Hyundai potvrzuje výrobu vlastního pick-upu. Uvede ho nakonec také v Evropě?

Nový pick-up od Hyundaie už má potvrzenou výrobu. Rozruch se bude snažit dělat na tom nejdůležitějším trhu.

Hyundai si myšlenku uvedení vlastního pick-upu drží už delší dobu. Na konci minulého roku přitom automobilka potvrdila, že design produkční varianty je hotový a inženýři dále pracují na technice. Teď máme oficiálně jasno, že produkce novinky započne v roce 2021 a bude ji mít na starosti továrna v americké Alabamě.

Zaměření na USA jakožto na nejdůležitější trh v kategorii pick-upů je tedy očividný. S velkými pracanty od Fordu nebo GM nicméně nebude chtít zatím Hyundai bojovat, jeho pick-up má zaujmout kompaktnějšími rozměry a volnočasovým využitím pro mladší sortu zákazníků. Výchozím bodem je ostatně koncept Santa Cruz z roku 2015.

Hyundai láká na nový koncept. Některé prvky si půjčí od nejkrásnějšího sourozence

Hyundai láká na nový koncept. Některé prvky si půjčí od nejkrásnějšího sourozence

Automobilka dokonce model popisuje jako „crossover vytvářející zcela nový segment, kombinující schopnosti a využitelnost pro novou, nevyřčenou kategorii zájemců, především mileniály“. Tedy spíš pro výlety k pláži se surfem a přáteli, oproti farmářskému pracantovi s balíky slámy na korbě. Pohon všech kol má být ovšem standardem.

S podobně lehkým zaměřením by nakonec mohl Hyundai vyzkoušet i půdu evropského trhu. Na rozdíl od USA je však starý kontinent velice okrajovým místem pro prodej pick-upů. O ukončení produkce svého pick-upu třídy X kvůli nízkým prodejům zde již přemýšlí Mercedes, stejně tak nedávno oznámil ukončení výroby i Fiat u modelu Fullback.  

Hyundai řeší slabší zájem o nová auta. Nošovické zaměstnance nechá doma

Hyundai řeší slabší zájem o nová auta. Nošovické zaměstnance nechá doma

K zajištění produkce pick-upu oznámil Hyundai také investici do zmíněné továrny v Alabamě, a to ve výši 410 milionů dolarů (asi 9,5 miliardy korun). Dojde tím rovněž k vytvoření dalších 200 pracovních míst, nehledě na zaměstnání dalšího 1000 pracovníků v rámci dodavatelů Hyundaie, kteří budou na produkci spolupracovat.

V galerii koncept Hyundai Santa Cruz (2015).

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků