Hyundai potvrzuje výrobu vlastního pick-upu. Uvede ho nakonec také v Evropě?

Nový pick-up od Hyundaie už má potvrzenou výrobu. Rozruch se bude snažit dělat na tom nejdůležitějším trhu.

Hyundai si myšlenku uvedení vlastního pick-upu drží už delší dobu. Na konci minulého roku přitom automobilka potvrdila, že design produkční varianty je hotový a inženýři dále pracují na technice. Teď máme oficiálně jasno, že produkce novinky započne v roce 2021 a bude ji mít na starosti továrna v americké Alabamě.

Zaměření na USA jakožto na nejdůležitější trh v kategorii pick-upů je tedy očividný. S velkými pracanty od Fordu nebo GM nicméně nebude chtít zatím Hyundai bojovat, jeho pick-up má zaujmout kompaktnějšími rozměry a volnočasovým využitím pro mladší sortu zákazníků. Výchozím bodem je ostatně koncept Santa Cruz z roku 2015.

Hyundai láká na nový koncept. Některé prvky si půjčí od nejkrásnějšího sourozence

Hyundai láká na nový koncept. Některé prvky si půjčí od nejkrásnějšího sourozence

Automobilka dokonce model popisuje jako „crossover vytvářející zcela nový segment, kombinující schopnosti a využitelnost pro novou, nevyřčenou kategorii zájemců, především mileniály“. Tedy spíš pro výlety k pláži se surfem a přáteli, oproti farmářskému pracantovi s balíky slámy na korbě. Pohon všech kol má být ovšem standardem.

S podobně lehkým zaměřením by nakonec mohl Hyundai vyzkoušet i půdu evropského trhu. Na rozdíl od USA je však starý kontinent velice okrajovým místem pro prodej pick-upů. O ukončení produkce svého pick-upu třídy X kvůli nízkým prodejům zde již přemýšlí Mercedes, stejně tak nedávno oznámil ukončení výroby i Fiat u modelu Fullback.  

Hyundai řeší slabší zájem o nová auta. Nošovické zaměstnance nechá doma

Hyundai řeší slabší zájem o nová auta. Nošovické zaměstnance nechá doma

K zajištění produkce pick-upu oznámil Hyundai také investici do zmíněné továrny v Alabamě, a to ve výši 410 milionů dolarů (asi 9,5 miliardy korun). Dojde tím rovněž k vytvoření dalších 200 pracovních míst, nehledě na zaměstnání dalšího 1000 pracovníků v rámci dodavatelů Hyundaie, kteří budou na produkci spolupracovat.

V galerii koncept Hyundai Santa Cruz (2015).

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 1 příspěvek
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 141 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků