Oblíbený  hot hatch Hyundai i30 N  a  menší i20 N  již po řadě upoutávek konečně doplňuje i dlouho chystaný ostrý crossover Kona N. Hyundai vybalil na novinku všechno své know-how v oblasti tvorby říznějších modelů. | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai

Oblíbený hot hatch Hyundai i30 N a menší i20 N již po řadě upoutávek konečně doplňuje i dlouho chystaný ostrý crossover Kona N. Hyundai vybalil na novinku všechno své know-how v oblasti tvorby říznějších modelů. | Hyundai Kona N | Zdroj: Hyundai

V jedné kategorii ale bohužel pro některé přichází s určitým kompromisem. | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai

V jedné kategorii ale bohužel pro některé přichází s určitým kompromisem. | Hyundai Kona N | Zdroj: Hyundai

Agresivnější nárazníky, dvě velké koncovky výfuku či výrazné křídlo se zabudovaným třetím brzdovým světlem, všechno je na nové Koně N na místě, a to včetně tradičně kontrastních červených detailů na koncích nárazníků a prahů. | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai

Agresivnější nárazníky, dvě velké koncovky výfuku či výrazné křídlo se zabudovaným třetím brzdovým světlem, všechno je na nové Koně N na místě, a to včetně tradičně kontrastních červených detailů na koncích nárazníků a prahů. | Hyundai Kona N | Zdroj: Hyundai

Auto sedí standardně na 19palcových kovaných kolech a obouvá pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 235/40 R 19. | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai

Auto sedí standardně na 19palcových kovaných kolech a obouvá pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 235/40 R 19. | Hyundai Kona N | Zdroj: Hyundai

Posílení se dočkala i brzdová soustava s červeně lakovanými třmeny, přičemž úpravy na podvozku pokračovaly nasazením elektronicky řízených tlumičů a zpevněním konstrukce uložení předních tlumičů a vzpěr. | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai

Posílení se dočkala i brzdová soustava s červeně lakovanými třmeny, přičemž úpravy na podvozku pokračovaly nasazením elektronicky řízených tlumičů a zpevněním konstrukce uložení předních tlumičů a vzpěr. | Hyundai Kona N | Zdroj: Hyundai

Navíc se inženýři divize N pustili i do dodatečných bodových svarů na karoserii pro zvýšení torzní tuhosti crossoveru. | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai

Navíc se inženýři divize N pustili i do dodatečných bodových svarů na karoserii pro zvýšení torzní tuhosti crossoveru. | Hyundai Kona N | Zdroj: Hyundai

Pod kapotou nás taky nečeká žádném překvapení. Najdeme tu známý přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec T-GDI o výkonu 280 koní (206 kW) a točivém momentu 392 N.m, tedy v naladění, jaké má výkonnější verze hot hatche i30 N Performance. | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai

Pod kapotou nás taky nečeká žádném překvapení. Najdeme tu známý přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec T-GDI o výkonu 280 koní (206 kW) a točivém momentu 392 N.m, tedy v naladění, jaké má výkonnější verze hot hatche i30 N Performance. | Hyundai Kona N | Zdroj: Hyundai

O možnosti slabší varianty, naladěné po vzoru hatchbacku na 250 koní (184 kW), se Hyundai nezmiňuje. | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai

O možnosti slabší varianty, naladěné po vzoru hatchbacku na 250 koní (184 kW), se Hyundai nezmiňuje. | Hyundai Kona N | Zdroj: Hyundai

Zatímco ale hot hatch i30 N nabízí Hyundai s manuální či dvouspojkovou automatickou převodovkou, u Kony N se výrobce rozhodl nabízet výhradně automatickou DCT skříň. | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai

Zatímco ale hot hatch i30 N nabízí Hyundai s manuální či dvouspojkovou automatickou převodovkou, u Kony N se výrobce rozhodl nabízet výhradně automatickou DCT skříň. | Hyundai Kona N | Zdroj: Hyundai

Součástí ústrojí s pohonem předních kol je i standardně elektronicky řízený diferenciál s omezenou svorností e-LSD. | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai

Součástí ústrojí s pohonem předních kol je i standardně elektronicky řízený diferenciál s omezenou svorností e-LSD. | Hyundai Kona N | Zdroj: Hyundai

Výsledkem je, že s režimem Launch Control umí nové „enko“ vystřelit z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti 240 km/h. | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai

Výsledkem je, že s režimem Launch Control umí nové „enko“ vystřelit z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti 240 km/h. | Hyundai Kona N | Zdroj: Hyundai

Kromě tradičních jízdních režimů nabízí i Kona N možnost individuálního nastavení jednotlivých částí vozu pod volbou Custom. Různé režimy jsou poté připravený i pro elektronickou stabilizaci ESC. | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai

Kromě tradičních jízdních režimů nabízí i Kona N možnost individuálního nastavení jednotlivých částí vozu pod volbou Custom. Různé režimy jsou poté připravený i pro elektronickou stabilizaci ESC. | Hyundai Kona N | Zdroj: Hyundai

Uvnitř nakonec čekejte sportovní sedačky, multifunkční sportovní volant s programovatelnými N tlačítky a standardní 10,25palcový přístrojový štít může doplnit velký head-up displej. Více v článku... | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai

Uvnitř nakonec čekejte sportovní sedačky, multifunkční sportovní volant s programovatelnými N tlačítky a standardní 10,25palcový přístrojový štít může doplnit velký head-up displej. Více v článku... | Hyundai Kona N | Zdroj: Hyundai

V jedné kategorii ale bohužel pro některé přichází s určitým kompromisem. | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai
Agresivnější nárazníky, dvě velké koncovky výfuku či výrazné křídlo se zabudovaným třetím brzdovým světlem, všechno je na nové Koně N na místě, a to včetně tradičně kontrastních červených detailů na koncích nárazníků a prahů. | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai
Auto sedí standardně na 19palcových kovaných kolech a obouvá pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 235/40 R 19. | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai
Posílení se dočkala i brzdová soustava s červeně lakovanými třmeny, přičemž úpravy na podvozku pokračovaly nasazením elektronicky řízených tlumičů a zpevněním konstrukce uložení předních tlumičů a vzpěr. | Hyundai Kona N Zdroj: Hyundai
13
Fotogalerie

Hyundai Kona N oficiálně: Správně ostrý crossover má 280 koní, umí až 240 km/h

Korejská značka již oficiálně doplňuje portfolio N modelů o ostrý crossover. Jednu zásadní věc ale nenabízí.

Oblíbený hot hatch Hyundai i30 N a menší i20 N již po řadě upoutávek konečně doplňuje i dlouho chystaný ostrý crossover Kona N. Hyundai vybalil na novinku všechno své know-how v oblasti tvorby říznějších modelů. V jedné kategorii ale bohužel pro některé přichází s určitým kompromisem.

Agresivnější nárazníky, dvě velké koncovky výfuku či výrazné křídlo se zabudovaným třetím brzdovým světlem, všechno je na nové Koně N na místě, a to včetně tradičně kontrastních červených detailů na koncích nárazníků a prahů. Auto sedí standardně na 19palcových kovaných kolech a obouvá pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 235/40 R 19.

Posílení se dočkala i brzdová soustava s červeně lakovanými třmeny, přičemž úpravy na podvozku pokračovaly nasazením elektronicky řízených tlumičů a zpevněním konstrukce uložení předních tlumičů a vzpěr. Navíc se inženýři divize N pustili i do dodatečných bodových svarů na karoserii pro zvýšení torzní tuhosti crossoveru.

Pod kapotou nás taky nečeká žádném překvapení. Najdeme tu známý přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec T-GDI o výkonu 280 koní (206 kW) a točivém momentu 392 N.m, tedy v naladění, jaké má výkonnější verze hot hatche i30 N Performance. O možnosti slabší varianty, naladěné po vzoru hatchbacku na 250 koní (184 kW), se Hyundai nezmiňuje.

Zatímco ale hot hatch i30 N nabízí Hyundai s manuální či dvouspojkovou automatickou převodovkou, u Kony N se výrobce rozhodl nabízet výhradně automatickou DCT skříň. Součástí ústrojí s pohonem předních kol je i standardně elektronicky řízený diferenciál s omezenou svorností e-LSD. Výsledkem je, že s režimem Launch Control umí nové „enko“ vystřelit z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti 240 km/h.

Kromě tradičních jízdních režimů nabízí i Kona N možnost individuálního nastavení jednotlivých částí vozu pod volbou Custom. Různé režimy jsou poté připravený i pro elektronickou stabilizaci ESC. Uvnitř nakonec čekejte sportovní sedačky, multifunkční sportovní volant s programovatelnými N tlačítky a standardní 10,25palcový přístrojový štít může doplnit velký head-up displej.

Datum uvedení Hyundaie Kona N na trh ani české cenovky zatím automobilka neupřesňuje.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud