Hyundai Motor chce být nejlepší na světě

Rok 2005 byl vyhlášen rokem Inovací k humanitě. Tržby v roce 2005 se meziročně zvýší o 11,6% na 36,17 bilionů wonů. Prodeje vozů se v roce 2005 meziročně zvýší o 13,8%. Getz se stal nejprodávanějším vozem firmy Hyundai v roce 2004.
Hyundai Motor chce být nejlepší na světě

(Soul, Jižní Korea)  Ve svém výročním novoročním projevu vyhlásil předseda správní rady firmy Hyundai Motor Co., Chung Mong-Koo, rok 2005 rokem “Inovací k humanitě” a upozornil zaměstnance na potřebu přijmout inovaci a změny v zájmu posunutí firmy do pozice nejlepšího světového výrobce aut.

“Program ‘Inovací k humanitě’ je realizován díky péči o spokojenost zákazníků, globální dokonalosti v oblasti výroby aut a chuti inovovat a zdolávat výzvy,“ řekl pan Chung.

Když upozornil na hlavní těžkosti pro firmu v roce 2005, což  je nestabilita zahraničních devizových trhů, vysoké náklady na energie a zpomalující světová ekonomika, předseda Chung nabádal zaměstnance k podnícení ducha výzvy a nadšení, který řídil společnost přes bouřlivé časy v minulosti. “Situace, které nyní čelíme, je naléhavá,“ upozornil zaměstnance předseda Chung.

Představením dvou nových modelů v roce 2005 –  novým XG a novým Santa Fe —a tak dlouho očekávaným vstupem na domácí korejský trh dieselových vozů šetrných k životnímu prostředí usiluje Hyundai Motor Co. o růst 13,8% v oblasti prodeje vozů, což se rovná 2,38 milionu prodaných vozů. Co se týče tržeb, plánovací divize společnosti očekává meziroční růst o 11,6% na 36,17 bilionu wonů.

Většina z tohoto růstu bude pocházet ze zámořských prodejů, kde je předpokládaný nárůst ve výši téměř dvojnásobku tempa domácích prodejů. Podle předpokladu dosáhnou zámořské prodeje firmy Hyundai v roce 2005 1,78 milionu vozidel, což značí růst o 15,3% proti roku 2004, zatímco domácí prodeje porostou 9,8% na 605 000 vozidel.

Investice do výzkumu a vývoje porostou v roce 2005 o 34,2%

Společnost investuje do výzkumu a vývoje v budoucnosti 1,96 bilionu wonů (1,86 miliardy amerických dolarů), což znamená meziroční růst o 34,2%. Kombinovaná investice do výzkumu a vývoje pro Hyundai Motor a přidružené společnosti poroste meziročně o 19,4 procenta na 3,2 bilionu wonů (3,04 miliardy amerických dolarů). Co se týče samotných investic do zařízení, Hyundai Motor vyčlenil pro rok 2005 částku 820 miliard wonů (780 milionů amerických dolarů).

Celkové investice pro skupinu Hyundai-Kia Automotive Group dosáhnou 6,76 bilionů wonů (6,43 miliard amerických dolarů), což znamená meziroční růst o 23,8%.

Zámořské výrobní závody

Prodeje firmy Hyundai v Číně dosáhly v roce 2004 rekordního tempa, když firma prodala skoro 200 000 vozů. Protože si je firma vědoma svých možností v Číně, zvyšuje investice tak, aby mohla zvýšit výrobní kapacitu do roku 2008 na 600 000 vozů.

Na strategicky významném americkém trhu otevře firma v prvním pololetí tohoto roku svůj první americký výrobní provoz v Montgomery ve státě Alabama.

Nejvýznamnější události roku 2004

Co se týče minulého roku, společnost dosáhla v roce 2004 milníku deseti milionů vyvezených vozů, zatímco roční prodeje vůbec poprvé přesáhly hranici dvou milionů vozů. Ve Spojených státech obdržely vozy Hyundai výraznou podporu, když se model Sonata umístil nejlépe ve své třídě ve studii J.D. Power and Associates 2004 Initial Quality Survey a Hyundai následoval vedoucí firmu v oboru pouze s odstupem jednoho bodu. A na konci roku vybrali redaktoři časopisu Business Week, největšího světového týdeníku o obchodu, předsedu Chung Mong-Koo mezi nejlepší světové manažery roku pro jeho výrazný podíl na zvyšující se kvalitě a objemu prodejů.

Celosvětové prodeje společnosti rostly v roce 2004 o 16,2 procenta a dosáhly  2 283 298 vozů a překročily tak hranici dvou milionů vozů vůbec poprvé v historii firmy. 

Ulsan, Asan a Jeonju—tři továrny firmy Hyundai v Jižní Koreji—dodaly v roce 2004   1 284 683 vozů, což značí zlepšení o 17,3%, zatímco zámořské továrny v Indii, Turecku a Číně zaregistrovaly zvýšení prodejů o 85,4% na 448 184 vozů. Dohromady prodal Hyundai v zámoří 1 732 867 vozů a zaznamenal tak růst o 29,6 procenta.

Nicméně, domácí prodeje stagnovaly a snížily se o 12,3% na 550 538 vozů. Nejostřejší pokles nastal v oblasti prodejů komerčních vozů, které se snížily o 21,2% na 159 538 vozů. Prodeje osobních vozů, LUV a SUV vozidel klesly pouze o osm procent na 390 893 jednotek. Prodeje SUV vozidel a LUV se v roce 2004 výrazně v porovnání s rokem 2003 nezměnily a zůstaly na 141 994 vozech.

V minulém roce se stal model Hyundai Getz  celosvětově nejprodávanějším modelem značky Hyundai s 197 198 prodanými vozy. Model Santa Fe byl druhý nejpopulárnější vůz společnosti a dosáhl  193 393 prodaných vozů. Santa Fe bylo následováno modelem Elantra, které bylo prodáno 182 500 kusů. Modely Accent a Sonata se umístily na čtvrtém (146 870 vozů) a pátém místě (124 056 vozů).

Nejprodávanějšími modely v roce 2003 byly: Elantra (187 937 vozů), Santa Fe (169 513 vozů), Accent (159 739 vozů), Getz (146 305 vozů) a Sonata (129 824 vozů).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 96 400 km
Cena: 252 000 Kč
Hyundai Accent 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 82 557 km
Cena: 70 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 166 km
Cena: 40 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 55 407 km
Cena: 287 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků