Hyundai oslavil milionté auto, ministr Kuba nepřijel

Je to zvláštní, když se děje něco opravdu výjimečného, ty nejvyšší představitele státu nevidíte. Poslední příklad? Je starý několik minut...
Hyundai oslavil milionté auto, ministr Kuba nepřijel

V Nošovicích sjelo z výrobního pásu právě teď milionté auto. Byl jím model i30. Lze to zlehčovat, říkat, tohle tu už kdysi bylo, kdy se pořád něco oslavovalo, výrobní úspěchy, splněné pětiletky, úderníci… a jak to dopadlo.

Jenže dnešní akce v Nošovicích význam opravdu měla. Ať máte názor na vozy značky Hyundai jaký chcete, jedno korejské automobilce upřít nelze, do moravskoslezského kraje přinesla obrovský impuls.

Zaměstnává ve svém moderním závodě 3500 lidí, dalších 7000 je zaměstnáno v dodavatelských organizacích na území Česka.

Celková investice korejské společnosti Hyundai Motor Company do Nošovic činila 1,12 miliardy eur, tedy asi 30 miliard korun. První vůz z továrny rozkládající se na ploše 200 hektarů vyjel v roce 2008. Byl jím model Hyunda i30.

Nyní je kapacita nošovického závodu 300 000 aut ročně. Každou minutu zde sjede z výrobního pásu jedno auto. Aktuálně se tu vyrábějí modely Hyundai i30, Hyundai i30kombi, Hyundai i30 třídveřové, Hyundai ix20 a Hyundai ix35.
Nejprodávanějším modelem byl SUV ix35, koupilo jej celkem 127 tisíc zákazníků.

Loni byla zahájena výroba ve druhé hale převodovkárny. Což zvýšilo kapacitu  výroby převodovek ze 300 tisíc na 530 kusů ročně. Převodovky se používají i pro vozy sesterského závodu Kia v Žilině.

Klepněte pro větší obrázek

Na dnešní akci padala vznešená slova (jak jinak) o „milnících“, „zlatých českých rukách“, „moderních korejských technologiích“. Ale to by nemělo zastřít skutečnost, že Hyundai vedle toho, že přinesl do moravskoslezského kraje zaměstnanost, odvádí do českého rozpočtu ročně nezanedbatelné sumy na daních.

A proč vlastně nepřijel ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba?

AutoRevue se na to zeptala jeho náměstka Petra Očka. Zprvu vypadal zaskočený, nakonec řekl: „Pan ministr měl bohužel jiný program.“ 
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků