Hyundai má nového šéfa designu: Luc Donckerwolke pracoval na Octavii i Fabii

Uvnitř Hyundai Motor Group se mění zasedací pořádek. Na pozici vedoucího designu byl nyní jmenován Luc Donckerwolke.

Za designové směřování celého koncernu Hyundai Motor Group, a tedy značek Hyundai, Kia a Genesis, bude nyní zodpovědný nový šéfdesignér. Nejvyšší pozici bude od 1. listopadu zastávat Belgičan Luc Donckerwolke, který již pro značku Hyundai pracoval jako výkonný ředitel designového oddělení. Nahrazuje tak dosavadního šéfdesignéra Petera Schreyera, jenž bude nyní fungovat jako vrchní konzultant designových projektů.  

Donckerwolke má vskutku zajímavý profesní životopis a může se chlubit zkušenostmi u mnoha velkých výrobců. Jeho tvůrčí portfolio ale nakonec mluví za vše. Ještě před nastoupením do korejské automobilky si designér v 90. letech rozjel slibnou kariéru pod křídly koncernu VW. Mezi lety 1994 až 1996 pracoval ve Škodě a podílel se na designu první generace Octavie a Fabie.  

Už i i30 Fastback může být sportovní jen naoko. Hyundai představuje N Line

Už i i30 Fastback může být sportovní jen naoko. Hyundai představuje N Line

Poté se Donckerwolke přesunul k Audi, kde pracoval na druhé generaci kombi A4 Avant a taky kompaktním modelu A2. Odtud v roce 1998 směřoval do italského Lamborghini. Zde bylo jeho dílem modernizované Diablo VT 6.0, tehdy nové Murciélago a produkční verze Gallarda. Společně s Walterem de’Silvou poté navrhl i onu nádhernou studii moderní verze Miury z roku 2006.

Svého kolegu de’Silvu, který odešel k Audi, koneckonců nahradil pod značkou Seat a svou tvorbu uplatnil například u předchozí generace Ibizy. Následně v roce 2012 putoval Donckerwolke i na pozici ředitele designu v Bentley a nakonec v roce 2015 opustil koncern VW, když se rozhodl doplnit řady v automobilce Hyundai.

Minitest Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line: Akademicky určitě lepší

Minitest Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line: Akademicky určitě lepší

Jakožto nový šéf designu celé společnosti Hyundai Motor Group bude Donckerwolke dohlížet na globální tým návrhářů a svými poznatky ovlivňovat designový jazyk a směřování značek Hyundai, Kia i prémiového Genesis, jež dosud operuje hlavně v zámoří a Asii.  

Na nejznámější vozy belgického designéra se podívejte v galerii.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků