Hyundai Kona EV míří do světa rallye. Už teď se předvádí v prachu, zvuk má šílený

Novozélandský závodní tým se na letošní domácí sezónu chystá se svým novým speciálem na elektřinu.

Novozélandský tým Paddon Rallysport Group, založený nejúspěšnějším soutěžním jezdcem své země Haydenem Padonnem, si v roce 2017 usmyslel, že budoucnost soutěží rallye je elektrická. O rok později už měl sestavený tým mladých konstruktérů a pustil se do práce na prvním prototypu, který byl hotový v srpnu loňského roku. Jako základ posloužil Hyundai Kona od tamního zastoupení značky.

Elektrická Škoda Fabia je realitou! Vzniká v Rakousku, v akci nevypadá špatně

Elektrická Škoda Fabia je realitou! Vzniká v Rakousku, v akci nevypadá špatně

Po několika měsících designování a simulací se začalo na voze pracovat. Konstruktéři vůz oholili až úplně na kost, udělali novou podlahu a celé auto znovu složili s komponenty pro motorsport. Výsledek debutoval 4. listopadu roku 2020, závodní tým spočítal dobu navrhování a výroby na 10.000 hodin.

Vůz je připraven na několik konfigurací a k pohonu tak mohou sloužit dva až čtyři elektromotory od společnosti Brusa, kdy každý produkuje výkon 220 kW (299 koní). Vůz má kola Evo Corse s plášti Pirelli a o zastavení se starají brzdy Brembo, případně hydraulická ruční brzda. Hmotnost vozu včetně baterie, jejíž kapacita nebyla na webu týmu zveřejněna, je zhruba 1500 kg.

Hyundai Kona N Line přijel do Česka. Na sportovní vzhled láká akčními cenami

Hyundai Kona N Line přijel do Česka. Na sportovní vzhled láká akčními cenami

Aktuálně zveřejnil závodní tým na svém youtubovém kanálu nové záběry z testování, kde se s vozem prohání po prašných cestách. Na začátku videa se také dozvíte, že tým právě pracuje na tom, aby závodní vůz produkoval nějaký zajímavý zvuk. Ještě letos se má Hyundai EV Rally Car účastnit závodů na Novém Zélandu. Startuje se 16. dubna.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků