a vnějšku karosérie a na zlepšení výkonových parametrů. Novinka se vyznačuje novou maskou chladiče a dalšími dvěma otvory pro přívod vzduchu k chladičům v novém předním nárazníku, nové jsou též úzké sdružené světlomety a mlhovky. Přepracován byl též nárazník zadní, nová zadní sdružená světla vozu přidávají na dojmu větší hodnoty a chromované ploché koncovky výfuků vyvedené ve spodní části černým plastem obloženého nárazníku mají stejný úkol. Nový tvar mají rovněž podélníky na střeše i litá kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Úpravy interiéru mají být ještě drobnější a jejich středem je nový přístrojový štít vyvedený v duchu hesla Supervision. Ve středové konzoli může být vestavěn navigační systém, couvání pak může usnadnit kamerový systém.

Nejvýznamnější změnou tak zůstává zavedení nového vznětového čtyřválce s přímým vstřikováním a přeplňováním, jenž se vyznačuje s ohledem na objem jen 2,2 l znamenitým výkonem 197 koní (144 kW) a točivým momentem rovněž výjimečných 422 Nm v rozsahu od 1 800 do 2 500 ot./min. V porovnání s dosavadní jednotkou CRDi s výkonem 155 koní dosahuje naftou poháněné Snata Fe s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 s, což je o bezmála dvě vteřiny lepší čas. Nejvyšší rychlost činí 190 km/h, zatímco průměrná spotřeba byla stanovena na velmi slušných 6,6 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novým základním motorem je čtyřválec Hyundai řady Theta-II s objemem 2,4 l, jenž dosahuje výkonu 174 koní (127 kW). Omlazené Santa Fe s ním zrychluje z klidu na 100 km/h za 10,7 s, zatímco nejvyšší rychlost je shodná s „nafťákem“, zásadním rozdílem je tak průměrná spotřeba paliva, jež v tomto případě činí 8,5 l/100 km. Standardní výbavou je šestistupňová převodovka s manuálním řazením, za příplatek se dodává nový šestistupňový „automat“.

Na domácím trhu se modernizované Santa Fe již prodává, v Evropě se prodávat začne ještě letos, a to záhy po jeho frankfurtské premiéře.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků