Hyundai Santa Fe 2010: po faceliftu v novém hávu

Hyundai nyní opatřilo své populární SUV novou dávkou života. Santa Fe přichází s faceliftem i novým „nafťákem“.

Modifikace Hyundai Santa Fe se soustředily zejména na omlazení interiéru a vnějšku karosérie a na zlepšení výkonových parametrů. Novinka se vyznačuje novou maskou chladiče a dalšími dvěma otvory pro přívod vzduchu k chladičům v novém předním nárazníku, nové jsou též úzké sdružené světlomety a mlhovky. Přepracován byl též nárazník zadní, nová zadní sdružená světla vozu přidávají na dojmu větší hodnoty a chromované ploché koncovky výfuků vyvedené ve spodní části černým plastem obloženého nárazníku mají stejný úkol. Nový tvar mají rovněž podélníky na střeše i litá kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Úpravy interiéru mají být ještě drobnější a jejich středem je nový přístrojový štít vyvedený v duchu hesla Supervision. Ve středové konzoli může být vestavěn navigační systém, couvání pak může usnadnit kamerový systém.

Nejvýznamnější změnou tak zůstává zavedení nového vznětového čtyřválce s přímým vstřikováním a přeplňováním, jenž se vyznačuje s ohledem na objem jen 2,2 l znamenitým výkonem 197 koní (144 kW) a točivým momentem rovněž výjimečných 422 Nm v rozsahu od 1 800 do 2 500 ot./min. V porovnání s dosavadní jednotkou CRDi s výkonem 155 koní dosahuje naftou poháněné Snata Fe s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 s, což je o bezmála dvě vteřiny lepší čas. Nejvyšší rychlost činí 190 km/h, zatímco průměrná spotřeba byla stanovena na velmi slušných 6,6 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novým základním motorem je čtyřválec Hyundai řady Theta-II s objemem 2,4 l, jenž dosahuje výkonu 174 koní (127 kW). Omlazené Santa Fe s ním zrychluje z klidu na 100 km/h za 10,7 s, zatímco nejvyšší rychlost je shodná s „nafťákem“, zásadním rozdílem je tak průměrná spotřeba paliva, jež v tomto případě činí 8,5 l/100 km. Standardní výbavou je šestistupňová převodovka s manuálním řazením, za příplatek se dodává nový šestistupňový „automat“.

Na domácím trhu se modernizované Santa Fe již prodává, v Evropě se prodávat začne ještě letos, a to záhy po jeho frankfurtské premiéře.

bazar

Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 166 km
Cena: 40 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 28 994 km
Cena: 207 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 229 102 km
Cena: 122 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 622 km
Cena: 202 000 Kč
Hyundai i20 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 105 374 km
Cena: 112 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků