Hyundai pronikl mezi 40 nejhodnotnějších značek světa. Roste nejrychleji z automobilek

Hodnota značky Hyundai přesáhla podle žebříčku Interbrand’s Best Global Brands 2014 poprvé hodnotu deseti miliard dolarů. Hodnota značky roste dvouciferným tempem od zavedení vize Modern Premium v roce 2011. Zároveň je Hyundai již od roku 2005 nejrychleji rostoucí značkou mezi automobilkami.
Hyundai pronikl mezi 40 nejhodnotnějších značek světa. Roste nejrychleji z automobilek

Společnost Hyundai Motor roste v roce 2014 opět dvouciferným tempem. Děje se tak především díky uvedení přelomových nových modelů Genesis a Sonata a úspěšnému rozvíjení filosofie Modern Premium. Ta sjednocuje image značky po celém světě a daří se jí budovat emocionální propojení se zákazníky. 

Od roku 2005 vrostla hodnota značky o 200 procent

Hodnota značky Hyundai Motor, která je zařazována do žebříčku stovky nejhodnotnějších značek světa Interbrand’s Best 100 Global Brands bez přestávky již deset let, letos poprvé překonala hranici deseti miliard dolarů. To představuje šestnáctiprocentní nárůst oproti minulému roku, kdy dosáhla zhruba devíti miliard, a téměř dvěstěprocentní nárůst ve srovnání s rokem 2005, kdy hodnota představovala tři a půl miliardy dolarů.  
 
„Hyundai Motor je jednou z nejrychleji rostoucích automobilových značek jak v celkovém objemu, tak i v samotné hodnotě značky,“ píše se v prohlášení společnosti Interbrand. „Hyundai Motor svými jedinečnými produkty povyšuje řízení na zážitek. Budování samotné značky je rozprostřené do mnoha oblastí s řadou styčných bodů. Výsledkem je široké povědomí o značce a jejích atributech, jako je například design, a zároveň se vytváří důvěra zákazníků založená na emocionálním propojení, což je stále více a více důležitější faktor než cena.“ 

Hyundai Motor, jehož hodnota na žebříčku vzrostla o tři příčky a dosáhla globální čtyřicítky poprvé ve své historii, buduje loajální fanouškovskou základnu také díky trvalému zlepšování své produktové řady, včetně inovativních ekologicky šetrných výrobků. Příkladem může být první sériově vyráběný vůz s vodíkovým pohonem ix35 Fuel Cell.

Pokračují také další investice do rozvoje značky, jako je například aktivní zapojení do vysoce sledovaných sportovních aktivit s UEFA, FIFA či mistrovství světa v rally. V Soulu automobilka otevřela svůj první zážitkový prostor, Hyundai Motorstudio, a otevření druhého je v plánu v Moskvě ještě tento rok.

Hodnota značky roste každý rok průměrně o 20 procent

Od roku 2005, kdy automobilka oznámila změnu v řízení značky, vzrostlo její pořadí o 44 příček. Také samotná hodnota značky se zvýšila v průměru o 20 procent každý rok poté, kdy společnost představila svůj nový směr a vizi v roce 2011 s názvem Modern Premium.
 
„Zavádíme širokou škálu opatření, která nejsou zaměřená pouze na zvýšení prodeje. Chceme se stát značkou, kterou budou mít lidé skutečně rádi," řekl Won Hong Cho, marketingový ředitel Hyundai Motor. „Investice budou i nadále pokračovat, protože chceme zákazníkům Hyundai Motor poskytnout jedinečný a prémiový zážitek po celou dobu jejich cesty s naší značkou.“  
 
Hyundai oznámil svoji novou filosofii „Modern Premium" a slogan „Nové myšlení. Nové možnosti " v roce 2011 na North American International Auto Show. Od té doby všechny divize Hyundai Motor včetně vývoje výrobků, designu, marketingu, prodeje a poprodejních služeb začlenily tuto vizi do své práce udržitelným, konzistentním a systematickým způsobem. Rozšířené globální povědomí o značce Hyundai následně přispělo k nárůstu globálních tržeb a zisku.

Umístění Značka Hodnota značky (mld. USD) Meziroční změna Umístění celkové
1. Toyota 42.4 19.9% 8
2. Mercedes 34.3 7.6% 10
3. BMW 34.2 7.5% 11
4. Honda 21.7 17.2% 20
5. VW 13.7 23.3% 31
6. Ford 10.9 18.5% 39
7. Hyundai 10.4 15.6% 40
8. Audi 9.8 26.6% 45
9. Nissan 7.6 22.9% 56
10. Porsche 7.2 10.8% 60
11. Kia 5.4 14.6% 74
12. Chevrolet 5.0 10.0% 82
13. Landrover 4.5 new 91
 
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků