Hyundai Motor oznámil obchodní výsledky za rok 2014

Hyundai Motor oznámil obchodní výsledky za rok 2014

Společnost Hyundai Motor Company oznámila obchodní výsledky za celý rok 2014. Objem prodejů vzrostl díky velké poptávce po nových modelech (včetně zcela nových generací modelů Genesis a Sonata), zatímco výše zisků poklesla, převážně v důsledku nepříznivých vnějších faktorů, jako je například posilující won.

Za celý rok 2014 vzrostly výnosy z prodeje meziročně o 2,2 % na 89,26 biliónu wonů (asi 1,98 biliónu korun); automobily: 72,31 biliónu wonů (cca 1,61 biliónu korun), plus financování a ostatní: 16,95 biliónu wonů (cca 377,5 miliardy korun). Provozní zisk však poklesl o 9,2 % na 7,55 biliónu wonů (asi 168,12 mld. korun) a čistý zisk se snížil o 14,9 % na 7,65 biliónu wonů (cca 170,4 mld. korun; včetně minoritních podílů), navzdory nárůstu prodeje a vylepšenému produktovému mixu.

Hyundai Motor prodal v roce 2014 po celém světě 4 961 877 vozů (Korea: 683 532 a zahraniční trhy: 4 278 345 vozů), což znamená meziroční nárůst o 4,8 %. Prodej vozů společnosti Hyundai Motor v Koreji vzrostl meziročně o 6,7 % a na trzích mimo Koreu se loni prodalo o 4,6 % více vozů než v roce 2013.

V samotném čtvrtém čtvrtletí vzrostly výnosy z prodeje meziročně o 7,5 % na 23,57 biliónu wonů (cca 524,9 mld. korun; automobily: 18,97 bilionu wonů (cca 422,5 mld. korun), financování a ostatní: 4,60 bilionu wonů (cca 102,4 mld. korun), přičemž po celém světě bylo prodáno 1 337 040 vozů. Nicméně provozní zisk se meziročně snížil o 7,6 % na 1,88 biliónu wonů (asi 41,9 mld. korun).

Společnost Hyundai Motor na základě rostoucích geopolitických rizik na rozvíjejících se trzích a zpomalující poptávce předpovídá, že ekonomické nejistoty v automobilovém průmyslu budou i v letošním roce nadále přetrvávat. Zároveň se pravděpodobně zintenzívní konkurence na globálním automobilovém trhu.

Hyundai Motor se v podmínkách ekonomické nejistoty zaměří na vylepšování produktové konkurenceschopnosti a zvyšování spokojenosti zákazníků, zatímco Hyundai Motor Group bude úspěšně realizovat své rozsáhlé investiční plány, zveřejněné začátkem letošního roku.

Cílem společnosti Hyundai Motor pro rok 2015 je prodat po celém světě 5,05 miliónu vozů (Korea: 690 000 a zahraniční trhy: 4 360 000 vozů). Hyundai v této souvislosti plánuje uvést na trh několik nových modelů, reagovat ještě aktivněji na potřeby zákazníků a urychlit vývoj inovativní techniky včetně ekologických vozidel. Hyundai Motor bude i nadále posilovat spolupráci s dodavateli, aktivně realizovat cíle v oblasti korporátní sociální odpovědnosti a poskytovat ještě vyšší hodnotu pro zákazníky i akcionáře.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků