Hyundai Motor chce být nejlepší na světě

Rok 2005 byl vyhlášen rokem Inovací k humanitě. Tržby v roce 2005 se meziročně zvýší o 11,6% na 36,17 bilionů wonů. Prodeje vozů se v roce 2005 meziročně zvýší o 13,8%. Getz se stal nejprodávanějším vozem firmy Hyundai v roce 2004.

(Soul, Jižní Korea)  Ve svém výročním novoročním projevu vyhlásil předseda správní rady firmy Hyundai Motor Co., Chung Mong-Koo, rok 2005 rokem “Inovací k humanitě” a upozornil zaměstnance na potřebu přijmout inovaci a změny v zájmu posunutí firmy do pozice nejlepšího světového výrobce aut.

“Program ‘Inovací k humanitě’ je realizován díky péči o spokojenost zákazníků, globální dokonalosti v oblasti výroby aut a chuti inovovat a zdolávat výzvy,“ řekl pan Chung.

Když upozornil na hlavní těžkosti pro firmu v roce 2005, což  je nestabilita zahraničních devizových trhů, vysoké náklady na energie a zpomalující světová ekonomika, předseda Chung nabádal zaměstnance k podnícení ducha výzvy a nadšení, který řídil společnost přes bouřlivé časy v minulosti. “Situace, které nyní čelíme, je naléhavá,“ upozornil zaměstnance předseda Chung.

Představením dvou nových modelů v roce 2005 –  novým XG a novým Santa Fe —a tak dlouho očekávaným vstupem na domácí korejský trh dieselových vozů šetrných k životnímu prostředí usiluje Hyundai Motor Co. o růst 13,8% v oblasti prodeje vozů, což se rovná 2,38 milionu prodaných vozů. Co se týče tržeb, plánovací divize společnosti očekává meziroční růst o 11,6% na 36,17 bilionu wonů.

Většina z tohoto růstu bude pocházet ze zámořských prodejů, kde je předpokládaný nárůst ve výši téměř dvojnásobku tempa domácích prodejů. Podle předpokladu dosáhnou zámořské prodeje firmy Hyundai v roce 2005 1,78 milionu vozidel, což značí růst o 15,3% proti roku 2004, zatímco domácí prodeje porostou 9,8% na 605 000 vozidel.

Investice do výzkumu a vývoje porostou v roce 2005 o 34,2%

Společnost investuje do výzkumu a vývoje v budoucnosti 1,96 bilionu wonů (1,86 miliardy amerických dolarů), což znamená meziroční růst o 34,2%. Kombinovaná investice do výzkumu a vývoje pro Hyundai Motor a přidružené společnosti poroste meziročně o 19,4 procenta na 3,2 bilionu wonů (3,04 miliardy amerických dolarů). Co se týče samotných investic do zařízení, Hyundai Motor vyčlenil pro rok 2005 částku 820 miliard wonů (780 milionů amerických dolarů).

Celkové investice pro skupinu Hyundai-Kia Automotive Group dosáhnou 6,76 bilionů wonů (6,43 miliard amerických dolarů), což znamená meziroční růst o 23,8%.

Zámořské výrobní závody

Prodeje firmy Hyundai v Číně dosáhly v roce 2004 rekordního tempa, když firma prodala skoro 200 000 vozů. Protože si je firma vědoma svých možností v Číně, zvyšuje investice tak, aby mohla zvýšit výrobní kapacitu do roku 2008 na 600 000 vozů.

Na strategicky významném americkém trhu otevře firma v prvním pololetí tohoto roku svůj první americký výrobní provoz v Montgomery ve státě Alabama.

Nejvýznamnější události roku 2004

Co se týče minulého roku, společnost dosáhla v roce 2004 milníku deseti milionů vyvezených vozů, zatímco roční prodeje vůbec poprvé přesáhly hranici dvou milionů vozů. Ve Spojených státech obdržely vozy Hyundai výraznou podporu, když se model Sonata umístil nejlépe ve své třídě ve studii J.D. Power and Associates 2004 Initial Quality Survey a Hyundai následoval vedoucí firmu v oboru pouze s odstupem jednoho bodu. A na konci roku vybrali redaktoři časopisu Business Week, největšího světového týdeníku o obchodu, předsedu Chung Mong-Koo mezi nejlepší světové manažery roku pro jeho výrazný podíl na zvyšující se kvalitě a objemu prodejů.

Celosvětové prodeje společnosti rostly v roce 2004 o 16,2 procenta a dosáhly  2 283 298 vozů a překročily tak hranici dvou milionů vozů vůbec poprvé v historii firmy. 

Ulsan, Asan a Jeonju—tři továrny firmy Hyundai v Jižní Koreji—dodaly v roce 2004   1 284 683 vozů, což značí zlepšení o 17,3%, zatímco zámořské továrny v Indii, Turecku a Číně zaregistrovaly zvýšení prodejů o 85,4% na 448 184 vozů. Dohromady prodal Hyundai v zámoří 1 732 867 vozů a zaznamenal tak růst o 29,6 procenta.

Nicméně, domácí prodeje stagnovaly a snížily se o 12,3% na 550 538 vozů. Nejostřejší pokles nastal v oblasti prodejů komerčních vozů, které se snížily o 21,2% na 159 538 vozů. Prodeje osobních vozů, LUV a SUV vozidel klesly pouze o osm procent na 390 893 jednotek. Prodeje SUV vozidel a LUV se v roce 2004 výrazně v porovnání s rokem 2003 nezměnily a zůstaly na 141 994 vozech.

V minulém roce se stal model Hyundai Getz  celosvětově nejprodávanějším modelem značky Hyundai s 197 198 prodanými vozy. Model Santa Fe byl druhý nejpopulárnější vůz společnosti a dosáhl  193 393 prodaných vozů. Santa Fe bylo následováno modelem Elantra, které bylo prodáno 182 500 kusů. Modely Accent a Sonata se umístily na čtvrtém (146 870 vozů) a pátém místě (124 056 vozů).

Nejprodávanějšími modely v roce 2003 byly: Elantra (187 937 vozů), Santa Fe (169 513 vozů), Accent (159 739 vozů), Getz (146 305 vozů) a Sonata (129 824 vozů).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků