Hyundai RM16 N je studie zadokolky s výkonem 300 koní

Už se začíná stávat příjemnou tradicí, že korejská automobilka Hyundai pro výstavu Busan International Motor Show v Jižní Koreji připraví nějaké to překvapení. A jinak tomu není ani letos, kdy budou moci návštěvníci obdivovat studii RM16 N.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Hyundai RM16 N má motor uprostřed dopovaný kompresorem.
Síla pak putuje na zadní kola přes klasický šestistupňový manuál

Zatímco předchozí dva koncepty viditelně vycházely z modelu Veloster, letos jde design trochu jinou cestou, zejména co se týká předních světlometů. I tentokrát se ovšem do výroby zapojila sportovní divize N, která před zadní kola implementovala čtyřválcový dvoulitr s elektrickým kompresorem o výkonu 220 kW (300 koní) a 383 Nm. Výkon směřuje na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku.

Test: Hyundai Genesis Coupe 2.0 TCI – objem nenahradíš?

Test: Hyundai Genesis Coupe 2.0 TCI – objem nenahradíš?

Mezi zadními koly naštěstí nechybí samosvorný diferenciál, zábavě bude nakloněno i rozložení hmotnosti v poměru 43:57 ve prospěch zadní nápravy. Ve výbavě je také výfuk s elektronicky řízenými klapkami nebo výsuvný spoiler na zádi auta.

Pokud ovšem doufáte v sériovou výrobu, budeme vás nejspíš muset zklamat. Ani z předchozích dvou konceptů nevzniklo produkční auto a jinak tomu pravděpodobně nebude ani tentokrát. Některé použité technologie by se však u sportovních modelů divize N objevit mohly, což je rozhodně dobrá zpráva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků