Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Mirek  |  23. 01. 2019 20:26

Tak nevím, jestli výraz "prázdný pytel" je zrovna nejšťastnější, když se píše v článku o airbazích.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  24. 01. 2019 01:10

Hnůjdí Airbagy jsou jak igelitky z Tesca. Jde do nich nazvracet, ale život nezachrání

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  24. 01. 2019 08:16

Tobě už nepomůže ani ta igelitka z Teska. V pravdě inteligentní příspěvek.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  24. 01. 2019 08:57

No... co ty jsi za kokota?

Odpovědět  |   | 
John  |  24. 01. 2019 06:11

Škoda tohle má už dávno. Podle statistik každé třetí auto z deseti při nehodě se od první překážky odrazí do druhé překážky. Problém je, že přes první vystřelený airbag nemůže řidič ovládat vůz a zabránit tak střetu s druhou překážkou. Proto multikolizní systém montovaný už do Škody Roomster vyhodnotí ještě před první překážkou, že auto by neovládané narazilo i do druhé překážky a žádný airbag ani nevystřelí.

Odpovědět  |   | 
emkejx  |  24. 01. 2019 08:57

Ukaz mi toho machra ktory "priklad" bura v rychlosti 80kmh a viac, je priputany a streli mu airbag do ksichtu, pripadne dostane ranu od hlavoveho a bocneho airbagu, tak tento vodic ma este pokusit sa auto usoferovat a vyhnut sa stretu s druhou prekazkou?! To ani Hamilton neda!

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  30. 01. 2019 06:37

Takove male zamysleni.

Jak by tohle vlastne fungovalo - a celkem rychle zjistite, ze je tady nejak prilis mnoho otazek nez aby to slo uvest jen tak do praxe.

Nez zacnu, je potreba si pripomenout, jak funguje airbag - pytel, vybusnina, pasazer s pasem a samozrejme nic v prostoru mezi airbagem a ridicem.
A k tomu presne casovani - cokoliv z toho porusite a jste mrtvi (jo airbag zabiji velmi snadno)

A ted mi reknete jak se to udela ve chvili mezi prvnim a druhym narazem - auto uz narazilo, uz vystrelilo nejake airbagy, je v tu chvili “namaderu” (tj rozbite, nepojizdne):

- nelze se spolehat na to, ze jeste neco funguje (cidla atd) Co kdyby napr. cidlo jeste fungovalo, ale po prvnim narazu se uvolnilo a ted to cidlo je na jinym miste a meri uplne nesmysly?

- nelze se spolehat na to, ze lidi sedi na sedackach - jak bylo receno v clanku. Pokud ten “druhy” airbag nikdy nevystreli, protoze pasazer je o 30cm jinde nez ma spravne byt, tak to je zbytecne s tim vubec zyracet cas - pasazer bude skoro vzdy po prvnim narazu v nezvykle nenormalni poloze a tudiz ten system skoro nikdy nebude fungovat.

- nelze se spolehat na to, ze kabina neni deformovana. Pokud je - a to dost mozna po prvnim stretu bude - jiz nelze zadne airbagy vystrelovat

- nelze rict, jestli mezi airbagem a clovekem neni nejaky cizi predmet jako treba kus plastu nebo sklo (a to je nejspis hlavni problem, ktery je celkem neresitelny). To by pasazera zabilo.

Takze suma sumarum kdyby takovy system mel nekdy fungovat, musi byt splneno tolik podminek, ze v realite v podstate nikdy vsechny splnene nebudou - a pokud jedina z nich neni splnena, cely system je k nicemu, airbag nelze vystrelit.

A to mi nerikejte, ze existuje automobilka, ktera da do auta airbag, ktery vystreli v moment, kdy autem lita sklo a kdy netusite, co z auta jeste funguje a kde je pasazer apod. Jakykoliv omyl s airbagem znamena smrt pasazera a to si zadna automobilka nedovoli risknout.

Samozrejme je i takova moznost, ze se to vsechno udela a do aut se to da povinne a potom to bohuzel zareaguje jen v 1 z 10 tisic pripadu, protoze vlastne nikdy nelze splnit ty podminky, ale na to se prijde az za 20 let az se posbira dost dat. Tato varianta mi pripada jako ta vice pravdepodobna

Odpovědět  |   | 
Ježour  |  24. 01. 2019 12:47

aspon někdo inovuje bezpečnostní prvky a implementuje do aut... snad to zachrání pár životů

Odpovědět  |   | 
Lejsek  |  25. 01. 2019 09:32

plně souhlasím.. snad to ty nešťastlivce zachrání.. já při výběru auta hlavně koukám na bezpečnostní prvky, dneska to auto je zbraň

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  28. 01. 2019 08:44

Dneska ... přitom dneska je smrtelných nehod daleko méně na počet aut, než třeba před 50-60 lety.

Odpovědět  |   | 
Gerd  |  24. 01. 2019 14:26

No tak když to vyvíjí Hyundai, znamená to, že to všichni ostatní už dávno mají.

Odpovědět  |   | 
Fany  |  31. 01. 2019 08:40

zajímavý je, že jediná hyu dělá aspon nějaký zlepšováky ;) a že se tím pak chlubí ostatní automobilky ;)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  24. 01. 2019 15:42

Nebyla by lepší pěna jak z filmu "Demolition man"

Odpovědět  |   | 
Crha  |  04. 02. 2019 18:14

Nikde není jediná zmínka o multikolizním airbagu od Škody, tak nevim co je na tom pravdy. Pasivní a aktivní prvky bezpečnosti mají korejci na špičkové úrovni a stále je vylepšujou, za to mají mou pochvalu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 100 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terénu však stálo mimo zákony

Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terén…

Umíte si představit, že by se v 70. letech dostala do výroby vedle klasického sedanu a kupé také bugina bez dveří a klasické střechy? Vývojové oddělení AZNP tomu věřilo, tehdejší podmínky však jejich odvaze vůbec nenahrávaly.

20.  4.  2019 | | 13 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 190 N/A