Novozélandský závodní tým se na letošní domácí sezónu chystá se svým novým speciálem na elektřinu.
Novozélandský tým Paddon Rallysport Group, založený nejúspěšnějším soutěžním jezdcem své země Haydenem Padonnem, si v roce 2017 usmyslel, že budoucnost soutěží rallye je elektrická. O rok později už měl sestavený tým mladých konstruktérů a pustil se do práce na prvním prototypu, který byl hotový v srpnu loňského roku. Jako základ posloužil Hyundai Kona od tamního zastoupení značky.
Po několika měsících designování a simulací se začalo na voze pracovat. Konstruktéři vůz oholili až úplně na kost, udělali novou podlahu a celé auto znovu složili s komponenty pro motorsport. Výsledek debutoval 4. listopadu roku 2020, závodní tým spočítal dobu navrhování a výroby na 10.000 hodin.
Vůz je připraven na několik konfigurací a k pohonu tak mohou sloužit dva až čtyři elektromotory od společnosti Brusa, kdy každý produkuje výkon 220 kW (299 koní). Vůz má kola Evo Corse s plášti Pirelli a o zastavení se starají brzdy Brembo, případně hydraulická ruční brzda. Hmotnost vozu včetně baterie, jejíž kapacita nebyla na webu týmu zveřejněna, je zhruba 1500 kg.
Aktuálně zveřejnil závodní tým na svém youtubovém kanálu nové záběry z testování, kde se s vozem prohání po prašných cestách. Na začátku videa se také dozvíte, že tým právě pracuje na tom, aby závodní vůz produkoval nějaký zajímavý zvuk. Ještě letos se má Hyundai EV Rally Car účastnit závodů na Novém Zélandu. Startuje se 16. dubna.