Omlazený Hyundai Kona včera odhalil české ceny. Nyní se podíváme, jak si stojí oproti konkurenci. Vzhledem k umístění na trhu se jako vhodní konkurenti hodí třeba elektrické vozy ze skupiny Stellantis, kde najdete Peugeot e-2008, Opel Mokka-e, ale i luxusněji směrovaný DS3 Crossback E-Tense. Velmi schopná, i když trochu specifická, je i Mazda MX-30.
Kia láká na svůj další elektromobil. Uvede s ním nový designový jazyk i techniku
Ze skupiny Stellantis jsme vybrali Peugeot e-2008 a pro porovnání jsme vzali vždy základní variantu daného vozu. Hyundai Kona Electric startuje na částce 799.990 Kč, francouzský konkurent má základní cenu o 75.010 Kč vyšší. Dražší je i Mazda MX-30 v základní variantě GT, která vyjde na 845.900 Kč.
Je ale nutné počítat s tím, že na Hyundai se aktuálně váže sleva 100 tisíc korun v rámci akčního ceníku při vstupu na trh. Další ceník, kde není zaváděcí edice, dává zvýhodnění 50 tisíc korun, takže se pořizovací ceny nakonec přibližně vyrovnají.
Hyundai Santa Fe do zásuvky dorazil do Česka. Má 265 koní, stojí od 1,25 milionu
Kolik toho u jednotlivých výrobců dostanete? Podrobné technické údaje naleznete níže. Je jasně vidět, že Hyundai Kona Electric dokáže být kompetitivní i v základní konfiguraci, Peugeot se ale jen tak nedá a Mazda zase fascinuje svou odvahou chtít za elektromobil s tabulkovým dojezdem 200 km na jedno nabití obdobné peníze. Jak je to ale s výbavou?
Model |
Kona Electric |
Peugeot e-2008 |
Mazda MX-30 |
Automatická klimatizace |
ano |
ano |
ano |
Přední LED světlomety |
ne |
ano |
ano |
Zadní LED svítilny |
ne |
ano |
ano |
Litá kola |
17“ |
17“ |
18“ |
Navigace |
ne |
ne |
ano |
Světelný a dešťový senzor |
ano/ne |
ano/ano |
ano/ano |
Metalíza |
16.900 Kč |
ano |
13.900 Kč |
Bezklíčové startování |
ano |
ano |
ano |
Zadní parkovací senzory |
ano |
ano |
ano |
Parkovací kamera |
ano |
5 000 Kč |
ano |
Tempomat |
ano |
ano |
Adaptivní |
Vyhřívaná př. sedadla |
ano |
6 000 Kč |
ne |
Nejvyšší standardní výbavu nabízí Mazda MX-30, která tak kompenzuje malou baterii s kapacitou 35,5 kWh, což reálně vystačí k ujetí 160 až 180 kilometrů. Peugeot e-2008 a Hyundai Kona Electric už ale dokážou fungovat jako běžné vozy nejen pro okrajový trh.
V případě Peugeotu si na vyšší výbavu sáhnete poměrně snadno, mezi standardní verzí e-Allure a lepší e-Allure Pack je rozdíl jen pět tisíc korun. Do vozu vám přidá zadní parkovací kameru, vyvýšený 3D přístrojový štít nebo přední LED mlhovky.
Spojení FCA a PSA je oficiálně hotovo. Stellantis je 4. největším výrobcem aut světa
U Hyundaie lze v příplatcích sáhnout po systému Range za 40 tisíc korun, který zahrnuje tepelné čerpadlo, systém předehřívání akumulátoru a 10,5kW třífázovou palubní nabíječku. Za lepší výbavu Style už ale budete muset připlatit 100 tisíc korun. Více zde.
Hyundai Kona Electric: Srovnání s konkurencí |
Model |
Kona Electric |
Peugeot e-2008 |
Mazda MX-30 |
Výkon [kW] |
100 |
100 |
107 |
T. moment [N.m] |
395 |
260 |
265 |
Zrychlení [s] |
9,9 |
9 |
9,7 |
Max. rychlost [km/h] |
155 |
150 |
140 |
Akumulátor [kWh] |
39,2 |
50 |
35,5 |
Dojezd [km] |
305 |
310 |
200 |
Provozní hmotnost [kg] |
1610 |
1623 |
1645 |
Max. přívěs [kg] |
300 |
- |
neuvedeno |
Délka [mm] |
4205 |
4300 |
4395 |
Šířka [mm] |
1800 |
1770 |
1795 |
Výška [mm] |
1555 |
1530 |
1570 |
Rozvor [mm] |
2600 |
2605 |
2655 |
Zavazadelník [l] |
332/1114 |
434/1467 |
341/1146 |
Základní cena [Kč] |
799.990 |
875.000 |
854.900 |
Hyundai a Peugeot dávají ke svým elektrickým modelům záruku 8 let či 160.000 km na trakční akumulátor. Na vozy se pak vztahuje i standardní pětiletá záruka. Mazda se za všechny své vozy zaručuje standardně na tři roky či 100.000 km, podle toho, co nastane dřív.
Hyundai Kona Electric je i po vylepšení plnohonotným zástupcem segmentu elektrických crossoverů, které se pořizovací cenou pohybují okolo jednoho milionu korun. Svou techniku nemůže dát ani jeden lacino, a tak se je snaží automobilky dovybavit, co to jenom jde. Z toho důvodu jsou si konkurenti dost podobní. Za Hyundai ale aktuálně mluví zajímavá sleva.