Hyundai má nového šéfa designu: Luc Donckerwolke pracoval na Octavii i Fabii

Uvnitř Hyundai Motor Group se mění zasedací pořádek. Na pozici vedoucího designu byl nyní jmenován Luc Donckerwolke.

Za designové směřování celého koncernu Hyundai Motor Group, a tedy značek Hyundai, Kia a Genesis, bude nyní zodpovědný nový šéfdesignér. Nejvyšší pozici bude od 1. listopadu zastávat Belgičan Luc Donckerwolke, který již pro značku Hyundai pracoval jako výkonný ředitel designového oddělení. Nahrazuje tak dosavadního šéfdesignéra Petera Schreyera, jenž bude nyní fungovat jako vrchní konzultant designových projektů.  

Donckerwolke má vskutku zajímavý profesní životopis a může se chlubit zkušenostmi u mnoha velkých výrobců. Jeho tvůrčí portfolio ale nakonec mluví za vše. Ještě před nastoupením do korejské automobilky si designér v 90. letech rozjel slibnou kariéru pod křídly koncernu VW. Mezi lety 1994 až 1996 pracoval ve Škodě a podílel se na designu první generace Octavie a Fabie.  

Už i i30 Fastback může být sportovní jen naoko. Hyundai představuje N Line

Už i i30 Fastback může být sportovní jen naoko. Hyundai představuje N Line

Poté se Donckerwolke přesunul k Audi, kde pracoval na druhé generaci kombi A4 Avant a taky kompaktním modelu A2. Odtud v roce 1998 směřoval do italského Lamborghini. Zde bylo jeho dílem modernizované Diablo VT 6.0, tehdy nové Murciélago a produkční verze Gallarda. Společně s Walterem de’Silvou poté navrhl i onu nádhernou studii moderní verze Miury z roku 2006.

Svého kolegu de’Silvu, který odešel k Audi, koneckonců nahradil pod značkou Seat a svou tvorbu uplatnil například u předchozí generace Ibizy. Následně v roce 2012 putoval Donckerwolke i na pozici ředitele designu v Bentley a nakonec v roce 2015 opustil koncern VW, když se rozhodl doplnit řady v automobilce Hyundai.

Minitest Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line: Akademicky určitě lepší

Minitest Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line: Akademicky určitě lepší

Jakožto nový šéf designu celé společnosti Hyundai Motor Group bude Donckerwolke dohlížet na globální tým návrhářů a svými poznatky ovlivňovat designový jazyk a směřování značek Hyundai, Kia i prémiového Genesis, jež dosud operuje hlavně v zámoří a Asii.  

Na nejznámější vozy belgického designéra se podívejte v galerii.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků