Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Korejská automobilka Hyundai patří k leaderům v oblasti vývoje automobilů a nových technologií. Podívejte se, s čím přichází tentokrát.

Airbag si v osobních automobilech nechal patentovat v roce 1953 vynálezce John W. Hetrick. Od té doby společně s bezpečnostními pásy zachraňují tisíce životů ročně při dopravních nehodách. Jsou ale situace, při kterých obyčejné airbagy nestačí a v Hyundai nyní pracují na řešení.

Jsou totiž nehody, při kterých dojde ke dvěma nárazům. Pro příklad: Automobil narazí do jiného auta a náraz jej vymrští do další překážky (sloup dopravního značení, strom). Při prvním střetu posádku zachrání airbag. Při druhém už jsou ale účastníci nehody většinou odkázáni na prázdný pytel. Podle statistik k tomu dochází ve třech z deseti nehod.

Hyundai Ioniq dostal facelift. Nevěříte? Podívejte se dovnitř

Hyundai Ioniq dostal facelift. Nevěříte? Podívejte se dovnitř

A právě tento problém se snaží Hyundai vyřešit takzvaným Multikolizním airbagem. Jak to funguje? Ve voze je dvojice airbagů. První se aktivuje po nárazu a ten druhý již snímá polohu řidiče, která je většinu času po střetu velmi nestandardní. Jakmile systém vyhodnotí, že je druhý airbag potřeba, okamžitě jej vystřelí. Systém druhého airbagu pracuje mnohem rychleji než u toho prvního.

Audi chtělo v osmdesátých letech vyzrát na airbagy. Pomocí lanovodů

Audi chtělo v osmdesátých letech vyzrát na airbagy. Pomocí lanovodů

Hyundai tvrdí, že tyto nehody jsou častější než si většina lidí myslí a je nutné to řešit pro maximální zabezpečení posádky. Automobilka zatím nepotvrdila datum uvedení tohoto systému do prodeje, počítá se s ním však do příští generace vozů Hyundai a Kia. Mezi další novinky patří například airbag pro panoramatickou střechu, který se aktivuje v případě převrácení vozu na střechu.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek