Před pár dny jsme se mohli podívat na první oficiální fotografie maskovaného prototypu Hyundaie Kona N a nyní se o přiostřeném crossoveru dozvídáme další informace. Britský magazín Evo totiž upřesňuje specifikaci pohonného ústrojí novinky. Technika přebraná z hot hatche i30 N byla očekávaná, v jedné věci ale možná řadu zájemců zklame.
Hyundai by mohl vyrábět automobily Apple. Společnosti spolu řeší podmínky
Pod kapotou se objeví přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 208 kW (280 koní), tedy v naladění jako má výkonnější i30 N Performance. Pohon jen předních kol SUV zůstane, na rozdíl od hot hatche ale Hyundai údajně nepřemýšlí o možnosti výběru mezi manuální či automatickou převodovkou. Zatím se zmiňuje Kona N pouze s osmistupňovou dvouspojkovou skříní.
Na přední nápravě se objeví elektronicky řízený samosvorný diferenciál a technika ze skladu divize N si najde cestu i na podvozek Kony N. Tužší tlumiče a pružiny pak doplní specificky naladěné řízení, posílená brzdová soustava a pochopitelně lehčí sada kol.
Také český Hyundai dal šanci studentům. Jejich projekty mají vylepšit elektromobil
Agresivnější nárazníky, dvě koncovky výfuku či decentní křídlo na zádí se ještě skrývají pod maskováním, které by měl Hyundai zahodit už zanedlouho. Do bitvy ostrých crossoverů/SUV se Kona N vydá proti VW T-Roc R, ale rovněž podstatně slabšímu Fordu Puma ST.
Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.
Ford Puma druhé generace oficiálně • První skica • První generace