Hyundai odhaluje detaily modelu Ioniq. Electric údajně zvládne 250 km

Hyundai odhaluje detaily modelu Ioniq. Electric údajně zvládne 250 km

Hlavním bodem programu pro ženevský autosalon v podání automobilky Hyundai bude model Ioniq. Ten už jsme si mohli prohlédnout dříve v jeho základním hybridním provedení a už také víme, že korejská automobilka má v plánu i čistě elektrickou a plug-in hybridní verzi. Letošní Ženeva bude u Hyundaie hlavně o odhalení všech detailů týkajících se všech verzí.

Hyundai IONIQ, korejské kladivo na Prius, pokračuje v odhalování

Hyundai IONIQ, korejské kladivo na Prius, pokračuje v odhalování

Ioniq Hybrid, který dorazí na český trh ve druhé polovině roku, pracuje s motorem Kappa 1.6 GDI o výkonu 77 kW (105 k) a s točivým momentem 170 Nm. S pohonem mu pomáhá elektromotor s parametry 32 kW a 170 Nm, přičemž Hyundai slibuje celkový výkon systému 103,6 kW (141 k) a nejvyšší točivý moment 265 Nm. Maximálně se hybridní Ioniq rozjede na 185 km/h.

Hyundai Ioniq Electric je zatím spíše zklamáním. Ujede totiž jen 169 km

Hyundai Ioniq Electric je zatím spíše zklamáním. Ujede totiž jen 169 km

Jako druhá v pořadí přijde čistě elektrická verze. Ta dostane elektromotor, který nabídne 88 kW a 295 Nm. Nejvyšší rychlost je v tomto případě 165 km/h a dojezd by měl být 250 km/h. Nedávno ale korejské zdroje udávaly necelých 170 km.

A konečně třetí provedení, které k nám přijde příští rok, představuje kombinaci předchozích dvou. Plug-in Hybrid také používá zážehovou šestnáctistovku, ale má výkonnější elektromotor. Ten dosahuje výkonu 45 kW. V čistě elektrickém režimu by měla tato verze zvládnout až 50 kilometrů.

Hyundai i20 Active přichází do ČR. Chce zatopit Škodě Yeti

Hyundai i20 Active přichází do ČR. Chce zatopit Škodě Yeti

Ioniq slibuje také všechny možné asistenční systémy (nouzové brzdění, sledování jízdních pruhů, hlídání mrtvého úhlu, sledování přijíždějící dopravy atd.), myslelo se i na konektivitu a auto má vynikat také po stránce aerodynamiky. Součinitel odporu vzduchu je 0,24.

Pokud by vás zajímala ženevská tisková konference, můžete jí sledovat živě na tomto odkazu. Začíná se v úterý 1. března ve čtvrt na jedenáct dopoledne. 

Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků