S představením velkoprostorového modelu Palisade zveřejnil Hyundai detailní informace o jeho hybridním pohonu nové generace. Zdroj: Hyundai

S představením velkoprostorového modelu Palisade zveřejnil Hyundai detailní informace o jeho hybridním pohonu nové generace. | Zdroj: Hyundai

Ten se postupně rozšíří mezi ostatní modely značek Hyundai, Kia a Genesis, protože je přizpůsoben dvěma odlišným spalovacím motorům a celkovému výkonu pokrývajícímu spektrum od 74 do 220 kW s možností pohonu všech kol a významným posílením kvality jízdy i využitelnosti. Zdroj: Hyundai

Ten se postupně rozšíří mezi ostatní modely značek Hyundai, Kia a Genesis, protože je přizpůsoben dvěma odlišným spalovacím motorům a celkovému výkonu pokrývajícímu spektrum od 74 do 220 kW s možností pohonu všech kol a významným posílením kvality jízdy i využitelnosti. | Zdroj: Hyundai

V případě modelu Palisade běží pod kapotou přeplňovaný zážehový motor o objemu 2,5 litru. Zdroj: Hyundai

V případě modelu Palisade běží pod kapotou přeplňovaný zážehový motor o objemu 2,5 litru. | Zdroj: Hyundai

Podporován dvěma elektromotory nabízí ve srovnání s klasickou variantou o 45 % nižší spotřebu (7 l/100 km) při výkonu 245 kW (+19 %) s točivým momentem 460 Nm (+9 %). Zdroj: Hyundai

Podporován dvěma elektromotory nabízí ve srovnání s klasickou variantou o 45 % nižší spotřebu (7 l/100 km) při výkonu 245 kW (+19 %) s točivým momentem 460 Nm (+9 %). | Zdroj: Hyundai

Motor využívá nové písty, trojité vstřikování paliva a vylepšený program spalovacího cyklu. Zdroj: Hyundai

Motor využívá nové písty, trojité vstřikování paliva a vylepšený program spalovacího cyklu. | Zdroj: Hyundai

Platforma je připravená na elektrický pohon všech kol (e-AWD), který bude Hyundai nabízet souběžně s mechanickou alternativou. Zdroj: Hyundai

Platforma je připravená na elektrický pohon všech kol (e-AWD), který bude Hyundai nabízet souběžně s mechanickou alternativou. | Zdroj: Hyundai

Systém e-AWD zvyšuje stabilitu vozu a omezuje náklony karoserie díky nezávislému rozdělování točivého momentu na kola. Zdroj: Hyundai

Systém e-AWD zvyšuje stabilitu vozu a omezuje náklony karoserie díky nezávislému rozdělování točivého momentu na kola. | Zdroj: Hyundai

Ve výsledku je vůz stabilnější v zatáčkách, ale i na příčných nerovnostech, například kolejových přejezdech. Zdroj: Hyundai

Ve výsledku je vůz stabilnější v zatáčkách, ale i na příčných nerovnostech, například kolejových přejezdech. | Zdroj: Hyundai

Systém také přispívá ke snadnějšímu zvládání nouzových manévrů, přičemž potenciální kolizní situaci vyhodnotí s předstihem. Zdroj: Hyundai

Systém také přispívá ke snadnějšímu zvládání nouzových manévrů, přičemž potenciální kolizní situaci vyhodnotí s předstihem. | Zdroj: Hyundai

Spalovacímu motoru sekundují dva elektromotory. První je zakomponovaný do převodovky a stará se o startování, dobíjení baterie a posílení výkonu. Zdroj: Hyundai

Spalovacímu motoru sekundují dva elektromotory. První je zakomponovaný do převodovky a stará se o startování, dobíjení baterie a posílení výkonu. | Zdroj: Hyundai

Druhý elektromotor dodává výkon soustavě a zajišťuje rekuperaci energie. Zdroj: Hyundai

Druhý elektromotor dodává výkon soustavě a zajišťuje rekuperaci energie. | Zdroj: Hyundai

Výsledkem jsou kratší starty, citlivější vyrovnávání prodlevy výkonu spalovacího motoru a ve spolupráci s novou spojkou i rychlejší řazení. Zdroj: Hyundai

Výsledkem jsou kratší starty, citlivější vyrovnávání prodlevy výkonu spalovacího motoru a ve spolupráci s novou spojkou i rychlejší řazení. | Zdroj: Hyundai

Maximální využití jízdy na baterii snižuje vibrace v interiéru. Zdroj: Hyundai

Maximální využití jízdy na baterii snižuje vibrace v interiéru. | Zdroj: Hyundai

Regenerativní řízení nabíjení baterie podpořené rekuperací si automaticky volí režimy v závislosti na délce a profilu trasy. Zdroj: Hyundai

Regenerativní řízení nabíjení baterie podpořené rekuperací si automaticky volí režimy v závislosti na délce a profilu trasy. | Zdroj: Hyundai

Hybridní pohon přináší i funkce, které byly dosud dostupné převážně u elektromobilů. Zdroj: Hyundai

Hybridní pohon přináší i funkce, které byly dosud dostupné převážně u elektromobilů. | Zdroj: Hyundai

Jedná se o napájení externího příslušenství výkonem 3.6 kW, dokud se kapacita baterie nachází pod 30 %. Zdroj: Hyundai

Jedná se o napájení externího příslušenství výkonem 3.6 kW, dokud se kapacita baterie nachází pod 30 %. | Zdroj: Hyundai

Dále umožňuje provozovat palubní komfortní funkce až jednu hodinu s vypnutým motorem. Zdroj: Hyundai

Dále umožňuje provozovat palubní komfortní funkce až jednu hodinu s vypnutým motorem. | Zdroj: Hyundai

Hyundai Palisade 2025 Zdroj: Hyundai

Hyundai Palisade 2025 | Zdroj: Hyundai

Hyundai Palisade 2025 Zdroj: Hyundai

Hyundai Palisade 2025 | Zdroj: Hyundai

Hyundai Palisade 2025 Zdroj: Hyundai

Hyundai Palisade 2025 | Zdroj: Hyundai

Hyundai Palisade 2025 Zdroj: Hyundai

Hyundai Palisade 2025 | Zdroj: Hyundai

Ten se postupně rozšíří mezi ostatní modely značek Hyundai, Kia a Genesis, protože je přizpůsoben dvěma odlišným spalovacím motorům a celkovému výkonu pokrývajícímu spektrum od 74 do 220 kW s možností pohonu všech kol a významným posílením kvality jízdy i využitelnosti. Zdroj: Hyundai
V případě modelu Palisade běží pod kapotou přeplňovaný zážehový motor o objemu 2,5 litru. Zdroj: Hyundai
Podporován dvěma elektromotory nabízí ve srovnání s klasickou variantou o 45 % nižší spotřebu (7 l/100 km) při výkonu 245 kW (+19 %) s točivým momentem 460 Nm (+9 %). Zdroj: Hyundai
Motor využívá nové písty, trojité vstřikování paliva a vylepšený program spalovacího cyklu. Zdroj: Hyundai
21
Fotogalerie

Hyundai má zázračný hybrid. Spojuje nezávislost spalováku s vychytávkami elektromobilů

Hyundai Palisade přichází s inovativním hybridním pohonem, který kombinuje vysoký výkon, nižší spotřebu a možnost pohonu všech kol. Přidává i několik vychytávek ze světa elektromobilů.

S představením velkoprostorového modelu Palisade zveřejnil Hyundai detailní informace o jeho hybridním pohonu nové generace. Ten se postupně rozšíří mezi ostatní modely značek Hyundai, Kia a Genesis, protože je přizpůsoben dvěma odlišným spalovacím motorům a celkovému výkonu pokrývajícímu spektrum od 74 do 220 kW s možností pohonu všech kol a významným posílením kvality jízdy i využitelnosti.

V případě modelu Palisade běží pod kapotou přeplňovaný zážehový motor o objemu 2,5 litru. Podporován dvěma elektromotory nabízí ve srovnání s klasickou variantou o 45 % nižší spotřebu (7 l/100 km) při výkonu 245 kW (+19 %) s točivým momentem 460 Nm (+9 %). Motor využívá nové písty, trojité vstřikování paliva a vylepšený program spalovacího cyklu. Menší hybridní modely budou využívat přeplňovanou šestnáctistovku přinášející 4% úsporu paliva a točivý moment až 380 Nm.

Spalovacímu motoru sekundují dva elektromotory. První je zakomponovaný do převodovky a stará se o startování, dobíjení baterie a posílení výkonu. Druhý elektromotor dodává výkon soustavě a zajišťuje rekuperaci energie. Výsledkem jsou kratší starty, citlivější vyrovnávání prodlevy výkonu spalovacího motoru a ve spolupráci s novou spojkou i rychlejší řazení. Maximální využití jízdy na baterii snižuje vibrace v interiéru. Regenerativní řízení nabíjení baterie podpořené rekuperací si automaticky volí režimy v závislosti na délce a profilu trasy.

Platforma je připravená na elektrický pohon všech kol (e-AWD), který bude Hyundai nabízet souběžně s mechanickou alternativou. Přeci jen, každý trh a model má svá specifika. Systém e-AWD zvyšuje stabilitu vozu a omezuje náklony karoserie díky nezávislému rozdělování točivého momentu na kola. Ve výsledku je vůz stabilnější v zatáčkách, ale i na příčných nerovnostech, například kolejových přejezdech. Systém také přispívá ke snadnějšímu zvládání nouzových manévrů, přičemž potenciální kolizní situaci vyhodnotí s předstihem.

Hybridní pohon přináší i funkce, které byly dosud dostupné převážně u elektromobilů. Jedná se o napájení externího příslušenství výkonem 3.6 kW, dokud se kapacita baterie nachází pod 30 %. Dále umožňuje provozovat palubní komfortní funkce až jednu hodinu s vypnutým motorem.

Zdroj: Hyundai 

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud