Hyundai Portico: hybridní MPV pro šest

Na autosalónu v Chicagu představila Hyundai novou studii s názvem Portico. „Portico je příkladem nových tržních segmentů, které Hyundai objevuje. V tomto případě je to další generace rodinné dopravy,“ řekl vice president vývoje produktů a strategického plánování John Krafcik. „Portico nabízí místa pro šest pasažérů a prostorný a flexibilní zavazadlový prostor, což představuje všechny atributy, které budeme dodávat do rostoucí řady našich modelů ve Spojených státech. Během příštího roku nabídneme dva zcela nové modely s místem pro sedm lidí a prostorným a flexibilním zavazadlovým prostorem. Všechno je to součást našeho programu neustálého představování nových modelů, který začal minulý podzim představením modelu Hyundai Tucson.”

Portico není ani sedan ani SUV, ale poskytuje výhody obou kategorií díky jízdním vlastnostem osobního vozu a prostornému a  všestrannému interiéru. Návrháři použili návrh unikátního střešního designu se sklem,které se dá ztmavit. Výjimečné nastavení sedadel zlepšuje nástup a výstup z vozidla a poskytuje více místa na nohy pro všechny pasažéry v porovnání s běžným rozložením sedadel do tří řad v současných rodinných vozech. Portico je vybaveno předními dveřmi se závěsy vpředu a zadními dveřmi se závěsy vzadu bez středního sloupku. Když se oboje dveře otevřou, zve Portico cestující do vysoce stylového interiéru. Studie Portico byla navržena a vyrobena designérským týmem firmy Hyundai v jihokorejském Design Centru.

Šířka Portica a jeho rozvor nabízí mnoho užitečného vnitřního prostoru. Základní vlastností této průkopnické studie je prostorný, pohodlný a všestranný vnitřní prostor který poskytuje tři sedadla v řadě a možnost rozložení tří sedadel jak vzadu tak vepředu. Portico nabízí pohodlné sezení právě díky použití dvou řad tří sedadel, která se dají složit. Toto nastavení sedadel také umožňuje mít více místa pro náklad za zadní sedačkou, což je výhoda oproti vozům se třemi řadami sedadel. Jak přední tak zadní sedadla jsou ovládána elektricky. Cestující sedící na zadních sedačkách mají možnost zabavit se díky zábavnímu centru založeném na DVD. Řidič a spolujezdec na předním sedadle mají k dispozici navigační obrazovku  a konzoli, která poskytuje základní informace o cestě a vozidle.

Portico je poháněno novým moderním motorem Lambda V6. Je to 24-ventilový motor DOHC V6 s hliníkovými hlavami a blokem válců sdružený se šestirychlostní automatickou převodovkou Shiftronic, kterou bude Hyundai brzy nabízet ve svých vozech. Portico ja také navrženo tak, aby mohlo přijmout hybridní jízdní systém firmy Hyundai. Tato konfigurace obsahuje dva elektrické motory: jeden pohánějící přední kola a druhý určený k pohonu kol zadních. Přední kola pohání motor o výkonu 110 kW (136 koňských sil) a motor pro zadní kola má výkon 60 kW (83 koňských sil).

Parametry

  • Studie Hyundai Portico
  • Konfigurace: hybridní systém AWD, přední motor/přední pohon, zadní motor/zadní pohon
  • Rozvor: 3 070 mm
  • Celková délka: 5 000 mm
  • Celková šířka: 2 000 mm
  • Přední převis: 960 mm
  • Zadní převis: 970 mm
  • Benzínový motor: Lambda V6
  • Přední elektrický motor: napájen AC li-ion baterií, 100kW
  • Zadní elektrický motor: napájen AC li-ion baterií, 60kW
  • Převodovka: automatická šestirychlostní Shiftronic
  • Pneumatiky: P255/60R-18

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků