Hyundai představuje crossover na vodík. Sériové podobě je velmi blízko

Mimo klasického elektrické pohonu se chtějí Korejci soustředit i na palivové články.
Hyundai představuje crossover na vodík. Sériové podobě je velmi blízko

V Soulu představil Hyundai vůz celkem prostě nazvaný "Next Generation FCEV". Zkratka znamená Fuel-Cell Electric Vehicle, tedy elektromobil na palivové články. Crossover vychází z konceptu FE Fuel Cell, který se představil v březnu na letošním ženevském autosalonu. Nyní je mnohem blíže sériové podobě.

Až skutečně k prodeji takového modelu dojde, má poskytnout dojezd 580 kilometrů. Designově kráčí novinka ve stopách odvážně tvarovaného modelu Kona. Palivové články už Hyundai použil u modelů ix35 a Tucson, novinka by však mohla být o něco dostupnější.

Hyundai útočí. V Evropě chce být nejprodávanější asijskou značkou

Hyundai útočí. V Evropě chce být nejprodávanější asijskou značkou

Bližší technické specifikace zůstávají zatajeny, ale dle spekulací má crossover dostat elektromotor o výkonu 120 kW a maximálním točivém momentu 400 Nm. Pohánět má přední kola a zásoben elektřinou bude z palivových článků, které spotřebovávají vodík. Bližší informace o plánech na sériovou výrobu zatím automobilka nezveřejnila.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků