Hyundai Qarmaq: čistý vzduch

Korejská automobilka Hyundai představila v Ženevě také studii, která se pyšní velmi nízkou spotřebou (živé foto).

Nový koncept Hyundai vznikl v režii evropského designérského studia automobilky, které se specializuje na návrh vozů, jenž mají najít své hlavní odbytiště právě na starém kontinentu.

Qarmaq, který je 4 480 mm dlouhý, 1 980 mm široký a 1 620 mm vysoký je navíc postaven tak, aby spotřeboval co nejméně paliva. To se podařilo díky použití velmi lehkých, ovšem pevných plastů, místo klasických plechů. Díky tomu se výrazně snížila hmotnost vozu a tím i spotřeba.

Tu navíc redukuje i použitý naftový turbo motor, který se díky procesu spalování a použití filtrů pevných částic, může pyšnit emisemi, které plní budoucí normu Euro 5.

Konkrétní data o spotřebě a emisích konceptu ale automobilka nezveřejnila.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Qarmaq na ženevském autosalonu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Qarmaq
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků