Hyundai: nové turbomotory pro Veloster a další

Automobilka Hyundai Motor Group si dala načas, ale konečně představuje nové motory 1,6T GDI a turbodiesel 2,0 l plnící normu Euro VI.
Hyundai: nové turbomotory pro Veloster a další

Včera byly na 11. výroční konferenci o pohonných jednotkách Hyundai - Kia, jež až do dnešního večera probíhá v jihokorejském hotelu Rolling Hills, představeny dva nové strategické motory. Prvním z nich je nový člen rodiny pohonných jednotek Gamma s objemem 1,6 l, který najde své první uplatnění již v půli příštího roku pod kapotou modelu Hyundai Veloster.

Hyundai Veloster Turbo zkouší asfalt (spy photos)

Hyundai Veloster Turbo zkouší asfalt (spy photos)

Tento čtyřválec je vybaven přímým vstřikováním benzínu, přeplňováním zdvojeným turbodmychadlem a proměnným časováním všech ventilů (CVVT). Dosahovat má nejvyššího výkonu 204 koní (150 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 265 Nm již při 1 750 ot./min. Samozřejmostí je plnění emisních limitů Euro V. S tímto motorem se setkáme po Velosteru i u dalších vozů značek Hyundai a Kia. Vývoj motoru 1,6 T-GDI údajně trval 52 měsíců a absorboval investice ve výši přes 44 milionů eur.

Druhou z významných novinek je vznětový čtyřválec s objemem 2,0 l plnící dokonce Euro VI. Dosahuje nijak oslnivého výkonu 150 koní (110 kW) a točivého momentu 382 Nm a uplatní se především ve vozech SUV značek Hyundai a Kia.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků