Hyundai představil svůj nejmenší elektromobil. Určitě ale není pro každého

S příchodem nových elektromobilů myslí korejská automobilka i na ty nejmenší zákazníky.

Člověk by řekl, že se mezi automobilkami rozjíždí staronový trend. A teď nemluvíme o nutné elektrifikaci. Řeč je o uvádění malých vozítek pro děti. Vždyť jen za poslední zhruba tři měsíce představily dětské verze svých vozů hned tři značky. Pro malé řidiče už tedy existuje i klasické Bugatti, hypersportovní McLaren Senna nebo starý Aston Martin DB5.

Do stejných vod se nyní pouští i Hyundai, aby doopravdy představil svůj nejmenší elektromobil vůbec. Novinka pro děti zatím nemá přesné označení, ale jasně vychází z elektrického konceptu 45 – jak už víme, ten v sériové a dospělé verzi přijde pod zbrusu novou značkou Ioniq, která se bude u Hyundaie výhradně zabývat elektromobily.

Nový Ioniq 5 spatřen na Severní smyčce. Elektromobil od Hyundaie přijede už brzy

Nový Ioniq 5 spatřen na Severní smyčce. Elektromobil od Hyundaie přijede už brzy

Elektrické vozítko pro děti si tak vypůjčuje všechny zásadní prvky konceptu, a to včetně ostře řezané karoserie a cool LED osvětlení vpředu i vzadu. V otevřené jednomístné kabině mají děti i vlastní infotainment, který by měl umožňovat přehrávaní hudby. Pohonné ústrojí se samozřejmě startuje tlačítkem.

A když mluvíme o pohonu, vozítko používá hned dvojici 24V DC elektromotorů o výkonu 240 W a pohon všech kol. Maximální rychlost popisuje Hyundai jako „závratných 7 km/h“. Hodnotu dojezdu na jedno nabití ještě neznáme, automobilka však věří, že smích řidiče dokáže díky technologii Emotion Adaptive Vehicle Control (EVAC) prodloužit dojezd vozítka.

Hyundai nabízí firmám dotace na nákup elektromobilů. Ušetří až 200.000 Kč

Hyundai nabízí firmám dotace na nákup elektromobilů. Ušetří až 200.000 Kč

Video níže ukazuje produkci dětského Hyundaie a možná překvapí, že konstrukce vozu je vytvořena ze dřeva, které značka považuje za tradiční eko materiál. O produkci Hyundai zatím nepřináší žádné podrobnosti, u jednoho kusu by ale nemuselo zůstat. Možná limitovaná série? Prý se to zanedlouho dozvíme...

Jako propagační nástroj nové značky elektromobilů Ioniq bude model pro děti fungovat určitě skvěle. Opravdové sériové verze modelu na základě konceptu 45 bychom se pak měli dočkat na začátku roku 2021. Novinka už byla spatřena na Nürburgringu.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 59 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků