Hyundai Portico: hybridní MPV pro šest

Na autosalónu v Chicagu představila Hyundai novou studii s názvem Portico. „Portico je příkladem nových tržních segmentů, které Hyundai objevuje. V tomto případě je to další generace rodinné dopravy,“ řekl vice president vývoje produktů a strategického plánování John Krafcik. „Portico nabízí místa pro šest pasažérů a prostorný a flexibilní zavazadlový prostor, což představuje všechny atributy, které budeme dodávat do rostoucí řady našich modelů ve Spojených státech. Během příštího roku nabídneme dva zcela nové modely s místem pro sedm lidí a prostorným a flexibilním zavazadlovým prostorem. Všechno je to součást našeho programu neustálého představování nových modelů, který začal minulý podzim představením modelu Hyundai Tucson.”

Portico není ani sedan ani SUV, ale poskytuje výhody obou kategorií díky jízdním vlastnostem osobního vozu a prostornému a  všestrannému interiéru. Návrháři použili návrh unikátního střešního designu se sklem,které se dá ztmavit. Výjimečné nastavení sedadel zlepšuje nástup a výstup z vozidla a poskytuje více místa na nohy pro všechny pasažéry v porovnání s běžným rozložením sedadel do tří řad v současných rodinných vozech. Portico je vybaveno předními dveřmi se závěsy vpředu a zadními dveřmi se závěsy vzadu bez středního sloupku. Když se oboje dveře otevřou, zve Portico cestující do vysoce stylového interiéru. Studie Portico byla navržena a vyrobena designérským týmem firmy Hyundai v jihokorejském Design Centru.

Šířka Portica a jeho rozvor nabízí mnoho užitečného vnitřního prostoru. Základní vlastností této průkopnické studie je prostorný, pohodlný a všestranný vnitřní prostor který poskytuje tři sedadla v řadě a možnost rozložení tří sedadel jak vzadu tak vepředu. Portico nabízí pohodlné sezení právě díky použití dvou řad tří sedadel, která se dají složit. Toto nastavení sedadel také umožňuje mít více místa pro náklad za zadní sedačkou, což je výhoda oproti vozům se třemi řadami sedadel. Jak přední tak zadní sedadla jsou ovládána elektricky. Cestující sedící na zadních sedačkách mají možnost zabavit se díky zábavnímu centru založeném na DVD. Řidič a spolujezdec na předním sedadle mají k dispozici navigační obrazovku  a konzoli, která poskytuje základní informace o cestě a vozidle.

Portico je poháněno novým moderním motorem Lambda V6. Je to 24-ventilový motor DOHC V6 s hliníkovými hlavami a blokem válců sdružený se šestirychlostní automatickou převodovkou Shiftronic, kterou bude Hyundai brzy nabízet ve svých vozech. Portico ja také navrženo tak, aby mohlo přijmout hybridní jízdní systém firmy Hyundai. Tato konfigurace obsahuje dva elektrické motory: jeden pohánějící přední kola a druhý určený k pohonu kol zadních. Přední kola pohání motor o výkonu 110 kW (136 koňských sil) a motor pro zadní kola má výkon 60 kW (83 koňských sil).

Parametry

  • Studie Hyundai Portico
  • Konfigurace: hybridní systém AWD, přední motor/přední pohon, zadní motor/zadní pohon
  • Rozvor: 3 070 mm
  • Celková délka: 5 000 mm
  • Celková šířka: 2 000 mm
  • Přední převis: 960 mm
  • Zadní převis: 970 mm
  • Benzínový motor: Lambda V6
  • Přední elektrický motor: napájen AC li-ion baterií, 100kW
  • Zadní elektrický motor: napájen AC li-ion baterií, 60kW
  • Převodovka: automatická šestirychlostní Shiftronic
  • Pneumatiky: P255/60R-18

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků