Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Korejská automobilka Hyundai patří k leaderům v oblasti vývoje automobilů a nových technologií. Podívejte se, s čím přichází tentokrát.

Airbag si v osobních automobilech nechal patentovat v roce 1953 vynálezce John W. Hetrick. Od té doby společně s bezpečnostními pásy zachraňují tisíce životů ročně při dopravních nehodách. Jsou ale situace, při kterých obyčejné airbagy nestačí a v Hyundai nyní pracují na řešení.

Jsou totiž nehody, při kterých dojde ke dvěma nárazům. Pro příklad: Automobil narazí do jiného auta a náraz jej vymrští do další překážky (sloup dopravního značení, strom). Při prvním střetu posádku zachrání airbag. Při druhém už jsou ale účastníci nehody většinou odkázáni na prázdný pytel. Podle statistik k tomu dochází ve třech z deseti nehod.

Hyundai Ioniq dostal facelift. Nevěříte? Podívejte se dovnitř

Hyundai Ioniq dostal facelift. Nevěříte? Podívejte se dovnitř

A právě tento problém se snaží Hyundai vyřešit takzvaným Multikolizním airbagem. Jak to funguje? Ve voze je dvojice airbagů. První se aktivuje po nárazu a ten druhý již snímá polohu řidiče, která je většinu času po střetu velmi nestandardní. Jakmile systém vyhodnotí, že je druhý airbag potřeba, okamžitě jej vystřelí. Systém druhého airbagu pracuje mnohem rychleji než u toho prvního.

Audi chtělo v osmdesátých letech vyzrát na airbagy. Pomocí lanovodů

Audi chtělo v osmdesátých letech vyzrát na airbagy. Pomocí lanovodů

Hyundai tvrdí, že tyto nehody jsou častější než si většina lidí myslí a je nutné to řešit pro maximální zabezpečení posádky. Automobilka zatím nepotvrdila datum uvedení tohoto systému do prodeje, počítá se s ním však do příští generace vozů Hyundai a Kia. Mezi další novinky patří například airbag pro panoramatickou střechu, který se aktivuje v případě převrácení vozu na střechu.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

včera | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky