Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Mirek  |  23. 01. 2019 20:26

Tak nevím, jestli výraz "prázdný pytel" je zrovna nejšťastnější, když se píše v článku o airbazích.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  24. 01. 2019 01:10

Hnůjdí Airbagy jsou jak igelitky z Tesca. Jde do nich nazvracet, ale život nezachrání

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  24. 01. 2019 08:16

Tobě už nepomůže ani ta igelitka z Teska. V pravdě inteligentní příspěvek.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  24. 01. 2019 08:57

No... co ty jsi za kokota?

Odpovědět  |   | 
John  |  24. 01. 2019 06:11

Škoda tohle má už dávno. Podle statistik každé třetí auto z deseti při nehodě se od první překážky odrazí do druhé překážky. Problém je, že přes první vystřelený airbag nemůže řidič ovládat vůz a zabránit tak střetu s druhou překážkou. Proto multikolizní systém montovaný už do Škody Roomster vyhodnotí ještě před první překážkou, že auto by neovládané narazilo i do druhé překážky a žádný airbag ani nevystřelí.

Odpovědět  |   | 
emkejx  |  24. 01. 2019 08:57

Ukaz mi toho machra ktory "priklad" bura v rychlosti 80kmh a viac, je priputany a streli mu airbag do ksichtu, pripadne dostane ranu od hlavoveho a bocneho airbagu, tak tento vodic ma este pokusit sa auto usoferovat a vyhnut sa stretu s druhou prekazkou?! To ani Hamilton neda!

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  30. 01. 2019 06:37

Takove male zamysleni.

Jak by tohle vlastne fungovalo - a celkem rychle zjistite, ze je tady nejak prilis mnoho otazek nez aby to slo uvest jen tak do praxe.

Nez zacnu, je potreba si pripomenout, jak funguje airbag - pytel, vybusnina, pasazer s pasem a samozrejme nic v prostoru mezi airbagem a ridicem.
A k tomu presne casovani - cokoliv z toho porusite a jste mrtvi (jo airbag zabiji velmi snadno)

A ted mi reknete jak se to udela ve chvili mezi prvnim a druhym narazem - auto uz narazilo, uz vystrelilo nejake airbagy, je v tu chvili “namaderu” (tj rozbite, nepojizdne):

- nelze se spolehat na to, ze jeste neco funguje (cidla atd) Co kdyby napr. cidlo jeste fungovalo, ale po prvnim narazu se uvolnilo a ted to cidlo je na jinym miste a meri uplne nesmysly?

- nelze se spolehat na to, ze lidi sedi na sedackach - jak bylo receno v clanku. Pokud ten “druhy” airbag nikdy nevystreli, protoze pasazer je o 30cm jinde nez ma spravne byt, tak to je zbytecne s tim vubec zyracet cas - pasazer bude skoro vzdy po prvnim narazu v nezvykle nenormalni poloze a tudiz ten system skoro nikdy nebude fungovat.

- nelze se spolehat na to, ze kabina neni deformovana. Pokud je - a to dost mozna po prvnim stretu bude - jiz nelze zadne airbagy vystrelovat

- nelze rict, jestli mezi airbagem a clovekem neni nejaky cizi predmet jako treba kus plastu nebo sklo (a to je nejspis hlavni problem, ktery je celkem neresitelny). To by pasazera zabilo.

Takze suma sumarum kdyby takovy system mel nekdy fungovat, musi byt splneno tolik podminek, ze v realite v podstate nikdy vsechny splnene nebudou - a pokud jedina z nich neni splnena, cely system je k nicemu, airbag nelze vystrelit.

A to mi nerikejte, ze existuje automobilka, ktera da do auta airbag, ktery vystreli v moment, kdy autem lita sklo a kdy netusite, co z auta jeste funguje a kde je pasazer apod. Jakykoliv omyl s airbagem znamena smrt pasazera a to si zadna automobilka nedovoli risknout.

Samozrejme je i takova moznost, ze se to vsechno udela a do aut se to da povinne a potom to bohuzel zareaguje jen v 1 z 10 tisic pripadu, protoze vlastne nikdy nelze splnit ty podminky, ale na to se prijde az za 20 let az se posbira dost dat. Tato varianta mi pripada jako ta vice pravdepodobna

Odpovědět  |   | 
Ježour  |  24. 01. 2019 12:47

aspon někdo inovuje bezpečnostní prvky a implementuje do aut... snad to zachrání pár životů

Odpovědět  |   | 
Lejsek  |  25. 01. 2019 09:32

plně souhlasím.. snad to ty nešťastlivce zachrání.. já při výběru auta hlavně koukám na bezpečnostní prvky, dneska to auto je zbraň

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  28. 01. 2019 08:44

Dneska ... přitom dneska je smrtelných nehod daleko méně na počet aut, než třeba před 50-60 lety.

Odpovědět  |   | 
Gerd  |  24. 01. 2019 14:26

No tak když to vyvíjí Hyundai, znamená to, že to všichni ostatní už dávno mají.

Odpovědět  |   | 
Fany  |  31. 01. 2019 08:40

zajímavý je, že jediná hyu dělá aspon nějaký zlepšováky ;) a že se tím pak chlubí ostatní automobilky ;)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  24. 01. 2019 15:42

Nebyla by lepší pěna jak z filmu "Demolition man"

Odpovědět  |   | 
Crha  |  04. 02. 2019 18:14

Nikde není jediná zmínka o multikolizním airbagu od Škody, tak nevim co je na tom pravdy. Pasivní a aktivní prvky bezpečnosti mají korejci na špičkové úrovni a stále je vylepšujou, za to mají mou pochvalu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků

Nejčtenější články

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně …

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k domácím škodovkám, v bývalém Sovětském svazu se však vyráběly pro potřeby ministerstva vnitra i rychlejší speciální verze poháněné motory s krouživým pístem.

21.  1.  2019 | | 22 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc korun, může za to ale výkonnější motor coby základ v době uvedení do prodeje. Pojďme se podívat, jak takový vůz v základní výbavě vlastně vypadá.

20.  1.  2019 | | 238 N/A
Dacii Duster už v Česku koupíte s novými motory. Teď nabídne až 150 koní

Dacii Duster už v Česku koupíte s novými mo…

Nabídka motorizací u Dacie Duster nebyla doteď zrovna pestrá. Od února však přichází rumunský pracant s další várkou motorizací a nabízí tak celkem široký výběr.

1.  2.  2019 | | 26 N/A
Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up. O Renault už ale nepůjde

Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up…

Dacia představí pickup na bázi Dusteru ještě letos. Žádnou spojitost s modelem Renault Duster Oroch ale nehledejte.

8.  2.  2019 | | 7 N/A
BAZ Locusta byl marný bratislavský výkřik volající po modernizaci Škody

BAZ Locusta byl marný bratislavský výkřik v…

Kvůli koncepci vše vzadu se o Škodě Garde, Rapid a dalších mladoboleslavských kupé mluví v nadsázce jako o Porsche východu. Kdyby ale došlo na plánovaný slovenský facelift, mohlo být od 80. let vše jinak.

28.  1.  2019 | | 36 N/A