Korejská značka již oficiálně doplňuje portfolio N modelů o ostrý crossover. Jednu zásadní věc ale nenabízí.
Oblíbený hot hatch Hyundai i30 N a menší i20 N již po řadě upoutávek konečně doplňuje i dlouho chystaný ostrý crossover Kona N. Hyundai vybalil na novinku všechno své know-how v oblasti tvorby říznějších modelů. V jedné kategorii ale bohužel pro některé přichází s určitým kompromisem.
Agresivnější nárazníky, dvě velké koncovky výfuku či výrazné křídlo se zabudovaným třetím brzdovým světlem, všechno je na nové Koně N na místě, a to včetně tradičně kontrastních červených detailů na koncích nárazníků a prahů. Auto sedí standardně na 19palcových kovaných kolech a obouvá pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 235/40 R 19.
Posílení se dočkala i brzdová soustava s červeně lakovanými třmeny, přičemž úpravy na podvozku pokračovaly nasazením elektronicky řízených tlumičů a zpevněním konstrukce uložení předních tlumičů a vzpěr. Navíc se inženýři divize N pustili i do dodatečných bodových svarů na karoserii pro zvýšení torzní tuhosti crossoveru.
Pod kapotou nás taky nečeká žádném překvapení. Najdeme tu známý přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec T-GDI o výkonu 280 koní (206 kW) a točivém momentu 392 N.m, tedy v naladění, jaké má výkonnější verze hot hatche i30 N Performance. O možnosti slabší varianty, naladěné po vzoru hatchbacku na 250 koní (184 kW), se Hyundai nezmiňuje.
Zatímco ale hot hatch i30 N nabízí Hyundai s manuální či dvouspojkovou automatickou převodovkou, u Kony N se výrobce rozhodl nabízet výhradně automatickou DCT skříň. Součástí ústrojí s pohonem předních kol je i standardně elektronicky řízený diferenciál s omezenou svorností e-LSD. Výsledkem je, že s režimem Launch Control umí nové „enko“ vystřelit z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti 240 km/h.
Kromě tradičních jízdních režimů nabízí i Kona N možnost individuálního nastavení jednotlivých částí vozu pod volbou Custom. Různé režimy jsou poté připravený i pro elektronickou stabilizaci ESC. Uvnitř nakonec čekejte sportovní sedačky, multifunkční sportovní volant s programovatelnými N tlačítky a standardní 10,25palcový přístrojový štít může doplnit velký head-up displej.
Datum uvedení Hyundaie Kona N na trh ani české cenovky zatím automobilka neupřesňuje.