Hyundai pracuje na tempomatu s umělou inteligencí. Chce být první na světě

32 komentářů

Elpin E. (Elpin)
27. října • 10:10

Tohle je ale super nápad. Jedna věc co mi vadí na autonomním řízení Tesly je, že prostě řídí jinak... Něco jako když svěříte řízení manželce a vy jste jak na trní protože do zatáčky vjíždí jinou rychlostí a stylem než byste vjeli vy.

Mirek
23. října • 19:58

Jestli to bude učenlivý tempomat, naučí se i nectnosti mnohých řidičů? Pokud ano, tak to potom bude stát za to, aby se člověk bál vyjet na silnici, když i tempomat bude umět "zlo"zvyky.

bzzz
23. října • 20:42

'SCC-ML má být rovněž naprogramováno tím způsobem, aby se neučilo nebezpečné chování na silnici či řidičské zlozvyky zvyšující riziko nehody.'Ucitele si dlouhodobe stezuji, ze decka maji problem pochopit obsah textu ;-)

Mirek
23. října • 21:25

To je sice pěkné, ale potom nemají psát, že "V praxi to znamená, že systém bude sbírat podněty od řidiče, například jeho nejčastěji vybranou vzdálenost od vozidla před ním, nejčastěji stanovenou rychlost, reakční čas nebo razanci zrychlení při předjíždění. Tyto zvyky se systém naučí a pro příště, v nejvíce obdobných podmínkách na silnici, už bude schopen autonomně provádět stejné zásahy do řízení jako dříve řidič."
To potom zavání tím, že propaganda slibuje něco, co v reálu vůbec nebude fungovat, nebo snad bude fungovat, ale podle které slíbené části?
Neměli by potom raději psát, že to bude fungovat podle předpisů? Asi neměli, neboť to vylučuje prakticky vše, co výše slibují, a to by se řidičům asi líbilo, jako tempomat, který dodržuje rychlosti stanovené dopravními značkami a nepůjde vypnout. Něco takového tady již před časem proběhlo a s kladným ohlasem se to vůbec nesetkalo.
Neboj, já to četl celé a pochopil, bzzzuku.

bzzz
23. října • 22:10

Ja tam vidim dva paradoxy. Jednak 'v nejvíce obdobných podmínkách' a druhak proc by umela inteligence pouzivala tempomat nastaveny podle jednotliveho ridice?

Mirek
24. října • 11:20

Mi připadá dost divné cokoli slibovat, zjevně i mimo předpisy. Pochybuji, že dostane takový tempomat schválení, pokud bude jakkoliv podporovat jízdu mimo předpisy. I tempomat je pomocník, asistent, a jistě, v EU tím tuplem, nikdo nepovolí jakéhokoliv asistenta, který by podporoval jízdu mimo předpisy.
Auto si také řidič nastaví podle sebe, sedadla, volant..., takže v tom až tak moc divnost nespatřuji. Jen se mi zdá, že ta personalizace jízdy bude velice malá, pokud má být splněna podmínka, že nepovolí nic, co by bylo mimo předpisy, neumožní zlozvyky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
24. října • 17:31

Hlavne pri plne autonomii se rizeni nevenujes, takze ti muzes byt sumak, jakym stylem auto jede, ne (tim spise v perfektne vybavenem a odhlucnenem interieru)?

Mirek
24. října • 21:24

Také se to tak dá říci. Navíc v plně autonomním se nemá od koho učit.

.
23. října • 17:20

VW má zase inteligentní Lane Assist. Už několik let. Má to i Hyundai?

Michal
23. října • 12:57

Ať bude autonomní jízda sebelepší tak za nehodu to odnese stejně řidič-neřidič.

Moik
23. října • 11:20

Tak dnešní a-tempomat ve VW a vzdalující se mládí ze mě už udělal v podstatě německého řidiče. Klidnějšího, nikam se extra necpoucího, nespěchajícího za každých okolností a bez ohledu na podmínky. Drobné přizpůsobení např vzdálenosti a rychlosti rozjezdů bych ale uvítal, protože ve městě je potřeba se prostě lepit a zrychlovat ryhleji, ale na dálnici si dám klidně odstup. A to je dnes potřeba pořád kolíbkou měnit a kolikrát i v systému měnit eco-sport na ty rozjezdy.

Marek71
23. října • 11:56

Ale ad. tempomat tak přeci funguje, že se ve městě "lepí" a na dálnici si nechá odstup. Můžu si volit ze 3 úrovní, ale vždy je to odstup časový a ne vzdálenost. To znamená, že logicky, na dálnici mi nechá tak 50 metrů a v koloně jsem pár metrů za autem. Nebo ad. tempomat ve VW nechává mezeru pořád stejnou bez ohledu na rychlost aut?

Kankunen
23. října • 8:34

To chci, naučím tempomat vybržďovat rychlejší a najíždět na pomalejší.

Yearling
22. října • 17:11

...V praxi to znamená, že systém bude sbírat podněty od řidiče, například jeho nejčastěji vybranou vzdálenost od vozidla před ním, nejčastěji stanovenou rychlost, reakční čas nebo razanci zrychlení při předjíždění. Tyto zvyky se systém naučí a pro příště, v nejvíce obdobných podmínkách na silnici, už bude schopen autonomně provádět stejné zásahy do řízení jako dříve řidič....- znamená, že jestliže řidič bude jezdit jako prase (a nebo mírněji řečeno "nepředpisově" ;-)), automat bude potom jezdit stejně?? :-D:-D

.
22. října • 18:55

Toš panoptická Hovnica, to bude jezdit asi jako když vám upadne kolečko od nákupního vozíku. Sliby chyby a humor pro okolí. Ať si šuchtí své 3 x obtočené péra kolem pasu, však ono nic netrvá věčně. Ani Hovnica :-D

Miko
22. října • 18:51

Ale toto je hundai, nie das koncern. Tam by to "jezdit jako prase" sedelo ...B-]

Tom
24. října • 14:48

Podle toho, co vidim kolem sebe, tak to na hyundai docela sedne. Vypada to, ze i majitelw i10 si mysli, ze majo verzi N

.
22. října • 18:07

Také jsem to tak chápal, např. inteligentní lepič. Pokud by nebylo nějaké omezení o čemž se zde nepíše.

bzzz
22. října • 18:02

Strojove uceni. Ale predpokladam, ze system nebude odkazan vyhradne na uzivatelska data. To by se auto stalo ve spouste pripadu automaticky zbrani ;-)

petr r. (petrumr)
22. října • 17:35

ano.

gurmán
23. října • 13:44

Není to poněkud v rozporu s větou:
"SCC-ML má být rovněž naprogramováno tím způsobem, aby se neučilo nebezpečné chování na silnici či řidičské zlozvyky zvyšující riziko nehody. " ?

uku
22. října • 17:08

Hyundai je prostě nejlepší, je to modla.

Petr Vaněk
22. října • 17:28

Ono kdyby si majitelé Hiundajů naloupali ze šourku šupiny, mohli by si uvařit polévku :-D ... My normální ale raději použijem kuře, zeleninu a nudličky a tak :-) Hiunday nebrat :-(

Puk
22. října • 19:59

Jak muzete vedet, ze klasicka polevka je lepsi nez polevka z naloupanych supinek ze sourku... jo aha... no jo no...

gurmán
23. října • 13:30

Podle množství těch smajlíků to asi myslel ironicky. To by ovšem šlo vyložit i tak, že ve skutečnosti se mu zdála lepší ta druhá ...

Kerb
23. října • 8:10

Zabil :D

Kim
22. října • 17:33

Kdo si koupí Hjundaye, na dosmrti k.und.a je. Děkuju.

Assasin
23. října • 8:09

A ty k tomu titulu nepotřebuješ ani tu káru.

Mirek
22. října • 22:05

Copak dělá asi Rokyta ex Acz, mění nicky. :-D:-D:-D

Rokyta ex Acz
23. října • 7:36

Jé Mirek, dobrej den přeji. Co dělám já, to Vy se můžete leda tak domnívat. Ale mrzí mne, že jste nebyl varován, za to se omlouvám. Takže speciálně pro Mirka, který si může koupit co chce, ale aby měl dopředu všechny informace. "Kdo si koupí Hjůndaje, na dosmrti k.u.n.d.a je. Děkuju". Tak už nyní alespoň víte;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
23. října • 19:35

Mám proti tobě výhodu, nevlastním auto Hyundai, nejsem trotl jako ty, kterého vyštípali z auto.cz, nemám žádnou automobilku, které nemůžu přijít na jméno, no zkrátka se nepotřebuji ztrapňovat jako ty. :-D

.
22. října • 18:04

V tom případě máš nejméně dva.

Doporučujeme

Články odjinud