Hyundai Matrix

Hyundai rozšířil svou nabídku a uvedením nového automobilu v kategorii malých MPV. Na korejském trhu ponese název Lavita a na ostatních trzích bude toto nové MPV prodáváno pod...
Hyundai Matrix
Hyundai rozšířil svou nabídku a uvedením nového automobilu v kategorii malých MPV. Na korejském trhu ponese název Lavita a na ostatních trzích bude toto nové MPV prodáváno pod názvem Matrix.

Matrix je postavena na úspěšné platformě Avante/Elantra a nabízí flexibilní prostor pro rostoucí počet mladých zákazníků a rodin s aktivním stylem života, kteří od svého vozu očekávají více než jen tradiční přepravu.

V závislosti od požadavků trhu bude Matrix k dodání s jedním ze tří motorů. V základním provedení je vůz vybaven zážehovým motorem alpha 1,6 o výkonu 100 koní. Dále je k dispozici motor beta s výkonem 123 koní a v neposlední řadě bude na některých trzích k dispozici nový přeplňovaný vznětový motor 1,5 common rail.

O přenos výkonu na vozovku se stará zdokonalená pětistupňová manuální převodovka s jednoduchým ovládáním, která dále umocňuje reakci motoru a dokonalý pocit z řízení nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou s fuzzy logikou, která si pamatuje požadavky řidiče a podle toho reaguje.

Matrix může v rostoucím segmentu malých MPV soupeřit se všemi hlavními evropskými i japonskými konkurenty, jak interiérem, tak zavazadlovým prostorem, přičemž se může pochlubit některými unikátními prvky jako jsou sklopná a posuvná zadní sedadla.

Matrix je jako první model vyráběný HMC vybavena centrálně montovanou konzolí, na které jsou soustředěny hlavní přístroje ve středu přístrojové desky, avšak mimo přímý výhled řidiče, nicméně rychle a jednoduše čitelné, když je potřeba. V přímém směru výhledu řidiče je umístěna řada výstražných kontrolek, které řidiče neprodleně upozorní na jakýkoliv eventuální problém.

Díky dokonalému designu spodní části středové konzoly, kde je umístěna kromě jiných ovladačů i řadicí páka či volič automatické převodovky, může být prostor mezi předními sedadly dle požadavků jednotlivých trhů buď volně průchozí, nebo vybaven podlahovou konzolí.

Tak jak zákazníci značky Hyundai očekávají, Matrix přichází s rozsáhlou standardní výbavou, která v souladu s požadavky trhu, může být tato doplněna o další volitelné prvky. Ať již se jedná o klimatizaci, zásuvky 12V, držáky nápojů nebo odkládací plochy, Matrix má nebo může mít téměř všechny prvky výbavy, přičemž několik z nich je u modelu použito poprvé, jako například skryté úložné schránky. Bezpečnostní výbava zahrnuje například standardně dodávané přední airbagy nebo předpínač bezpečnostních pásů. Za příplatek je možné získat i boční airbagy. O odolnosti Matrixu při případné nehodě svědčí i to, že se mu podařilo dosáhnout čtyřhvězdičkového ohodnocení v testech Euro NCAP.

V průběhu tohoto roku očekává HMC prodej 40 000 kusů tohoto modelu na korejském trhu a 60 000 kusů na zahraničních trzích.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků