Hyundai odhalil studii sportovního crossoveru Nuvis

Několik týdnů předem avizovaný sportovní crossover s názvem Nuvis se předvedl na newyorkském autosalonu a s jeho debutem jsme se dozvěděli i několik klíčových údajů. Sám výrobce charakterizuje tento model jako vůz mnoha tváří, který je schopen přizpůsobit se individuálním požadavkům zákazníků. Hlavním cílem bylo vytvořit dynamicky působící vůz, jenž zvládne nejen rodinnou dovolenou a lehký terén, ale i sportovnější jízdu. Tomu záměru odpovídá i samotný design, který za žádných okolností nemůžeme hodnotit jako nudný, nebo těžkopádný, ovšem ještě stále zde najdeme mnoho prvků, které si svou cestu do sériové podoby jistě nenajdou.

Z těch více futuristických prvků můžeme zmínit třeba celou dotekovou ovládací konzoli, která na první pohled působí vcelku chaoticky. Do výroby se nedostanou ani nahoru otevíratelné dveře a drobnými změnami zřejmě projdou i světlomety. O tom, že Nuvis odpovídá nejnovějším trendům po všech stranách, svědčí i pohonné ústrojí BlueDrive, které tvoří 2,4 litrový šestiválec Theta II s výkonem 170 kW a elektromotor o výkonu 30 kW, napájený z li-polymerových baterii a systému regenerativního brzdění. V použití tohoto typu baterii vidí výrobce jasnou budoucnost, protože zabírají méně místa, vyznačují se vyšší kapacitou a nižší hmotností, a již brzy je plánuje uvést i do současných modelů. Dalších šetřících systémů najdeme v Nuvisu samozřejmě víc, jako třeba stop and start nebo filtr pěvných částic.
O svých konkrétnějších výrobních záměrech automobilka prozatím neinformovala, ovšem „zelenou“ zřejmě bez problémů dostane.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Nuvis
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků