Hyundai RM16 N je studie zadokolky s výkonem 300 koní

Už se začíná stávat příjemnou tradicí, že korejská automobilka Hyundai pro výstavu Busan International Motor Show v Jižní Koreji připraví nějaké to překvapení. A jinak tomu není ani letos, kdy budou moci návštěvníci obdivovat studii RM16 N.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Hyundai RM16 N má motor uprostřed dopovaný kompresorem.
Síla pak putuje na zadní kola přes klasický šestistupňový manuál

Zatímco předchozí dva koncepty viditelně vycházely z modelu Veloster, letos jde design trochu jinou cestou, zejména co se týká předních světlometů. I tentokrát se ovšem do výroby zapojila sportovní divize N, která před zadní kola implementovala čtyřválcový dvoulitr s elektrickým kompresorem o výkonu 220 kW (300 koní) a 383 Nm. Výkon směřuje na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku.

Test: Hyundai Genesis Coupe 2.0 TCI – objem nenahradíš?

Test: Hyundai Genesis Coupe 2.0 TCI – objem nenahradíš?

Mezi zadními koly naštěstí nechybí samosvorný diferenciál, zábavě bude nakloněno i rozložení hmotnosti v poměru 43:57 ve prospěch zadní nápravy. Ve výbavě je také výfuk s elektronicky řízenými klapkami nebo výsuvný spoiler na zádi auta.

Pokud ovšem doufáte v sériovou výrobu, budeme vás nejspíš muset zklamat. Ani z předchozích dvou konceptů nevzniklo produkční auto a jinak tomu pravděpodobně nebude ani tentokrát. Některé použité technologie by se však u sportovních modelů divize N objevit mohly, což je rozhodně dobrá zpráva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků