Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Korejská automobilka Hyundai patří k leaderům v oblasti vývoje automobilů a nových technologií. Podívejte se, s čím přichází tentokrát.

Airbag si v osobních automobilech nechal patentovat v roce 1953 vynálezce John W. Hetrick. Od té doby společně s bezpečnostními pásy zachraňují tisíce životů ročně při dopravních nehodách. Jsou ale situace, při kterých obyčejné airbagy nestačí a v Hyundai nyní pracují na řešení.

Jsou totiž nehody, při kterých dojde ke dvěma nárazům. Pro příklad: Automobil narazí do jiného auta a náraz jej vymrští do další překážky (sloup dopravního značení, strom). Při prvním střetu posádku zachrání airbag. Při druhém už jsou ale účastníci nehody většinou odkázáni na prázdný pytel. Podle statistik k tomu dochází ve třech z deseti nehod.

Hyundai Ioniq dostal facelift. Nevěříte? Podívejte se dovnitř

Hyundai Ioniq dostal facelift. Nevěříte? Podívejte se dovnitř

A právě tento problém se snaží Hyundai vyřešit takzvaným Multikolizním airbagem. Jak to funguje? Ve voze je dvojice airbagů. První se aktivuje po nárazu a ten druhý již snímá polohu řidiče, která je většinu času po střetu velmi nestandardní. Jakmile systém vyhodnotí, že je druhý airbag potřeba, okamžitě jej vystřelí. Systém druhého airbagu pracuje mnohem rychleji než u toho prvního.

Audi chtělo v osmdesátých letech vyzrát na airbagy. Pomocí lanovodů

Audi chtělo v osmdesátých letech vyzrát na airbagy. Pomocí lanovodů

Hyundai tvrdí, že tyto nehody jsou častější než si většina lidí myslí a je nutné to řešit pro maximální zabezpečení posádky. Automobilka zatím nepotvrdila datum uvedení tohoto systému do prodeje, počítá se s ním však do příští generace vozů Hyundai a Kia. Mezi další novinky patří například airbag pro panoramatickou střechu, který se aktivuje v případě převrácení vozu na střechu.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků