Hyundai prodal v prvním pololetí 2014 dva a půl milionu aut

Společnost Hyundai Motor Company prodala v první polovině roku 2014 na celém světě 2,49 milionu vozidel. Výnosy z prodeje činí 44,40 bilionu wonů, tedy 884 miliardy Kč, a čistý zisk 4,38 bilionu wonů, čili 87,2 miliardy Kč.
Hyundai prodal v prvním pololetí 2014 dva a půl milionu aut

Hyundai Motor Company prodala během první poloviny letošního roku po celém světě 2 495 837 vozů (korejský trh: 345 709 vozů/exportní trhy: 2 150 128 vozů), to je o 4,4 % více než v předcházejícím roce. Prodej vozů společnosti Hyundai Motor v Koreji vzrostl meziročně o 6,2 %, a to převážně díky zvýšenému prodeji nových generací modelů Genesis a Sonata. Přitom i v zahraničí vzrostl prodej, konkrétně o 4,1 %.

Během prvních šesti měsíců roku 2014 poklesly výnosy z prodeje meziročně o 0,3 procenta na 44,40 bilionu wonů (884,0 miliardy korun; automobily: 36,19 bilionu wonů (720,5 miliardy korun)/financování a ostatní: 8,21 bilionu wonů (163,5 miliardy korun)). Provozní a čistý zisk zaznamenal rovněž pokles, a to o 5,8 %, resp. 5,1 % na 4,03 bilionu wonů (80,2 miliardy korun), resp. 4,38 bilionu wonů (87,2 miliardy korun; včetně minoritních podílů), na čemž má podíl především posílení kurzu korejského wonu vůči americkému dolaru. Přitom k poklesu zisku došlo navzdory nárůstu prodeje a vylepšenému produktovému mixu.

Úspěchy Hyundai, potvrzené experty: kvalita a bezpečnost

Úsilí společnosti Hyundai Motor Company v oblasti řízení kvality bylo potvrzeno řadou nezávislých agentur. Například v nárazových testech, organizovaných americkým institutem IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), byly nové modely Hyundai Genesis a Hyundai Sonata hodnoceny jako jedny z nejbezpečnějších vozidel, prodávaných v USA, zatímco ve studii J.D. Power 2014 Initial Quality StudySM (IQS) získal Hyundai Motor nejlepší umístění mezi neprémiovými značkami. Hyundai byl tak poprvé ve stejném roce nejlepší neprémiovou značkou v obou prestižních studiích APEAL a IQS.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků