Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Mirek  |  23. 01. 2019 20:26

Tak nevím, jestli výraz "prázdný pytel" je zrovna nejšťastnější, když se píše v článku o airbazích.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  24. 01. 2019 01:10

Hnůjdí Airbagy jsou jak igelitky z Tesca. Jde do nich nazvracet, ale život nezachrání

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  24. 01. 2019 08:16

Tobě už nepomůže ani ta igelitka z Teska. V pravdě inteligentní příspěvek.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  24. 01. 2019 08:57

No... co ty jsi za kokota?

Odpovědět  |   | 
John  |  24. 01. 2019 06:11

Škoda tohle má už dávno. Podle statistik každé třetí auto z deseti při nehodě se od první překážky odrazí do druhé překážky. Problém je, že přes první vystřelený airbag nemůže řidič ovládat vůz a zabránit tak střetu s druhou překážkou. Proto multikolizní systém montovaný už do Škody Roomster vyhodnotí ještě před první překážkou, že auto by neovládané narazilo i do druhé překážky a žádný airbag ani nevystřelí.

Odpovědět  |   | 
emkejx  |  24. 01. 2019 08:57

Ukaz mi toho machra ktory "priklad" bura v rychlosti 80kmh a viac, je priputany a streli mu airbag do ksichtu, pripadne dostane ranu od hlavoveho a bocneho airbagu, tak tento vodic ma este pokusit sa auto usoferovat a vyhnut sa stretu s druhou prekazkou?! To ani Hamilton neda!

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  30. 01. 2019 06:37

Takove male zamysleni.

Jak by tohle vlastne fungovalo - a celkem rychle zjistite, ze je tady nejak prilis mnoho otazek nez aby to slo uvest jen tak do praxe.

Nez zacnu, je potreba si pripomenout, jak funguje airbag - pytel, vybusnina, pasazer s pasem a samozrejme nic v prostoru mezi airbagem a ridicem.
A k tomu presne casovani - cokoliv z toho porusite a jste mrtvi (jo airbag zabiji velmi snadno)

A ted mi reknete jak se to udela ve chvili mezi prvnim a druhym narazem - auto uz narazilo, uz vystrelilo nejake airbagy, je v tu chvili “namaderu” (tj rozbite, nepojizdne):

- nelze se spolehat na to, ze jeste neco funguje (cidla atd) Co kdyby napr. cidlo jeste fungovalo, ale po prvnim narazu se uvolnilo a ted to cidlo je na jinym miste a meri uplne nesmysly?

- nelze se spolehat na to, ze lidi sedi na sedackach - jak bylo receno v clanku. Pokud ten “druhy” airbag nikdy nevystreli, protoze pasazer je o 30cm jinde nez ma spravne byt, tak to je zbytecne s tim vubec zyracet cas - pasazer bude skoro vzdy po prvnim narazu v nezvykle nenormalni poloze a tudiz ten system skoro nikdy nebude fungovat.

- nelze se spolehat na to, ze kabina neni deformovana. Pokud je - a to dost mozna po prvnim stretu bude - jiz nelze zadne airbagy vystrelovat

- nelze rict, jestli mezi airbagem a clovekem neni nejaky cizi predmet jako treba kus plastu nebo sklo (a to je nejspis hlavni problem, ktery je celkem neresitelny). To by pasazera zabilo.

Takze suma sumarum kdyby takovy system mel nekdy fungovat, musi byt splneno tolik podminek, ze v realite v podstate nikdy vsechny splnene nebudou - a pokud jedina z nich neni splnena, cely system je k nicemu, airbag nelze vystrelit.

A to mi nerikejte, ze existuje automobilka, ktera da do auta airbag, ktery vystreli v moment, kdy autem lita sklo a kdy netusite, co z auta jeste funguje a kde je pasazer apod. Jakykoliv omyl s airbagem znamena smrt pasazera a to si zadna automobilka nedovoli risknout.

Samozrejme je i takova moznost, ze se to vsechno udela a do aut se to da povinne a potom to bohuzel zareaguje jen v 1 z 10 tisic pripadu, protoze vlastne nikdy nelze splnit ty podminky, ale na to se prijde az za 20 let az se posbira dost dat. Tato varianta mi pripada jako ta vice pravdepodobna

Odpovědět  |   | 
Ježour  |  24. 01. 2019 12:47

aspon někdo inovuje bezpečnostní prvky a implementuje do aut... snad to zachrání pár životů

Odpovědět  |   | 
Lejsek  |  25. 01. 2019 09:32

plně souhlasím.. snad to ty nešťastlivce zachrání.. já při výběru auta hlavně koukám na bezpečnostní prvky, dneska to auto je zbraň

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  28. 01. 2019 08:44

Dneska ... přitom dneska je smrtelných nehod daleko méně na počet aut, než třeba před 50-60 lety.

Odpovědět  |   | 
Gerd  |  24. 01. 2019 14:26

No tak když to vyvíjí Hyundai, znamená to, že to všichni ostatní už dávno mají.

Odpovědět  |   | 
Fany  |  31. 01. 2019 08:40

zajímavý je, že jediná hyu dělá aspon nějaký zlepšováky ;) a že se tím pak chlubí ostatní automobilky ;)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  24. 01. 2019 15:42

Nebyla by lepší pěna jak z filmu "Demolition man"

Odpovědět  |   | 
Crha  |  04. 02. 2019 18:14

Nikde není jediná zmínka o multikolizním airbagu od Škody, tak nevim co je na tom pravdy. Pasivní a aktivní prvky bezpečnosti mají korejci na špičkové úrovni a stále je vylepšujou, za to mají mou pochvalu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 47 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A