Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Korejská automobilka Hyundai patří k leaderům v oblasti vývoje automobilů a nových technologií. Podívejte se, s čím přichází tentokrát.

Airbag si v osobních automobilech nechal patentovat v roce 1953 vynálezce John W. Hetrick. Od té doby společně s bezpečnostními pásy zachraňují tisíce životů ročně při dopravních nehodách. Jsou ale situace, při kterých obyčejné airbagy nestačí a v Hyundai nyní pracují na řešení.

Jsou totiž nehody, při kterých dojde ke dvěma nárazům. Pro příklad: Automobil narazí do jiného auta a náraz jej vymrští do další překážky (sloup dopravního značení, strom). Při prvním střetu posádku zachrání airbag. Při druhém už jsou ale účastníci nehody většinou odkázáni na prázdný pytel. Podle statistik k tomu dochází ve třech z deseti nehod.

Hyundai Ioniq dostal facelift. Nevěříte? Podívejte se dovnitř

Hyundai Ioniq dostal facelift. Nevěříte? Podívejte se dovnitř

A právě tento problém se snaží Hyundai vyřešit takzvaným Multikolizním airbagem. Jak to funguje? Ve voze je dvojice airbagů. První se aktivuje po nárazu a ten druhý již snímá polohu řidiče, která je většinu času po střetu velmi nestandardní. Jakmile systém vyhodnotí, že je druhý airbag potřeba, okamžitě jej vystřelí. Systém druhého airbagu pracuje mnohem rychleji než u toho prvního.

Audi chtělo v osmdesátých letech vyzrát na airbagy. Pomocí lanovodů

Audi chtělo v osmdesátých letech vyzrát na airbagy. Pomocí lanovodů

Hyundai tvrdí, že tyto nehody jsou častější než si většina lidí myslí a je nutné to řešit pro maximální zabezpečení posádky. Automobilka zatím nepotvrdila datum uvedení tohoto systému do prodeje, počítá se s ním však do příští generace vozů Hyundai a Kia. Mezi další novinky patří například airbag pro panoramatickou střechu, který se aktivuje v případě převrácení vozu na střechu.

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 9 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků