Hyundai RM16 N je studie zadokolky s výkonem 300 koní

Už se začíná stávat příjemnou tradicí, že korejská automobilka Hyundai pro výstavu Busan International Motor Show v Jižní Koreji připraví nějaké to překvapení. A jinak tomu není ani letos, kdy budou moci návštěvníci obdivovat studii RM16 N.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Hyundai RM16 N má motor uprostřed dopovaný kompresorem.
Síla pak putuje na zadní kola přes klasický šestistupňový manuál

Zatímco předchozí dva koncepty viditelně vycházely z modelu Veloster, letos jde design trochu jinou cestou, zejména co se týká předních světlometů. I tentokrát se ovšem do výroby zapojila sportovní divize N, která před zadní kola implementovala čtyřválcový dvoulitr s elektrickým kompresorem o výkonu 220 kW (300 koní) a 383 Nm. Výkon směřuje na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku.

Test: Hyundai Genesis Coupe 2.0 TCI – objem nenahradíš?

Test: Hyundai Genesis Coupe 2.0 TCI – objem nenahradíš?

Mezi zadními koly naštěstí nechybí samosvorný diferenciál, zábavě bude nakloněno i rozložení hmotnosti v poměru 43:57 ve prospěch zadní nápravy. Ve výbavě je také výfuk s elektronicky řízenými klapkami nebo výsuvný spoiler na zádi auta.

Pokud ovšem doufáte v sériovou výrobu, budeme vás nejspíš muset zklamat. Ani z předchozích dvou konceptů nevzniklo produkční auto a jinak tomu pravděpodobně nebude ani tentokrát. Některé použité technologie by se však u sportovních modelů divize N objevit mohly, což je rozhodně dobrá zpráva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

dnes | Vladimír Kadera | 55 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků