Hyundai Kona z Nošovic vs. konkurence: Zvolíte větší dojezd, nebo lepší výbavu?

Pokud sháníte elektrický městský crossover, máte v Česku z čeho vybírat. Hyundai Kona Electric po modernizaci je na trhu novinkou, proto jsme ho srovnali s vybranou konkurencí. Jak si vede?

Omlazený Hyundai Kona včera odhalil české ceny. Nyní se podíváme, jak si stojí oproti konkurenci. Vzhledem k umístění na trhu se jako vhodní konkurenti hodí třeba elektrické vozy ze skupiny Stellantis, kde najdete Peugeot e-2008, Opel Mokka-e, ale i luxusněji směrovaný DS3 Crossback E-Tense. Velmi schopná, i když trochu specifická, je i Mazda MX-30.

Kia láká na svůj další elektromobil. Uvede s ním nový designový jazyk i techniku

Kia láká na svůj další elektromobil. Uvede s ním nový designový jazyk i techniku

Ze skupiny Stellantis jsme vybrali Peugeot e-2008 a pro porovnání jsme vzali vždy základní variantu daného vozu. Hyundai Kona Electric startuje na částce 799.990 Kč, francouzský konkurent má základní cenu o 75.010 Kč vyšší. Dražší je i Mazda MX-30 v základní variantě GT, která vyjde na 845.900 Kč.

Je ale nutné počítat s tím, že na Hyundai se aktuálně váže sleva 100 tisíc korun v rámci akčního ceníku při vstupu na trh. Další ceník, kde není zaváděcí edice, dává zvýhodnění 50 tisíc korun, takže se pořizovací ceny nakonec přibližně vyrovnají.

Hyundai Santa Fe do zásuvky dorazil do Česka. Má 265 koní, stojí od 1,25 milionu

Hyundai Santa Fe do zásuvky dorazil do Česka. Má 265 koní, stojí od 1,25 milionu

Kolik toho u jednotlivých výrobců dostanete? Podrobné technické údaje naleznete níže. Je jasně vidět, že Hyundai Kona Electric dokáže být kompetitivní i v základní konfiguraci, Peugeot se ale jen tak nedá a Mazda zase fascinuje svou odvahou chtít za elektromobil s tabulkovým dojezdem 200 km na jedno nabití obdobné peníze. Jak je to ale s výbavou?

Model Kona Electric Peugeot e-2008 Mazda MX-30
Automatická klimatizace ano ano ano
Přední LED světlomety ne ano ano
Zadní LED svítilny ne ano ano
Litá kola 17“ 17“ 18“
Navigace ne ne ano
Světelný a dešťový senzor ano/ne ano/ano ano/ano
Metalíza 16.900 Kč ano 13.900 Kč
Bezklíčové startování ano ano ano
Zadní parkovací senzory ano ano ano
Parkovací kamera ano 5 000 Kč ano
Tempomat ano ano Adaptivní
Vyhřívaná př. sedadla ano 6 000 Kč ne

Nejvyšší standardní výbavu nabízí Mazda MX-30, která tak kompenzuje malou baterii s kapacitou 35,5 kWh, což reálně vystačí k ujetí 160 až 180 kilometrů. Peugeot e-2008 a Hyundai Kona Electric už ale dokážou fungovat jako běžné vozy nejen pro okrajový trh.

V případě Peugeotu si na vyšší výbavu sáhnete poměrně snadno, mezi standardní verzí e-Allure a lepší e-Allure Pack je rozdíl jen pět tisíc korun. Do vozu vám přidá zadní parkovací kameru, vyvýšený 3D přístrojový štít nebo přední LED mlhovky.

Spojení FCA a PSA je oficiálně hotovo. Stellantis je 4. největším výrobcem aut světa

Spojení FCA a PSA je oficiálně hotovo. Stellantis je 4. největším výrobcem aut světa

U Hyundaie lze v příplatcích sáhnout po systému Range za 40 tisíc korun, který zahrnuje tepelné čerpadlo, systém předehřívání akumulátoru a 10,5kW třífázovou palubní nabíječku. Za lepší výbavu Style už ale budete muset připlatit 100 tisíc korun. Více zde.

Hyundai Kona Electric: Srovnání s konkurencí
Model Kona Electric Peugeot e-2008 Mazda MX-30
Výkon [kW] 100 100 107
T. moment [N.m] 395 260 265
Zrychlení [s] 9,9 9 9,7
Max. rychlost [km/h] 155 150 140
Akumulátor [kWh] 39,2 50 35,5
Dojezd [km] 305 310 200
Provozní hmotnost [kg] 1610 1623 1645
Max. přívěs [kg] 300 - neuvedeno
Délka [mm] 4205 4300 4395
Šířka [mm] 1800 1770 1795
Výška [mm] 1555 1530 1570
Rozvor [mm] 2600 2605 2655
Zavazadelník [l] 332/1114 434/1467 341/1146
Základní cena [Kč] 799.990 875.000 854.900

Hyundai a Peugeot dávají ke svým elektrickým modelům záruku 8 let či 160.000 km na trakční akumulátor. Na vozy se pak vztahuje i standardní pětiletá záruka. Mazda se za všechny své vozy zaručuje standardně na tři roky či 100.000 km, podle toho, co nastane dřív.

Hyundai Kona Electric je i po vylepšení plnohonotným zástupcem segmentu elektrických crossoverů, které se pořizovací cenou pohybují okolo jednoho milionu korun. Svou techniku nemůže dát ani jeden lacino, a tak se je snaží automobilky dovybavit, co to jenom jde. Z toho důvodu jsou si konkurenti dost podobní. Za Hyundai ale aktuálně mluví zajímavá sleva.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků