Hyundai oficiálně potvrdil vývoj desetistupňové převodovky

Hyundai oficiálně potvrdil vývoj desetistupňové převodovky

V současnosti jsme si už zvykli na sedmi a osmistupňové automatické převodovky. Aktuálně nejvíce nabízí právě osmistupňový automat ZF, který používá celá řada automobilek od Audi, přes Jaguar, BMW nebo Rolls-Royce. Příští rok přijde devítistupňový automat a opět jej bude mít na svědomí ZF. Oficiálně potvrzený je v kombinaci s novým Dodgem Dart.

Jenže tím vývoj převodovek nekončí. Výkonný ředitel automobilky Hyundai John Krafcik uvedl pro magazín Car and Driver, že korejská automobilka chce dokonce desetistupňovou převodovku a že už zahájila její vývoj. V jakých modelech by se měl takový automat objevit a kdy zhruba se tak stane, to zatím Hyundai neprozradil. Neoficiálně se spekuluje o roku 2014 jako o termínu, kdy přijde nová převodovka do modelů Equus a Genesis

Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků