Hyundai představuje crossover na vodík. Sériové podobě je velmi blízko

Mimo klasického elektrické pohonu se chtějí Korejci soustředit i na palivové články.
Hyundai představuje crossover na vodík. Sériové podobě je velmi blízko

V Soulu představil Hyundai vůz celkem prostě nazvaný "Next Generation FCEV". Zkratka znamená Fuel-Cell Electric Vehicle, tedy elektromobil na palivové články. Crossover vychází z konceptu FE Fuel Cell, který se představil v březnu na letošním ženevském autosalonu. Nyní je mnohem blíže sériové podobě.

Až skutečně k prodeji takového modelu dojde, má poskytnout dojezd 580 kilometrů. Designově kráčí novinka ve stopách odvážně tvarovaného modelu Kona. Palivové články už Hyundai použil u modelů ix35 a Tucson, novinka by však mohla být o něco dostupnější.

Hyundai útočí. V Evropě chce být nejprodávanější asijskou značkou

Hyundai útočí. V Evropě chce být nejprodávanější asijskou značkou

Bližší technické specifikace zůstávají zatajeny, ale dle spekulací má crossover dostat elektromotor o výkonu 120 kW a maximálním točivém momentu 400 Nm. Pohánět má přední kola a zásoben elektřinou bude z palivových článků, které spotřebovávají vodík. Bližší informace o plánech na sériovou výrobu zatím automobilka nezveřejnila.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků