Hyundai Qarmaq: čistý vzduch

Korejská automobilka Hyundai představila v Ženevě také studii, která se pyšní velmi nízkou spotřebou (živé foto).

Nový koncept Hyundai vznikl v režii evropského designérského studia automobilky, které se specializuje na návrh vozů, jenž mají najít své hlavní odbytiště právě na starém kontinentu.

Qarmaq, který je 4 480 mm dlouhý, 1 980 mm široký a 1 620 mm vysoký je navíc postaven tak, aby spotřeboval co nejméně paliva. To se podařilo díky použití velmi lehkých, ovšem pevných plastů, místo klasických plechů. Díky tomu se výrazně snížila hmotnost vozu a tím i spotřeba.

Tu navíc redukuje i použitý naftový turbo motor, který se díky procesu spalování a použití filtrů pevných částic, může pyšnit emisemi, které plní budoucí normu Euro 5.

Konkrétní data o spotřebě a emisích konceptu ale automobilka nezveřejnila.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Qarmaq na ženevském autosalonu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Qarmaq
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků