Hyundai Kona N dostane 280 koní z i30 N, manuální převodovku ale spíš nečekejte

Na rozdíl od hot hatchů se ostrý crossover manuálního šestikvaltu údajně nedočká.

Před pár dny jsme se mohli podívat na první oficiální fotografie maskovaného prototypu Hyundaie Kona N a nyní se o přiostřeném crossoveru dozvídáme další informace. Britský magazín Evo totiž upřesňuje specifikaci pohonného ústrojí novinky. Technika přebraná z hot hatche i30 N byla očekávaná, v jedné věci ale možná řadu zájemců zklame.

Hyundai by mohl vyrábět automobily Apple. Společnosti spolu řeší podmínky

Hyundai by mohl vyrábět automobily Apple. Společnosti spolu řeší podmínky

Pod kapotou se objeví přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 208 kW (280 koní), tedy v naladění jako má výkonnější i30 N Performance. Pohon jen předních kol SUV zůstane, na rozdíl od hot hatche ale Hyundai údajně nepřemýšlí o možnosti výběru mezi manuální či automatickou převodovkou. Zatím se zmiňuje Kona N pouze s osmistupňovou dvouspojkovou skříní.

Na přední nápravě se objeví elektronicky řízený samosvorný diferenciál a technika ze skladu divize N si najde cestu i na podvozek Kony N. Tužší tlumiče a pružiny pak doplní specificky naladěné řízení, posílená brzdová soustava a pochopitelně lehčí sada kol.

Také český Hyundai dal šanci studentům. Jejich projekty mají vylepšit elektromobil

Také český Hyundai dal šanci studentům. Jejich projekty mají vylepšit elektromobil

Agresivnější nárazníky, dvě koncovky výfuku či decentní křídlo na zádí se ještě skrývají pod maskováním, které by měl Hyundai zahodit už zanedlouho. Do bitvy ostrých crossoverů/SUV se Kona N vydá proti VW T-Roc R, ale rovněž podstatně slabšímu Fordu Puma ST.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků