Novozélandský tým Paddon Rallysport Group, založený nejúspěšnějším soutěžním jezdcem své země Haydenem Padonnem, si v roce 2017 usmyslel, že budoucnost soutěží rallye je elektrická. Zdroj: Paddon Rallysport Group

Novozélandský tým Paddon Rallysport Group, založený nejúspěšnějším soutěžním jezdcem své země Haydenem Padonnem, si v roce 2017 usmyslel, že budoucnost soutěží rallye je elektrická. | Zdroj: Paddon Rallysport Group

O rok později už měl sestavený tým mladých konstruktérů a pustil se do práce na prvním prototypu, který byl hotový v srpnu loňského roku. Zdroj: Paddon Rallysport Group

O rok později už měl sestavený tým mladých konstruktérů a pustil se do práce na prvním prototypu, který byl hotový v srpnu loňského roku. | Zdroj: Paddon Rallysport Group

Jako základ posloužil  Hyundai Kona  od tamního zastoupení značky. Zdroj: Paddon Rallysport Group

Jako základ posloužil Hyundai Kona od tamního zastoupení značky. | Zdroj: Paddon Rallysport Group

Po několika měsících designování a simulací se začalo na voze pracovat. Konstruktéři vůz oholili až úplně na kost, udělali novou podlahu a celé auto znovu složili s komponenty pro motorsport. Zdroj: Paddon Rallysport Group

Po několika měsících designování a simulací se začalo na voze pracovat. Konstruktéři vůz oholili až úplně na kost, udělali novou podlahu a celé auto znovu složili s komponenty pro motorsport. | Zdroj: Paddon Rallysport Group

Vůz se ukázal veřejnost 4. listopadu roku 2020, závodní tým spočítal dobu navrhování a výroby na 10.000 hodin. Zdroj: Paddon Rallysport Group

Vůz se ukázal veřejnost 4. listopadu roku 2020, závodní tým spočítal dobu navrhování a výroby na 10.000 hodin. | Zdroj: Paddon Rallysport Group

Vůz je připraven na několik konfigurací a k pohonu tak mohou sloužit dva až čtyři elektromotory od společnosti Brusa, kdy každý produkuje výkon 220 kW (299 koní). Zdroj: Paddon Rallysport Group

Vůz je připraven na několik konfigurací a k pohonu tak mohou sloužit dva až čtyři elektromotory od společnosti Brusa, kdy každý produkuje výkon 220 kW (299 koní). | Zdroj: Paddon Rallysport Group

Vůz má kola Evo Corse s plášti Pirelli a o zastavení se starají brzdy Brembo, případně hydraulická ruční brzda. Hmotnost vozu včetně baterie, jejíž velikost nebyla na webu týmu zveřejněna, je zhruba 1500 kg. Zdroj: Paddon Rallysport Group

Vůz má kola Evo Corse s plášti Pirelli a o zastavení se starají brzdy Brembo, případně hydraulická ruční brzda. Hmotnost vozu včetně baterie, jejíž velikost nebyla na webu týmu zveřejněna, je zhruba 1500 kg. | Zdroj: Paddon Rallysport Group

Aktuálně zveřejnil závodní tým na svém youtubovém kanálu nové záběry z testování, kde se s vozem prohání po prašných cestách. Zdroj: Paddon Rallysport Group

Aktuálně zveřejnil závodní tým na svém youtubovém kanálu nové záběry z testování, kde se s vozem prohání po prašných cestách. | Zdroj: Paddon Rallysport Group

Na začátku videa se také dozvíte, že tým právě pracuje na tom, aby závodní vůz produkoval nějaký zajímavý zvuk. Ještě letos se má Hyundai EV Rally Car účastnit závodů na Novém Zélandu. Startuje se 16. dubna. Zdroj: Paddon Rallysport Group

Na začátku videa se také dozvíte, že tým právě pracuje na tom, aby závodní vůz produkoval nějaký zajímavý zvuk. Ještě letos se má Hyundai EV Rally Car účastnit závodů na Novém Zélandu. Startuje se 16. dubna. | Zdroj: Paddon Rallysport Group

 Zdroj: Paddon Rallysport Group

| Zdroj: Paddon Rallysport Group

 Zdroj: Paddon Rallysport Group

| Zdroj: Paddon Rallysport Group

 Zdroj: Paddon Rallysport Group

| Zdroj: Paddon Rallysport Group

 Zdroj: Paddon Rallysport Group

| Zdroj: Paddon Rallysport Group

 Zdroj: Paddon Rallysport Group

| Zdroj: Paddon Rallysport Group

 Zdroj: Paddon Rallysport Group

| Zdroj: Paddon Rallysport Group

 Zdroj: Paddon Rallysport Group

| Zdroj: Paddon Rallysport Group

O rok později už měl sestavený tým mladých konstruktérů a pustil se do práce na prvním prototypu, který byl hotový v srpnu loňského roku. Zdroj: Paddon Rallysport Group
Jako základ posloužil  Hyundai Kona  od tamního zastoupení značky. Zdroj: Paddon Rallysport Group
Po několika měsících designování a simulací se začalo na voze pracovat. Konstruktéři vůz oholili až úplně na kost, udělali novou podlahu a celé auto znovu složili s komponenty pro motorsport. Zdroj: Paddon Rallysport Group
Vůz se ukázal veřejnost 4. listopadu roku 2020, závodní tým spočítal dobu navrhování a výroby na 10.000 hodin. Zdroj: Paddon Rallysport Group
16
Fotogalerie

Hyundai Kona EV míří do světa rallye. Už teď se předvádí v prachu, zvuk má šílený

Novozélandský závodní tým se na letošní domácí sezónu chystá se svým novým speciálem na elektřinu.

Novozélandský tým Paddon Rallysport Group, založený nejúspěšnějším soutěžním jezdcem své země Haydenem Padonnem, si v roce 2017 usmyslel, že budoucnost soutěží rallye je elektrická. O rok později už měl sestavený tým mladých konstruktérů a pustil se do práce na prvním prototypu, který byl hotový v srpnu loňského roku. Jako základ posloužil Hyundai Kona od tamního zastoupení značky.

Po několika měsících designování a simulací se začalo na voze pracovat. Konstruktéři vůz oholili až úplně na kost, udělali novou podlahu a celé auto znovu složili s komponenty pro motorsport. Výsledek debutoval 4. listopadu roku 2020, závodní tým spočítal dobu navrhování a výroby na 10.000 hodin.

Vůz je připraven na několik konfigurací a k pohonu tak mohou sloužit dva až čtyři elektromotory od společnosti Brusa, kdy každý produkuje výkon 220 kW (299 koní). Vůz má kola Evo Corse s plášti Pirelli a o zastavení se starají brzdy Brembo, případně hydraulická ruční brzda. Hmotnost vozu včetně baterie, jejíž kapacita nebyla na webu týmu zveřejněna, je zhruba 1500 kg.

Aktuálně zveřejnil závodní tým na svém youtubovém kanálu nové záběry z testování, kde se s vozem prohání po prašných cestách. Na začátku videa se také dozvíte, že tým právě pracuje na tom, aby závodní vůz produkoval nějaký zajímavý zvuk. Ještě letos se má Hyundai EV Rally Car účastnit závodů na Novém Zélandu. Startuje se 16. dubna.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud