TEST Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV: Dvoutunová princezna koloběžka mnoha pro i proti

21 komentářů

Roman Syky
15. ledna • 17:38

Po přečtení článku jsem nabyl dojmu, že autor snad v autě ani neseděl, natož jel.
Mám toto auto od řijna a jsem neskutečně spokojený. Před tím jsem měl minulou generaci Santy s 2,2 CRDI.
Není pravda, že auto neujede na elekriku deklarovanych 58 kilometrů. Já mám v zimních podmínkách ujeto 57 kilometrů mnohokrát. Je pravdou že auto používám hlavně po městě a mám možnost ve firmě nabíjet kdy chci a nemusím se spoléhat na nějaké noční dobíjení. Z 0% do 100% nabijím vždy za 3hodiny a 40 minut....takže v článku další nepravda. Co se dynamiky týká, tak auto i v ECO režimu jede slušně a svižně , když přepnu na sportovní režim, tak auto nikdy na nic nečeká a vyrazí hned. Sice má menší kroutící moment, ale na testovací okresní silnici má stejnou dynamiku jako naftová verze se 440 Nm.
Samozřejmě že auto není dokonalé ve všech směrech, co mě točí je, že při jízdě v elektrickém režimu auto netopí, na to musí být auto zahřátý od spalováku a pak můžu jet teprve na elektriku, ale do práce to mám 18 kilometrů a ty 3 kilometry na zahřátí obětuji. A cena....samozťejmě cenik je jedna věc, ale já auto se slevou dealera a slevou od importéra platil 1,36 milionu.....takže teď máte hodnocení od člověka který s autem najel už 5000 kilometrů. Uznávám ale, ze je auto hlavně pro člověka, který chce velký auto a jezdí hlavně po městě

J. Vosátka
17. ledna • 14:30

To je strašný. Tohle jste koupil za 1,36 milionu? Tomu snad ani nevěřím. Jaký smysl má ta baterie, když to musíte nejprve vyhřát klasickým motorem? Nabíjení za 3 hodiny 40 minut? To jsou snad dostatečně pádné argumenty proti pořízení kombinovaného pohonu.

LOL
17. ledna • 16:04

Mně to smysl nedává, ale dokážu si představit že v čistě městském provozu to smysl mít může. Kromě toho, že to to auto rozhýbe za pár litrů benzínu, tak vidím docela velkou příležitost v rekuperaci při dobržďování na křižovatkách (čemuž zřejmě i odpovídá schopnost dosáhnout na deklarovanou kilometráž čistě na baterii). A zatím co s dieselem budete mít ve městě při poskakování spotřebu okolo 10-11 litrů, tak s tímhle se půjde dostat na 5-6 litrů (odhadem). A co se topení týká - je to problém řekněme 3-4 měsíců v roce.
A k té ceně: máš něco srovnatelného (stejná velikost, 7 míst, nosnost, atd.)?

Kamil Drugda
17. ledna • 23:57

Podobného ne, ale mám něco mnohem lepšího - VW Sharan - 7 míst a mnohem větší vnitřní prostor včetně kufru. A to, že to není SUV je tomu autu jen k dobru.

LOL
18. ledna • 5:53

Jo, tak Sharan rozhodně lepší není. Je to starý (a hnusný) výprodejový klump s nic-moc motory, otřesnou výbavou a jízdními vlastnostmi almary. To už raději něco jako Berlingo/Verso/Rifter - sice to taky není žádná sláva, ale aspoň tam není započítána vlkohradská přirážka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kamil Drugda
20. ledna • 10:59

Co Vám přesně u Sharana ve výbavě chybí že jí nazýváte otřesnou?

LOL
20. ledna • 19:26

- Sedačky
- Motor
- Infotainment ;-)

Kamil Drugda
21. ledna • 21:52

Vážně tomu chybí sedačky a motor?

J. Vosátka
17. ledna • 18:18

Základní věc, která nedává smysl, je pořizovat si SUV do města. Pak už je úplně jedno jestli s bateriemi nebo bez, hospodárnost provozu je nesmyslná ve městě vždy.

LOL
20. ledna • 19:34

SUV (zejména dnes, kdy se dobré MPV už koupit nedá) do města dává úplně stejný smysl jako třeba kupátko, jen to budou pokaždé jiní lidi. Někomu stačí 2 sedačky a kufr na golfové hole, jiný vozí půl ulice do školy. Odsudky "tohle nikdy" jsou jen znakem toho, že jejich autor ještě nedospěl a nemá rozhled.

Franta Kubka
17. ledna • 12:45

Jenom detail, ze nikdy nenabijite z 0% to to auto ani nepusti a dobiji se aspon trochu z klasickyho motoru normalne a kolem nejakych cca.12% baterky je ciste elektricky dojezd 0km, zbytek sou pouziva hlavne pri rozjezdech.
Neni zac

LOL
15. ledna • 20:04

Do města je hybrid asi ideální, ale na dálnici by mě odrazovala malá nádrž a extra mrtvá váha trakční baterie. Zůstávám u dieselu.

Gilgit
15. ledna • 2:00

Osobně když vidím Jůndaj, tak utíkám rychle pryč.

Giomek
11. srpna • 20:54

Ja zase kdyz pred sebou vidim AGM (zkratka nemecke predrazene bidy s diplayem z aliexpresu za 20USd uvnitr misto palubovky) tak jej bud predjedu a nebo necham za sebou behem zlomku sekundy, nemecke plecky na muj Jaguar a CTSko proste nemaji, plecky maji luxus akorat v PR clancich :-)))

Pikus
16. listopadu • 9:50

Aspon se probehnes a udelas neco s tim buckem! Vzhledem k prodejum asi utikas porad, ne?

František K.
15. ledna • 15:57

No vidíš, já to mám zase u všech "lidových" vozů - folksvágnů, hlavně pak u škodovky.
Mimochodem, co je Jůndaj?

P
14. ledna • 18:07

Také vám přijde, jako by interiér byl poskládaný z několika aut? Jako kdyby ty tlačítka, tvary palubky, kůže atd. nepatřily k sobě? Občas mě napadne, že bych přesedlal z koncernu na něco jiného s lepším poměrem cena/výkon, ale vždy po shlédnutí interiérů konkurence sklopím ocas a jdu zase pokorně koupit auto z koncernu. Škoda, tak snad příště.

LOL
14. ledna • 19:56

Ne, nepřijde, naopak, mají to šikmoočka docela dobře poskládané a hlavně je to proti Koncernu bytelné. Kodiaq je proti třeba Sorentu doslova holobyt, sedačkami počínaje a těmi tlačítky konče.

To snad ne
14. ledna • 15:07

1.6 za 1.5mega? No, když to zákazníci chtějí. :-/

Peter(Charouz)
14. ledna • 16:15

Tak si to zkus porovnat s nabídkou před 35 lety - cena běžného vozu Š120 +- 60 000 Kč, plat cca 2 500 Kč. Výbava - bezpečnostní pásy. Motor 1150 cm³, 37kW. Počet platů nutných na pořízení cca 24.
Dnes je to plus mínus stejné a výbava i výkonové parametry motorů jsou neporovnatelné. Pokud si to nemůžeš ty dovolit, není to chyba výrobce.

David
14. ledna • 14:36

Pěkný test, díky za něj.Treba srovnání hybrid a plug-in Tucsonu mělo podobný závěr. Že to funguje dobre i jako hybrid a má to něco navíc pro specifické použití (když někdo má tu možnost nabíjet pomalu přes noc a pak tím jezdí ve městě). Takže pokud to nahradí dieselové mamabusy ve městech, tak asi dobrý.

Doporučujeme

Články odjinud