Hyundai odhaluje detaily modelu Ioniq. Electric údajně zvládne 250 km

Hyundai odhaluje detaily modelu Ioniq. Electric údajně zvládne 250 km

Hlavním bodem programu pro ženevský autosalon v podání automobilky Hyundai bude model Ioniq. Ten už jsme si mohli prohlédnout dříve v jeho základním hybridním provedení a už také víme, že korejská automobilka má v plánu i čistě elektrickou a plug-in hybridní verzi. Letošní Ženeva bude u Hyundaie hlavně o odhalení všech detailů týkajících se všech verzí.

Hyundai IONIQ, korejské kladivo na Prius, pokračuje v odhalování

Hyundai IONIQ, korejské kladivo na Prius, pokračuje v odhalování

Ioniq Hybrid, který dorazí na český trh ve druhé polovině roku, pracuje s motorem Kappa 1.6 GDI o výkonu 77 kW (105 k) a s točivým momentem 170 Nm. S pohonem mu pomáhá elektromotor s parametry 32 kW a 170 Nm, přičemž Hyundai slibuje celkový výkon systému 103,6 kW (141 k) a nejvyšší točivý moment 265 Nm. Maximálně se hybridní Ioniq rozjede na 185 km/h.

Hyundai Ioniq Electric je zatím spíše zklamáním. Ujede totiž jen 169 km

Hyundai Ioniq Electric je zatím spíše zklamáním. Ujede totiž jen 169 km

Jako druhá v pořadí přijde čistě elektrická verze. Ta dostane elektromotor, který nabídne 88 kW a 295 Nm. Nejvyšší rychlost je v tomto případě 165 km/h a dojezd by měl být 250 km/h. Nedávno ale korejské zdroje udávaly necelých 170 km.

A konečně třetí provedení, které k nám přijde příští rok, představuje kombinaci předchozích dvou. Plug-in Hybrid také používá zážehovou šestnáctistovku, ale má výkonnější elektromotor. Ten dosahuje výkonu 45 kW. V čistě elektrickém režimu by měla tato verze zvládnout až 50 kilometrů.

Hyundai i20 Active přichází do ČR. Chce zatopit Škodě Yeti

Hyundai i20 Active přichází do ČR. Chce zatopit Škodě Yeti

Ioniq slibuje také všechny možné asistenční systémy (nouzové brzdění, sledování jízdních pruhů, hlídání mrtvého úhlu, sledování přijíždějící dopravy atd.), myslelo se i na konektivitu a auto má vynikat také po stránce aerodynamiky. Součinitel odporu vzduchu je 0,24.

Pokud by vás zajímala ženevská tisková konference, můžete jí sledovat živě na tomto odkazu. Začíná se v úterý 1. března ve čtvrt na jedenáct dopoledne. 

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků