Hyundai představí nový přeplňovaný tříválec 0,8 pro i10

Blížící se frankfurtský autosalon využije Hyundai pro představení svého nového pohonného agregátu určeného nejmenšímu modelu z nabídky. Novinka v podobě přeplňovaného tříválce o objemu 800 ccm se přitom představila již v březnu v Ženevě, kde se stala součástí úsporného konceptu i10 i-Blue. Začátkem příštího roku zařadí automobilka tento agregát po drobných úpravách do nabídky, kde zaujme svými parametry.

Nový zážehový motor disponuje výkonem 66 kW/90 koní a vyznačuje se spotřebou kolem 4,2 l/100 km i nízkým množstvím vyprodukovaných splodin. Agregát se přitom zřejmě stane součástí úsporné verze označené, jako i-Blue, která se zřejmě taky představí až začátkem příštího roku. Ta by sice měla být o něco dražší, než model s výbavou Style a 1,2 litrovým agregátem, avšak „odměnou“ za vyšší pořizovací náklady bude řada úsporných prvků, jako třeba systém start and stop nebo pneumatiky s nižším valivým odporem.
Novému tříválci 0,8 ale nelze upřít výhodnost při jízdách po městě a při minimálním vozu, na dálnicích a při delším cestování to už však bude o všem jiném než o komfortu.
Klepněte pro větší obrázek 
Hyundai i10 i-Blue koncept z letošního ženevského autosalonu
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků