IONIQ 5 je v průběhu výrobního procesu vybavován technologiemi, jednou z prvních je integrovaná řídicí jednotka nabíjení ICCU (Integrated Charging Control Unit). Zdroj: Hyundai

IONIQ 5 je v průběhu výrobního procesu vybavován technologiemi, jednou z prvních je integrovaná řídicí jednotka nabíjení ICCU (Integrated Charging Control Unit). | Zdroj: Hyundai

ICCU nabíjí vysokonapěťové sady akumulátory vozidel a náhradní akumulátory. Zdroj: Hyundai

ICCU nabíjí vysokonapěťové sady akumulátory vozidel a náhradní akumulátory. | Zdroj: Hyundai

V další fázi výroby je IONIQ 5 vybaven systémem elektrického pohonu, který nahrazuje spalovací motor konvenčního automobilu. Zdroj: Hyundai

V další fázi výroby je IONIQ 5 vybaven systémem elektrického pohonu, který nahrazuje spalovací motor konvenčního automobilu. | Zdroj: Hyundai

Hyundai integroval elektromotory, invertory a další komponenty do jednoho celku. Zdroj: Hyundai

Hyundai integroval elektromotory, invertory a další komponenty do jednoho celku. | Zdroj: Hyundai

Kompaktní systém elektrického pohonu snižuje hmotnost a zvyšuje hospodárnost. Zdroj: Hyundai

Kompaktní systém elektrického pohonu snižuje hmotnost a zvyšuje hospodárnost. | Zdroj: Hyundai

Akumulátorové články s vysokou energetickou hustotou jsou seskupeny do akumulátorových modulů, které má model IONIQ 5 uloženy pod podlahou. Zdroj: Hyundai

Akumulátorové články s vysokou energetickou hustotou jsou seskupeny do akumulátorových modulů, které má model IONIQ 5 uloženy pod podlahou. | Zdroj: Hyundai

ICCU nabíjí vysokonapěťové sady akumulátory vozidel a náhradní akumulátory. Zdroj: Hyundai
V další fázi výroby je IONIQ 5 vybaven systémem elektrického pohonu, který nahrazuje spalovací motor konvenčního automobilu. Zdroj: Hyundai
Hyundai integroval elektromotory, invertory a další komponenty do jednoho celku. Zdroj: Hyundai
Kompaktní systém elektrického pohonu snižuje hmotnost a zvyšuje hospodárnost. Zdroj: Hyundai
6
Fotogalerie

Hyundai odhaluje zákulisí výroby Ioniqu 5. Jak to funguje v jeho hi-tech továrně?

Nový elektromobil s vysokým dojezdem již sjíždí z výrobních linek – pojďte se podívat, jak vzniká od prvních dílů až po kompletní kus!

Po únorové premiéře modelu Ioniq 5 jsme už dostali šanci se s ním svézt – dojmy byly veskrze pozitivní. Základní model s 58kWh baterií a pohonem zadních kol pořídíte za 1.099.990 Kč, za špičkovou verzi s pohonem všech kol a akumulátory s 72,6 kWh zaplatíte 1.469.990 Kč. Nyní máme možnost podívat se automobilce Hyundai pod ruce v rámci výrobního procesu.

Můžete se například přesvědčit, jak vzniká integrovaná řídicí jednotka nabíjení, elektrický pohon, akumulátorové moduly do podlahy platformy E-GMP a také závěrečné testování funkčnosti, včetně kontroly kamer, displeje s rozšířenou realitou, digitálních zrcátek a radarových senzorů.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud