Hyundai Portico: hybridní MPV pro šest

Hyundai Portico: hybridní MPV pro šest

Na autosalónu v Chicagu představila Hyundai novou studii s názvem Portico. „Portico je příkladem nových tržních segmentů, které Hyundai objevuje. V tomto případě je to další generace rodinné dopravy,“ řekl vice president vývoje produktů a strategického plánování John Krafcik. „Portico nabízí místa pro šest pasažérů a prostorný a flexibilní zavazadlový prostor, což představuje všechny atributy, které budeme dodávat do rostoucí řady našich modelů ve Spojených státech. Během příštího roku nabídneme dva zcela nové modely s místem pro sedm lidí a prostorným a flexibilním zavazadlovým prostorem. Všechno je to součást našeho programu neustálého představování nových modelů, který začal minulý podzim představením modelu Hyundai Tucson.”

Portico není ani sedan ani SUV, ale poskytuje výhody obou kategorií díky jízdním vlastnostem osobního vozu a prostornému a  všestrannému interiéru. Návrháři použili návrh unikátního střešního designu se sklem,které se dá ztmavit. Výjimečné nastavení sedadel zlepšuje nástup a výstup z vozidla a poskytuje více místa na nohy pro všechny pasažéry v porovnání s běžným rozložením sedadel do tří řad v současných rodinných vozech. Portico je vybaveno předními dveřmi se závěsy vpředu a zadními dveřmi se závěsy vzadu bez středního sloupku. Když se oboje dveře otevřou, zve Portico cestující do vysoce stylového interiéru. Studie Portico byla navržena a vyrobena designérským týmem firmy Hyundai v jihokorejském Design Centru.

Šířka Portica a jeho rozvor nabízí mnoho užitečného vnitřního prostoru. Základní vlastností této průkopnické studie je prostorný, pohodlný a všestranný vnitřní prostor který poskytuje tři sedadla v řadě a možnost rozložení tří sedadel jak vzadu tak vepředu. Portico nabízí pohodlné sezení právě díky použití dvou řad tří sedadel, která se dají složit. Toto nastavení sedadel také umožňuje mít více místa pro náklad za zadní sedačkou, což je výhoda oproti vozům se třemi řadami sedadel. Jak přední tak zadní sedadla jsou ovládána elektricky. Cestující sedící na zadních sedačkách mají možnost zabavit se díky zábavnímu centru založeném na DVD. Řidič a spolujezdec na předním sedadle mají k dispozici navigační obrazovku  a konzoli, která poskytuje základní informace o cestě a vozidle.

Portico je poháněno novým moderním motorem Lambda V6. Je to 24-ventilový motor DOHC V6 s hliníkovými hlavami a blokem válců sdružený se šestirychlostní automatickou převodovkou Shiftronic, kterou bude Hyundai brzy nabízet ve svých vozech. Portico ja také navrženo tak, aby mohlo přijmout hybridní jízdní systém firmy Hyundai. Tato konfigurace obsahuje dva elektrické motory: jeden pohánějící přední kola a druhý určený k pohonu kol zadních. Přední kola pohání motor o výkonu 110 kW (136 koňských sil) a motor pro zadní kola má výkon 60 kW (83 koňských sil).

Parametry

  • Studie Hyundai Portico
  • Konfigurace: hybridní systém AWD, přední motor/přední pohon, zadní motor/zadní pohon
  • Rozvor: 3 070 mm
  • Celková délka: 5 000 mm
  • Celková šířka: 2 000 mm
  • Přední převis: 960 mm
  • Zadní převis: 970 mm
  • Benzínový motor: Lambda V6
  • Přední elektrický motor: napájen AC li-ion baterií, 100kW
  • Zadní elektrický motor: napájen AC li-ion baterií, 60kW
  • Převodovka: automatická šestirychlostní Shiftronic
  • Pneumatiky: P255/60R-18

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 96 400 km
Cena: 252 000 Kč
Hyundai Accent 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 82 557 km
Cena: 70 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 166 km
Cena: 40 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 28 994 km
Cena: 207 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků