Hyundai končí s výrobou modelu Elantra

15 komentářů

comment
9. srpna • 9:41

Znamena to, ze "verze pro Evropu" se bude lisit od te americke? Ta americka (podle fotek v clanku na odkazu) totiz vypada jako dost hnusna kopie Coroly, cili designove od soucasne Elantry jasny krok zpet (tim myslim, ze uz to skoro vypadalo, ze Hyundai prestava mit potrebu jen kopirovat design jinych znacek a zacina delat svuj, a ted zas tohle).

patrik
9. srpna • 11:37

Corollu několika generací znám dobře a Lantru/Elantru taky. Na rozdíl od tebe nepokládám Elantru 2007 za kopii ani jedné z generací Corolly - počkej si ještě na Corollu 2007, pak se o tom znovu pobavíme. Hnusnost nebo krásnost už je tvoje subjektivní hodnocení, to bychom se tady za chvíli znovu zapletli do nekonečných debat o ubohých korejcích, japoncích na koncích, sockách z Boleslavi a trakařích z Vlkohradu. Zásadní na staré elantře byl technický a deisgnérský průlom, který ji etabloval na globálním trhu, nová generace podle informací z USA je opět o výrazný kus dál a - v tom máš pravdu - je hodnocená jako rovnocenný konkurent příslušných modelů od Hondy, Mazdy a Toyoty. Při dominanci japonských značek na americkém trhu je to jasné znamení.Podle dalších zpráv váže Hyundai nasazení elantry v Evropě na dokončení přípravy verze 5D a kombi. Podle mého názoru bude zároveň brát ohled na spuštění výroby Cee'd v Kie Slovakia, aby nepodrazil novou fabriku a model, na kterém koncernu hodně záleží. Pak se taky ujasní, které karosářské verze od kterého modelu přijdou do ČR a SR.Nedostatku elanter v přechodném období bych se nebál, pojede se ze skladových zásob a utlumovaných linek, stejně jako to bylo v případě "mezery" při nasazení nového accentu. Tam taky koncern dával pozor, aby nepoškodil Rio II a nakonec jak víme pro ČR/SR vyloučil Accent 5D a Rio sdn. Můj odhad je, že v následujících několika měsících si dosavadní elantra u nás velmi polepší v prodejích (už teď se dá se slevami u dealera koupit kolem 310k s velmi dobrou výbavou, motorizace 1,6 benzin), stejně jako před asi půl rokem byl na špici prodejů nižší střední předchozí accent.
Pěkný den:-)

JoKo_
9. srpna • 14:34

ono sa robi novy accent 5d? nikde na nete ho neviem najst... :-/ ja viem len o trojdverovej verzii accenta pre us trh...

patrik
10. srpna • 14:04

Máš pravdu, promiň, trochu jsem se uřek, taky znám jenom Accent3D. Podstata věci je ale v tom, jak si Kia a Hyundai promyšleně parcelují trhy, aby si navzájem neničily prodeje. Navíc dokážou při vývoji slušně mást spy agentury, takže Rio bylo dost dlouho prezentováno ve spy výhledech jako nový Accent, Magentis dokonce jako Elantra atd. Je to docela zábava. :-)

petansoudce@seznam.cz
10. srpna • 8:18

Nevěř tomu,accent 5D nejspíš nebude.Souvisí to s prodejnosti KIA a problémem ,který to byl už rečen.Podle toho jak Hyn. propaguje accenta (nového),asi vůbec nebude.V brně u prodejců ma accenta jen 1 prodejce a skoro vůbec žádna propagace.nedávno jsem si koupil Elantru a ted mě zpráva žě hyn. elantru pro evropu vyrábět nebude nepotěšil.No ukáže asi čas jestli jsem se neukvapil.Vůz však je vetší než accent.

r.krauze
9. srpna • 11:39

patrik: Jses rychlejsi :-D

patrik
9. srpna • 12:30

:-D nezávodil jsem, klidně přihoď pod kotel

r.krauze
9. srpna • 13:49

patrik: uz jsi vsechno, co jsem mel na mysli, napsal ;-)

Dave
9. srpna • 12:44

Elantra by Kiu ED neměla podrazit, protože to přece jenom bude o kus větší auto (na rozdíl od Oktávie by se měla právoplatně zařadit do střední třídy) a předpokládám, že bude podstatný rozdíl i v ceně (i díky clu/dopravě). Otázka je vliv na Nošovický FD, ale na ten si ještě chvíli počkáme...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
patrik
10. srpna • 13:52

Hm, možná to opravdu nebude koncernový kanibal pro ED, uvidíme. Zatím si ale myslím, že elantra stojí na stejné platformě a podle hlášek z US je opravdu hodně prostorná, neřekl bych, že bude výrazně menší než ED. Nošovice a jejich speciality vidím spíš o půl až jednu generaci později, dva nebo tři roky se čekat nedá. Hyundai si s cenami dokázal poradit i v době, kdy všechno vozil z Koreje, tak trochu ve mě dřímá podezření, že by je i mohlo napadnout vozit potovary na montáž do Žiliny, než se dostaví a rozjedou Nošovice - dnes se linky staví natolk flexibilní, že bych to v rámci koncernu neviděl jako zásadní problém. Já teď budu (kromě kombíku, konečně!!!) hlavně zvědavý, kdy Kia/Hyundai přijde s novým mini MPV, které nahradí Matrix. Je to myslím třetí nebo čtvrtý nejprodávanšjší segment v Evropě, tyhle peníze koncern na chodníku ležet nenechá. Pak se budeme moct trochu vážněji znovu začít bavit o Roomsteru.:-))

r.krauze
9. srpna • 11:08

Me se na fotkach nova Elantra docela libi, rozhodne vice nez soucany model. Trosku mi to pripomina navrat ke tvarum starsi Lantry.

JiVi
9. srpna • 12:53

jestli spis nepripominu tu novou Ladu ... :-O

comment
9. srpna • 11:10

No prave :-)

Radek Ondrášík
9. srpna • 9:51

Zda to bude věrná kopie americké verze, nebo půjde o nějakou pozměněnou, či úplně novou verzi vám v této chvíli nikdo neřekne. Jedno je ovšem jasné, pokud maji v USA Elantru a nechtějí ji prodávat v EU, pak bude asi dost odlišná, protože si nedovedu představit důvod, proč 3/4 roku čekat s vozem, který mají někde v produkci a přicházet tak o zákazníky a tím i o peníze.Můj osobní názor je tedy takový, že EU Elantra bude co se týká vnějšího designu dost odlišná od americké verze a bude to dle mého názoru mix nového Accentu a nynější Sonaty. Ovšem jak říkám, je to můj interni tip.

r.krauze
9. srpna • 11:38

"Jedno je ovšem jasné, pokud maji v USA Elantru a nechtějí ji prodávat v EU, pak bude asi dost odlišná"
Aby za tim nebyla podobna obchodni strategie jako u Accentu HB, ktery se do EU take nebude dovazet, aby nekonkuroval Riu. Misto Elantry zde bude Kia Ed.

Doporučujeme

Články odjinud