Hyundai představuje svůj nový šestistupňový automat

Jihokorejská automobilka Hyundai zveřejnila první informace o své nové šestistupňové automatické převodovce, která se od nového roku začne montovat do téměř všech v současnosti nabízených modelů v celkem pětici variacích. Převodovka tak v mnoha případech úplně nahradí svého pětistupňového předchůdce, oproti kterému nabídne nižší hmotnost a lepší propracovanost, což se pak pozitivně odrazí na nižší spotřebě a přesnějším řadění.

Promítnuto do čísel, v porovnání s pětistupňovým automatem slibuje tato novinka snížení kombinované spotřeby v průměru až o 12 procent, přičemž převodovka v sobě ukrývá o 62 součástek méně, čímž klesla i celková hmotnost a to přesně o 12 kg. Tato dieta se pozitivně promítne i v zrychlení u jednotlivých modelů a to v průměru o 2,5 až 3 procenta. První vlaštovka s touto převodovkou bude Hyundai Grandeur vybaven 3,3 litrovým šestiválcem, jehož zrychlení se zlepší o 1,2 vteřiny a výrobce garantuje i citelné zvýšení jízdní dynamiky.
Nový šestistupňový automat na sebe ovšem nenechá dlouho čekat a v průběhu příštího roku bude postupně přibývat do nabídek u většiny modelů. Jako jednomu z prvních v Evropě se tato převodovka dostane vcelku oblíbenému modelu Santa-Fe. 

Klepněte pro větší obrázek 
Nový šestistupňový automat Hyundai
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků