Hyundai RM16 N je studie zadokolky s výkonem 300 koní

Už se začíná stávat příjemnou tradicí, že korejská automobilka Hyundai pro výstavu Busan International Motor Show v Jižní Koreji připraví nějaké to překvapení. A jinak tomu není ani letos, kdy budou moci návštěvníci obdivovat studii RM16 N.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Hyundai RM16 N má motor uprostřed dopovaný kompresorem.
Síla pak putuje na zadní kola přes klasický šestistupňový manuál

Zatímco předchozí dva koncepty viditelně vycházely z modelu Veloster, letos jde design trochu jinou cestou, zejména co se týká předních světlometů. I tentokrát se ovšem do výroby zapojila sportovní divize N, která před zadní kola implementovala čtyřválcový dvoulitr s elektrickým kompresorem o výkonu 220 kW (300 koní) a 383 Nm. Výkon směřuje na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku.

Test: Hyundai Genesis Coupe 2.0 TCI – objem nenahradíš?

Test: Hyundai Genesis Coupe 2.0 TCI – objem nenahradíš?

Mezi zadními koly naštěstí nechybí samosvorný diferenciál, zábavě bude nakloněno i rozložení hmotnosti v poměru 43:57 ve prospěch zadní nápravy. Ve výbavě je také výfuk s elektronicky řízenými klapkami nebo výsuvný spoiler na zádi auta.

Pokud ovšem doufáte v sériovou výrobu, budeme vás nejspíš muset zklamat. Ani z předchozích dvou konceptů nevzniklo produkční auto a jinak tomu pravděpodobně nebude ani tentokrát. Některé použité technologie by se však u sportovních modelů divize N objevit mohly, což je rozhodně dobrá zpráva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků