Hyundai představuje svůj nový šestistupňový automat

Jihokorejská automobilka Hyundai zveřejnila první informace o své nové šestistupňové automatické převodovce, která se od nového roku začne montovat do téměř všech v současnosti nabízených modelů v celkem pětici variacích. Převodovka tak v mnoha případech úplně nahradí svého pětistupňového předchůdce, oproti kterému nabídne nižší hmotnost a lepší propracovanost, což se pak pozitivně odrazí na nižší spotřebě a přesnějším řadění.

Promítnuto do čísel, v porovnání s pětistupňovým automatem slibuje tato novinka snížení kombinované spotřeby v průměru až o 12 procent, přičemž převodovka v sobě ukrývá o 62 součástek méně, čímž klesla i celková hmotnost a to přesně o 12 kg. Tato dieta se pozitivně promítne i v zrychlení u jednotlivých modelů a to v průměru o 2,5 až 3 procenta. První vlaštovka s touto převodovkou bude Hyundai Grandeur vybaven 3,3 litrovým šestiválcem, jehož zrychlení se zlepší o 1,2 vteřiny a výrobce garantuje i citelné zvýšení jízdní dynamiky.
Nový šestistupňový automat na sebe ovšem nenechá dlouho čekat a v průběhu příštího roku bude postupně přibývat do nabídek u většiny modelů. Jako jednomu z prvních v Evropě se tato převodovka dostane vcelku oblíbenému modelu Santa-Fe. 

Klepněte pro větší obrázek 
Nový šestistupňový automat Hyundai
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků