Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Mirek  |  23. 01. 2019 20:26

Tak nevím, jestli výraz "prázdný pytel" je zrovna nejšťastnější, když se píše v článku o airbazích.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  24. 01. 2019 01:10

Hnůjdí Airbagy jsou jak igelitky z Tesca. Jde do nich nazvracet, ale život nezachrání

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  24. 01. 2019 08:16

Tobě už nepomůže ani ta igelitka z Teska. V pravdě inteligentní příspěvek.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  24. 01. 2019 08:57

No... co ty jsi za kokota?

Odpovědět  |   | 
John  |  24. 01. 2019 06:11

Škoda tohle má už dávno. Podle statistik každé třetí auto z deseti při nehodě se od první překážky odrazí do druhé překážky. Problém je, že přes první vystřelený airbag nemůže řidič ovládat vůz a zabránit tak střetu s druhou překážkou. Proto multikolizní systém montovaný už do Škody Roomster vyhodnotí ještě před první překážkou, že auto by neovládané narazilo i do druhé překážky a žádný airbag ani nevystřelí.

Odpovědět  |   | 
emkejx  |  24. 01. 2019 08:57

Ukaz mi toho machra ktory "priklad" bura v rychlosti 80kmh a viac, je priputany a streli mu airbag do ksichtu, pripadne dostane ranu od hlavoveho a bocneho airbagu, tak tento vodic ma este pokusit sa auto usoferovat a vyhnut sa stretu s druhou prekazkou?! To ani Hamilton neda!

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  30. 01. 2019 06:37

Takove male zamysleni.

Jak by tohle vlastne fungovalo - a celkem rychle zjistite, ze je tady nejak prilis mnoho otazek nez aby to slo uvest jen tak do praxe.

Nez zacnu, je potreba si pripomenout, jak funguje airbag - pytel, vybusnina, pasazer s pasem a samozrejme nic v prostoru mezi airbagem a ridicem.
A k tomu presne casovani - cokoliv z toho porusite a jste mrtvi (jo airbag zabiji velmi snadno)

A ted mi reknete jak se to udela ve chvili mezi prvnim a druhym narazem - auto uz narazilo, uz vystrelilo nejake airbagy, je v tu chvili “namaderu” (tj rozbite, nepojizdne):

- nelze se spolehat na to, ze jeste neco funguje (cidla atd) Co kdyby napr. cidlo jeste fungovalo, ale po prvnim narazu se uvolnilo a ted to cidlo je na jinym miste a meri uplne nesmysly?

- nelze se spolehat na to, ze lidi sedi na sedackach - jak bylo receno v clanku. Pokud ten “druhy” airbag nikdy nevystreli, protoze pasazer je o 30cm jinde nez ma spravne byt, tak to je zbytecne s tim vubec zyracet cas - pasazer bude skoro vzdy po prvnim narazu v nezvykle nenormalni poloze a tudiz ten system skoro nikdy nebude fungovat.

- nelze se spolehat na to, ze kabina neni deformovana. Pokud je - a to dost mozna po prvnim stretu bude - jiz nelze zadne airbagy vystrelovat

- nelze rict, jestli mezi airbagem a clovekem neni nejaky cizi predmet jako treba kus plastu nebo sklo (a to je nejspis hlavni problem, ktery je celkem neresitelny). To by pasazera zabilo.

Takze suma sumarum kdyby takovy system mel nekdy fungovat, musi byt splneno tolik podminek, ze v realite v podstate nikdy vsechny splnene nebudou - a pokud jedina z nich neni splnena, cely system je k nicemu, airbag nelze vystrelit.

A to mi nerikejte, ze existuje automobilka, ktera da do auta airbag, ktery vystreli v moment, kdy autem lita sklo a kdy netusite, co z auta jeste funguje a kde je pasazer apod. Jakykoliv omyl s airbagem znamena smrt pasazera a to si zadna automobilka nedovoli risknout.

Samozrejme je i takova moznost, ze se to vsechno udela a do aut se to da povinne a potom to bohuzel zareaguje jen v 1 z 10 tisic pripadu, protoze vlastne nikdy nelze splnit ty podminky, ale na to se prijde az za 20 let az se posbira dost dat. Tato varianta mi pripada jako ta vice pravdepodobna

Odpovědět  |   | 
Ježour  |  24. 01. 2019 12:47

aspon někdo inovuje bezpečnostní prvky a implementuje do aut... snad to zachrání pár životů

Odpovědět  |   | 
Lejsek  |  25. 01. 2019 09:32

plně souhlasím.. snad to ty nešťastlivce zachrání.. já při výběru auta hlavně koukám na bezpečnostní prvky, dneska to auto je zbraň

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  28. 01. 2019 08:44

Dneska ... přitom dneska je smrtelných nehod daleko méně na počet aut, než třeba před 50-60 lety.

Odpovědět  |   | 
Gerd  |  24. 01. 2019 14:26

No tak když to vyvíjí Hyundai, znamená to, že to všichni ostatní už dávno mají.

Odpovědět  |   | 
Fany  |  31. 01. 2019 08:40

zajímavý je, že jediná hyu dělá aspon nějaký zlepšováky ;) a že se tím pak chlubí ostatní automobilky ;)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  24. 01. 2019 15:42

Nebyla by lepší pěna jak z filmu "Demolition man"

Odpovědět  |   | 
Crha  |  04. 02. 2019 18:14

Nikde není jediná zmínka o multikolizním airbagu od Škody, tak nevim co je na tom pravdy. Pasivní a aktivní prvky bezpečnosti mají korejci na špičkové úrovni a stále je vylepšujou, za to mají mou pochvalu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

dnes | Jan Mička | 40 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A