Hyundai postaví druhou továrnu v Indii

Rychle rostoucí trh v Indii je strategicky důležitý pro budoucnost firmy Hyundai. Nová továrna bude vyrábět nástupce modelu Atos a přidá roční kapacitu 150 tisíc vozů. Do roku 2007 se roční kapacita zvýší na 400 tisíc vozů.

Hyundai Motor Co. postaví v Indii druhou továrnu, řekl předseda a generální ředitel Hyundai Motor Co. Chung Mong-Koo během inspekční cesty ve výrobním komplexu v přístavním městě Chennai na jihovýchodě země.

“Hyundai Motor India Ltd. (HMIL) bude sloužit jako jedno z našich globálních výrobních center. Indie má společně s Brazílií, Ruskem a Čínou největší růstový potenciál a proto jsou to také trhy budoucnosti,“ řekl pan Chung.

Druhá továrna firmy HMIL s roční výrobou 150 tisíc vozů bude postavena na pozemku o rozloze 2,1 milionu čtverečních metrů vedle již existujícího závodu v Chennai. Stavební práce začnou v dubnu tohoto roku. Poté co bude stavba v roce 2007 dokončena, zvýší se roční výrobní kapacita firmy HMIL na 400 tisíc vozů. Kromě Indie budou vozy vyrobené v Chennai distribuovány také v Evropě, Latinské Americe a na okolních trzích včetně Blízkého Východu. Druhý závod bude vyrábět nástupce modelu Atos, což je velmi úspěšný vůz vyráběný firmou HMIL. HMIL doufá, že v Indii dosáhne do roku 2007 tržního podílu dvacet či více procent.

Indie se stala jedním z nejvíce rostoucích trhů na světě díky rychlému růstu střední třídy a jejího čistého příjmu. V roce 2003 dosáhly prodeje vozů v Indii hodnoty 650 tisíc automobilů a tento počet se v minulém roce zvýšil na 800 tisíc. Podle předpokladu dosáhnou letošní prodeje 920 tisíc vozů. Pokud bude tento trend pokračovat dosáhne Indie v roce 2007 potenciálu 1,15 milionu prodaných vozů. V roce 2009 toto číslo vzroste na 1,45 milionu a v roce 2010 na 1,62 milionu.

HMIL zahájila svou výrobu s vozem Atos v září 1998. Značka Hyundai si brzy získala reputaci mezi indickými zákazníky poprvé kupujícími automobil, jako značku vysoké kvality nabízející nejnovější technologii za přijatelnou cenu.

V listopadu 2003 dosáhla firma HMIL úspěchu, když její celkové prodeje dosáhly 500 tisíc kusů. Firma tak dosáhla prozatím největšího růstu v rámci indického automobilového průmyslu.

V roce 2004 prodala HMIL 215 630 vozů a vykázala tak meziroční růst o 43 procent. HMIL věří v dosažení vedoucí pozice na trhu. Cílem firmy HMIL v roce 2005 je prodat 250 tisíc vozů a dosažení stoprocentního vytížení linek. Stoprocentní dceřiná společnost firmy Hyundai Motor Co. doufá, že do roku 2007 dosáhne prodejů  310 tisíc vozů a do roku 2010 je dokáže zvýšit na 400 tisíc vozů.

Společně s tím jak Hyundai rozšiřuje své globalizační snahy pomocí investic v Číně, Spojených státech a Turecku, HMIL si zabezpečuje své místo jako významný celosvětový výrobní uzel, který slouží nejen Indii ale také trhům v Evropě, Blízkém Východě a Latinské Americe.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků