Hyundai Kona má po faceliftu. To jsou změny! Crossover se naučil i sportovat

Rozporuplný design Hyundai Kona je pryč. Nastoupila elegantní vizáž, kterou si můžete na přání přiostřit. Má k tomu i odpovídající motorizace.

Hyundai Kona se stal při svém uvedení v roce 2017 jedním z průkopníků extravagantního designu, který měl své odpůrce i zastánce. Nyní se po třech letech na trhu rozhodli konstruktéři pro zásadní modernizaci, která původní vzhled vozu mění a navrch přidali i sportovně střiženou verzi N Line.

Původní tvář vozu je pryč, zůstaly však oddělené podlouhlé přední světlomety. Přední maska je nyní nižší a širší, spodní část nárazníku má pak stříbrné lemování. Nutno podotknout, že tato nová tvář byla trefou do černého. Uhlazenější tvář pak sedne i nové sportovně vyhlížející verzi.

Nový Hyundai i20 dorazil do Česka. Stojí tak akorát, ale můžete ho mít i zadarmo

Nový Hyundai i20 dorazil do Česka. Stojí tak akorát, ale můžete ho mít i zadarmo

Zadní část vozu má nový světelný podpis, nové spodní světlomety a elegantnější zadní nárazník vyplněný vodorovnými linkami. Verze N Line pak mění eleganci za agresi pomocí výrazného difuzoru, který nechává vyniknout dvojitou výfukovou koncovku. K individualizaci omlazené kony přispěla i pětice nových laků karoserie.

Změny v interiéru tkví spíše v lehkých detailech. Nové jsou například rámečky výdechů ventilace a reproduktorů, které jsou nyní z broušeného hliníku. Nové jsou možnosti čalounění sedadel a dekorů palubní desky. Hlavní technickou novinkou je digitální přístrojový štít z modelu i20 o úhlopříčce 10,25“.

Ioniq je novou značkou Hyundaie. Pod jménem čekejte hned tři nové elektromobily

Ioniq je novou značkou Hyundaie. Pod jménem čekejte hned tři nové elektromobily

Základní motorizací zůstává jednotka 1.0 T-GDI, která může být vybavena i automatickou převodovkou. Na přání je pak i varianta s mild-hybridní technikou. Malá baterie se dostala i do šestnáctistovky o výkonu 136 koní, u níž je novinkou manuální převodovka iMT, tedy se spojkovým pedálem bez mechanické vazby.

Na vrcholu nabídky zůstal motor 1.6 T-GDI, který ovšem povýšil až na 198 koní. Na přání může být vybavený pohonem všech kol. V tiskové zprávě k novému modelu Hyundai nezmiňuje naftovou motorizaci 1.6 CRDi o výkonu 100 kW.

Hyundai rozehrál celý svět. Rozdává auta na dálkové ovládání, nejvtipnější vyhrává

Hyundai rozehrál celý svět. Rozdává auta na dálkové ovládání, nejvtipnější vyhrává

Pohon derivátu Kona Hybrid zůstal beze změny. Stejně tak tomu bude i u čistého elektromobilu Kona Electric, který však na svou premiéru ještě čeká. Nový Hyundai Kona dorazí do evropských showroomů na konci letošního roku. Hybridní derivát se opozdí na začátek příštího roku.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků