Hyundai Palisade přichází s inovativním hybridním pohonem, který kombinuje vysoký výkon, nižší spotřebu a možnost pohonu všech kol. Přidává i několik vychytávek ze světa elektromobilů.
S představením velkoprostorového modelu Palisade zveřejnil Hyundai detailní informace o jeho hybridním pohonu nové generace. Ten se postupně rozšíří mezi ostatní modely značek Hyundai, Kia a Genesis, protože je přizpůsoben dvěma odlišným spalovacím motorům a celkovému výkonu pokrývajícímu spektrum od 74 do 220 kW s možností pohonu všech kol a významným posílením kvality jízdy i využitelnosti.
V případě modelu Palisade běží pod kapotou přeplňovaný zážehový motor o objemu 2,5 litru. Podporován dvěma elektromotory nabízí ve srovnání s klasickou variantou o 45 % nižší spotřebu (7 l/100 km) při výkonu 245 kW (+19 %) s točivým momentem 460 Nm (+9 %). Motor využívá nové písty, trojité vstřikování paliva a vylepšený program spalovacího cyklu. Menší hybridní modely budou využívat přeplňovanou šestnáctistovku přinášející 4% úsporu paliva a točivý moment až 380 Nm.
Spalovacímu motoru sekundují dva elektromotory. První je zakomponovaný do převodovky a stará se o startování, dobíjení baterie a posílení výkonu. Druhý elektromotor dodává výkon soustavě a zajišťuje rekuperaci energie. Výsledkem jsou kratší starty, citlivější vyrovnávání prodlevy výkonu spalovacího motoru a ve spolupráci s novou spojkou i rychlejší řazení. Maximální využití jízdy na baterii snižuje vibrace v interiéru. Regenerativní řízení nabíjení baterie podpořené rekuperací si automaticky volí režimy v závislosti na délce a profilu trasy.
Platforma je připravená na elektrický pohon všech kol (e-AWD), který bude Hyundai nabízet souběžně s mechanickou alternativou. Přeci jen, každý trh a model má svá specifika. Systém e-AWD zvyšuje stabilitu vozu a omezuje náklony karoserie díky nezávislému rozdělování točivého momentu na kola. Ve výsledku je vůz stabilnější v zatáčkách, ale i na příčných nerovnostech, například kolejových přejezdech. Systém také přispívá ke snadnějšímu zvládání nouzových manévrů, přičemž potenciální kolizní situaci vyhodnotí s předstihem.
Hybridní pohon přináší i funkce, které byly dosud dostupné převážně u elektromobilů. Jedná se o napájení externího příslušenství výkonem 3.6 kW, dokud se kapacita baterie nachází pod 30 %. Dále umožňuje provozovat palubní komfortní funkce až jednu hodinu s vypnutým motorem.