Hyundai odhaluje detaily modelu Ioniq. Electric údajně zvládne 250 km

Hyundai odhaluje detaily modelu Ioniq. Electric údajně zvládne 250 km

Hlavním bodem programu pro ženevský autosalon v podání automobilky Hyundai bude model Ioniq. Ten už jsme si mohli prohlédnout dříve v jeho základním hybridním provedení a už také víme, že korejská automobilka má v plánu i čistě elektrickou a plug-in hybridní verzi. Letošní Ženeva bude u Hyundaie hlavně o odhalení všech detailů týkajících se všech verzí.

Hyundai IONIQ, korejské kladivo na Prius, pokračuje v odhalování

Hyundai IONIQ, korejské kladivo na Prius, pokračuje v odhalování

Ioniq Hybrid, který dorazí na český trh ve druhé polovině roku, pracuje s motorem Kappa 1.6 GDI o výkonu 77 kW (105 k) a s točivým momentem 170 Nm. S pohonem mu pomáhá elektromotor s parametry 32 kW a 170 Nm, přičemž Hyundai slibuje celkový výkon systému 103,6 kW (141 k) a nejvyšší točivý moment 265 Nm. Maximálně se hybridní Ioniq rozjede na 185 km/h.

Hyundai Ioniq Electric je zatím spíše zklamáním. Ujede totiž jen 169 km

Hyundai Ioniq Electric je zatím spíše zklamáním. Ujede totiž jen 169 km

Jako druhá v pořadí přijde čistě elektrická verze. Ta dostane elektromotor, který nabídne 88 kW a 295 Nm. Nejvyšší rychlost je v tomto případě 165 km/h a dojezd by měl být 250 km/h. Nedávno ale korejské zdroje udávaly necelých 170 km.

A konečně třetí provedení, které k nám přijde příští rok, představuje kombinaci předchozích dvou. Plug-in Hybrid také používá zážehovou šestnáctistovku, ale má výkonnější elektromotor. Ten dosahuje výkonu 45 kW. V čistě elektrickém režimu by měla tato verze zvládnout až 50 kilometrů.

Hyundai i20 Active přichází do ČR. Chce zatopit Škodě Yeti

Hyundai i20 Active přichází do ČR. Chce zatopit Škodě Yeti

Ioniq slibuje také všechny možné asistenční systémy (nouzové brzdění, sledování jízdních pruhů, hlídání mrtvého úhlu, sledování přijíždějící dopravy atd.), myslelo se i na konektivitu a auto má vynikat také po stránce aerodynamiky. Součinitel odporu vzduchu je 0,24.

Pokud by vás zajímala ženevská tisková konference, můžete jí sledovat živě na tomto odkazu. Začíná se v úterý 1. března ve čtvrt na jedenáct dopoledne. 

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků