Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

14 komentářů

Crha
4. února • 18:14

Nikde není jediná zmínka o multikolizním airbagu od Škody, tak nevim co je na tom pravdy. Pasivní a aktivní prvky bezpečnosti mají korejci na špičkové úrovni a stále je vylepšujou, za to mají mou pochvalu.

Michal
24. ledna • 15:42

Nebyla by lepší pěna jak z filmu "Demolition man"

Gerd
24. ledna • 14:26

No tak když to vyvíjí Hyundai, znamená to, že to všichni ostatní už dávno mají.

Fany
31. ledna • 8:40

zajímavý je, že jediná hyu dělá aspon nějaký zlepšováky ;) a že se tím pak chlubí ostatní automobilky ;)

Ježour
24. ledna • 12:47

aspon někdo inovuje bezpečnostní prvky a implementuje do aut... snad to zachrání pár životů

Lejsek
25. ledna • 9:32

plně souhlasím.. snad to ty nešťastlivce zachrání.. já při výběru auta hlavně koukám na bezpečnostní prvky, dneska to auto je zbraň

zmfcz
28. ledna • 8:44

Dneska ... přitom dneska je smrtelných nehod daleko méně na počet aut, než třeba před 50-60 lety.

John
24. ledna • 6:11

Škoda tohle má už dávno. Podle statistik každé třetí auto z deseti při nehodě se od první překážky odrazí do druhé překážky. Problém je, že přes první vystřelený airbag nemůže řidič ovládat vůz a zabránit tak střetu s druhou překážkou. Proto multikolizní systém montovaný už do Škody Roomster vyhodnotí ještě před první překážkou, že auto by neovládané narazilo i do druhé překážky a žádný airbag ani nevystřelí.

emkejx
24. ledna • 8:57

Ukaz mi toho machra ktory "priklad" bura v rychlosti 80kmh a viac, je priputany a streli mu airbag do ksichtu, pripadne dostane ranu od hlavoveho a bocneho airbagu, tak tento vodic ma este pokusit sa auto usoferovat a vyhnut sa stretu s druhou prekazkou?! To ani Hamilton neda!

Freddka
30. ledna • 6:37

Takove male zamysleni.Jak by tohle vlastne fungovalo - a celkem rychle zjistite, ze je tady nejak prilis mnoho otazek nez aby to slo uvest jen tak do praxe.Nez zacnu, je potreba si pripomenout, jak funguje airbag - pytel, vybusnina, pasazer s pasem a samozrejme nic v prostoru mezi airbagem a ridicem.
A k tomu presne casovani - cokoliv z toho porusite a jste mrtvi (jo airbag zabiji velmi snadno)A ted mi reknete jak se to udela ve chvili mezi prvnim a druhym narazem - auto uz narazilo, uz vystrelilo nejake airbagy, je v tu chvili “namaderu” (tj rozbite, nepojizdne):- nelze se spolehat na to, ze jeste neco funguje (cidla atd) Co kdyby napr. cidlo jeste fungovalo, ale po prvnim narazu se uvolnilo a ted to cidlo je na jinym miste a meri uplne nesmysly?- nelze se spolehat na to, ze lidi sedi na sedackach - jak bylo receno v clanku. Pokud ten “druhy” airbag nikdy nevystreli, protoze pasazer je o 30cm jinde nez ma spravne byt, tak to je zbytecne s tim vubec zyracet cas - pasazer bude skoro vzdy po prvnim narazu v nezvykle nenormalni poloze a tudiz ten system skoro nikdy nebude fungovat.- nelze se spolehat na to, ze kabina neni deformovana. Pokud je - a to dost mozna po prvnim stretu bude - jiz nelze zadne airbagy vystrelovat- nelze rict, jestli mezi airbagem a clovekem neni nejaky cizi predmet jako treba kus plastu nebo sklo (a to je nejspis hlavni problem, ktery je celkem neresitelny). To by pasazera zabilo.Takze suma sumarum kdyby takovy system mel nekdy fungovat, musi byt splneno tolik podminek, ze v realite v podstate nikdy vsechny splnene nebudou - a pokud jedina z nich neni splnena, cely system je k nicemu, airbag nelze vystrelit.A to mi nerikejte, ze existuje automobilka, ktera da do auta airbag, ktery vystreli v moment, kdy autem lita sklo a kdy netusite, co z auta jeste funguje a kde je pasazer apod. Jakykoliv omyl s airbagem znamena smrt pasazera a to si zadna automobilka nedovoli risknout.Samozrejme je i takova moznost, ze se to vsechno udela a do aut se to da povinne a potom to bohuzel zareaguje jen v 1 z 10 tisic pripadu, protoze vlastne nikdy nelze splnit ty podminky, ale na to se prijde az za 20 let az se posbira dost dat. Tato varianta mi pripada jako ta vice pravdepodobna :-)

Mirek
23. ledna • 20:26

Tak nevím, jestli výraz "prázdný pytel" je zrovna nejšťastnější, když se píše v článku o airbazích. :-D

Petr Vaněk
24. ledna • 1:10

Hnůjdí Airbagy jsou jak igelitky z Tesca. Jde do nich nazvracet, ale život nezachrání :-D

Marek71
24. ledna • 8:57

No... co ty jsi za kokota? :-)

Mirek
24. ledna • 8:16

Tobě už nepomůže ani ta igelitka z Teska. V pravdě inteligentní příspěvek.

Doporučujeme

Články odjinud