Hyundai potvrzuje techniku Kony N. 280 koní spojí výhradně s automatem DCT

Korejská značka pokračuje v upoutávkách na svůj ostrý crossover. Teď nám potvrzuje, co máme čekat pod kapotou.

Design ostrého crossoveru Kona N nám už vlastně Hyundai odhalil v rámci hrstky ilustrací. Nyní ovšem přichází na řadu upřesnění technických detailů, kolem kterých dříve panovaly menší spekulace. Korejský výrobce totiž potvrzuje, že nové „eNko“ v nabídce nebude k mání s manuální převodovkou.

TEST Hyundai Nexo FCEV: Budoucnost může vypadat i takto. Je to dobrý směr?

TEST Hyundai Nexo FCEV: Budoucnost může vypadat i takto. Je to dobrý směr?

Očekávaný motor z hot hatche i30 N, tedy přeplňovaný čtyřválec 2.0 T-GDI o výkonu až 280 koní (208 kW), využije nová Kona N výhradně ve spojení s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou N DCT. U zmíněného i30 N je automat volitelnou položkou, crossover ale s jinou převodovkou nepřijede.

Se zmínkou o nejvyšším výkonu „až 280 koní“ je pak pravděpodobné, že i Kona N dostane dvě úrovně naladění včetně výchozí slabší specifikace o síle 250 koní (184 kW). Pokud nás Hyundai nepřekvapí, pohon předních kol crossoveru zůstane. Objevit se má i elektronicky řízený samosvorný diferenciál.

Hyundai Tucson N Line má české ceny. Motorů má habaděj, vybere si každý

Hyundai Tucson N Line má české ceny. Motorů má habaděj, vybere si každý

Kromě agresivnějšího bodykitu a sportovně laděné výbavy uvnitř ale nakonec čekáme i klasický postup tvorby plnohodnotných sportovních modelů N. Za lehčími koly se bude schovávat posílená brzdová soustava a příhodně dostane podvozek tužší tlumiče, pružiny a nejspíš dojde i na specificky naladěné řízení.

Více informací o technice se máme dozvědět už zanedlouho, možná už v rámci oficiální premiéry, která nebude daleko. Do bitvy ostrých crossoverů/SUV se novinka vydá proti VW T-Roc R, ale rovněž podstatně slabšímu Fordu Puma ST.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička