Na konci efektního videa o divizi N se nám poprvé ukázala nová verze sportovního elektromobilu značky, který to jako první dotáhne do sériové výroby.
Už nějakou dobu víme, že Hyundai Ioniq 5 dorazí také v ostré variantě N a stane se tak prvním sériově vyráběným sportovním elektromobilem značky a bude jedním z prvních takových aut vůbec. Zatím jsme viděli pouze několik grafických renderů od nezávislých tvůrců, ale nyní máme první pohled na auto přímo od automobilky. Ukázalo se během hezkého videa (najdete níže) vedle modelů RN22e a N Vision 74.
Na prvních záběrech je vůz ještě zamaskovaný, ale jasně vidíme nový přední nárazník s většími nasávacími otvory pro přívod vzduchu k akumulátoru a brzdám. Ohledně techniky zatím nic potvrzeného nemáme, ale vyloženě se nabízí sdílet techniku s Kiou EV6 GT, se kterou ostatně Ioniq 5 sdílí základny E-GMP.
Kia EV6 GT má kombinovaný výkon dvou elektromotorů 430 kW (585 koní) a disponuje točivým momentem 740 N.m. O jízdních vlastnostech napovídá to, že přední elektromotor má „pouze“ 160 kW, zbytek výkonu je na zadní nápravě. Při běžném používání se zde dojezd má držet nad 400 kilometrů a nabíjet jde výkonem až 350 kW.
O schopnostech standardního modelu Kie EV6 už jsme se přesvědčili, nicméně ladění u Hyundaie bude zcela určitě velmi odlišné. Kia má u svého elektrického GT také driftovací režim, stejnou fičuru můžeme zřejmě očekávat i u Hyundaie. Zatím ale nepředbíhejme, premiéra proběhne až někdy v příštím roce.