Hyundai odhalil koncept Vision T. Plug-in hybrid ukazuje směřování designu značky

Korejská automobilka již naplno odhaluje nový koncept hybridního SUV, které představuje vizi směřování značky do blízké budoucnosti.

K předvedení nového konceptu Vision T si Hyundai vybral právě probíhající autosalon v Los Angeles. Vize nového SUV si pohrává s designovým jazykem Hyundaie a pomocí ostrých geometrických křivek jej dále posunuje kupředu. Koncept tak působí opravdu dynamicky a svalnatě, především s výrazně zpracovanými blatníky.

Český Hyundai prozradil budoucí plány. Nad pýchou konečně vyhrál rozum

Český Hyundai prozradil budoucí plány. Nad pýchou konečně vyhrál rozum

Inspiraci si přitom Vision T bere rovněž ze starší studie Le Fil Rouge a modernizovaného modelu Grandeur. Nejvíce pozornosti pak krade příď, která do jedné plochy kombinuje aktivní pohyblivé lamely masky chladiče ovlivňující aerodynamiku vozu, ale také speciální systém světlometů obsahující malá zrcadla.

Na délku má koncept 4610 mm, na šířku 2014 mm, na výšku 1704 mm a rozvor čítá 2804 mm. K designu profilu pak Hyundai úsměvně sám dodává, že auto má „záměrně přehnaně velká kola“ – na což jsme u studií jaksi tradičně zvyklí. Objevují se také výsuvné kamery namísto bočních zrcátek a podobně zpracované osvětlení jako vpředu je k vidění na zádi vozu, kde je osvíceno i logo automobilky.

Hyundai potvrzuje výrobu vlastního pick-upu. Uvede ho nakonec také v Evropě?

Hyundai potvrzuje výrobu vlastního pick-upu. Uvede ho nakonec také v Evropě?

Interiér Hyundai neukazuje, ostatně koncept má zcela zatmavená okna, takže kabina ani zřejmě nemá být cílem našeho zájmu. O technice pod kapotou pak také nevíme nic konkrétního, mimo využití plug-in hybridního ústrojí, které má nabíjecí zásuvku skrytou v zadním blatníku na straně spolujezdce pod posuvným krytem.

Vision T je tedy prostým designovým cvičením, jehož nápady bychom v určité formě mohli vidět na nadcházejících modelech Hyundaie.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků